Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade16
Mobilspel
Pågående19 114

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Basten2009-03-18 02:23
Antal inlägg: 2

wilfli.se är en nätbutik för tårttillbehör där man kan beställa bland annat fjärilar och orkidéer i oblat som såg fina ut (tyckte du pratade om fjärilar ngnstans)...tror hon har ngn form av sockermassa man kan bygga grejer med också i olika färger...Lycka till!

Budalv - Ej medlem längre2009-03-18 02:26
Antal inlägg: 2199

belugavis: Känns dock som om hon Blixman har hämtat inspiration från sex and the city och såna där mackjärn/toastjärn (vad heter det egentligen?) som ser ut som grisar och kossor.

belugavis - Ej medlem längre2009-03-18 10:13
Antal inlägg: 1600

Budalv, ja! Vad rätt du har. Jag tänkte inte så först. Jag tänkte bara WOW vilket ljus i bilderna. Så var det något som var så snyggt med dem längre ner på sidan i sin enkelhet. De med vitt, svart och rosa och sånt tryckt mönster ovanpå. Allt det här med glitterskor, feta grisar och annat gick liksom förbi mig. Jag fattar verkligen vad du menar och äntligen fick man tillfälle att få kräkas lite över sex and the city och chichuauahundar.
Det är något med det här rosa som jag tycker är så fint. Jag fick inte ha nån rosa period haha, så jag tar igen nu. Mamma klippte mig kort och kastade bort en mössa med "tofsar" som jag fick från min glamourfarmor, eftersom mössan var så tramsig och söt. Hon sa "Men den här kan du ju inte ha på dig!"
Här får du en länk Budalv ;) TIll ditt eget bröllop i famtiden.
Hoppas du blir nöjd med dem här;
images.google.se/img...0% 26um%3D1

Nej, jag kommer inte göra nån amerikansk trendig "cupcake" variant. Jag förstår. Jag kommer inte heller ha ett "skojigt" femtiotalsbrudpar eller några fula pelare
www.cakedesign.se/ga...u_ Dont.jpg

Jag hoppas att tårtan blir apsnygg. Jag vågar kanske inte göra en.

Tack för jättebra länkar hörrni! Fjärilar vill jag ha... :)
Länka gärna massor med snygga, fina, inspirerande saker

belugavis - Ej medlem längre2009-03-18 10:14

Hoppas du blir nöjd med DE här ska det nog stå.

Jojo - Spelvärd2009-03-18 10:36
Antal inlägg: 208

www.dekoreramera.se

ylleylle752009-03-18 14:02
Antal inlägg: 62

Vill de ha jordgubbar så gör jordgubbsmousse? visst kan man väl göra det? med fläderblomssmak i??
tips bara

HumbleBug2009-03-18 14:37
Antal inlägg: 1836

Varför låta nån annan göra tårtan än nån som är professionell? Snåljåpar.

vajnamoj2009-03-18 15:15
Antal inlägg: 6

Förutom sugarpaste så finns det en marshmallowpaste som är lite mer lättarbetad och godare.
Den hade vi på våra bröllopstårtor som såg ut såhär:
anja72.blogg.se/2008...ml #comment

Jag hittar dock inget recept på pasten....

belugavis - Ej medlem längre2009-03-19 23:47

Tack för tips ylleylle. De ska ha ngt med fläder innan också. Vågar nog inte experimentera med just fläder i en tårta för fläder är så speciell smak och det vågar jag helt enkelt inte :))

Nej, det är inte snålhet. De har en massa pengar faktiskt. Förstår dock din tanke :) Det är läskigt, men jättekul. Skönt att gå runt och fundera på olika ideer tycker jag.
Jag har en annan idé till dig. Byt bild!

Marshmallowpasta har jag inte hört om tidigare. Tack för tips Vajnamoj:)

Vi ska göra kritvita tårtor och då kan man blanda sugarpaste och vit färdigblandad marsipan som man köper i en affär som säljer precis tårtgrejer. Då blir det en vit tårta med marsipansmak.
Marsipan i sig kan inte bli kritvit.
Det har jag lärt mig. Sen har jag lärt mig att för att få tårtans marsipanlock helt runt utan "veck" måste man kavla ut övermycket med sån kavlad massa och ha på tårtan.
Kan ju vara kul att veta om det är nån mer som har planer..
Mycket kan man läsa sig till och resten kan man testa sig fram med...

belugavis - Ej medlem längre2009-03-19 23:47

Egentligen är tanken murgröna och jordgubbar men jag tycker det verkar så boring så jag ska försöka göra nåt annat och visa så kanske de gillar det. Jag vill göra löv med vit choklad.

Jag har egentligen en till sak som jag skulle vilja ha inspiration till.
Vi vill ge dem något. Något som "alla" som kommer kan vara med på.
En del har gjort har jag hört en målning och så får alla som kommer på bröllopet måla dit en sak på tavlan som minne....

Jag vill gärna komma på någon annan, liknande idé, men jag har inte kommit på nån....tips?

belugavis - Ej medlem längre2009-03-19 23:50

För att få vit "marsipan" ska man blanda 50% sugarpaste och 50% "vit" marsipan. 50-50 var tydligen viktigt. Sådär nu har ni lärt er något idag.

Tess 082009-03-20 08:32
Antal inlägg: 18003

Jag har varit med på bröllop med ett gemensamt tal till brudparet.

Alla får ett papper med talet och sedan följer man bara uppmaningarna i lagom takt. typ:

På en given signal ställer du dig upp

Kära brudpar (alternativt Anders och Cissi eller vad de kan heta)
*harkla dig lite*

Det är en lycka för mig att få se ett sådant lyckligt brudpar *skrapa lätt med foten*

Osv... Detta gör alla samtidigt och det brukar bli himla kul

Alternativt ställa fram engångskameror på borden och sedan ge brudparet ett kollage (efter bröllopet).
På ett bröllop fanns en polaroidkamera så att alla kunde knäppa kort på sig själv/några stycken och sedan fästa på lämpligt ställe i en bok eller på en tavla.

Tess 082009-03-20 08:35
Antal inlägg: 18003

När min kompis skulle gifta sig fick de ett trähjärta med lika många hål som det var gäster. Vid varje tallrik låg ett ljus och sedan sjäng vi alla en jättefin låt medan de tända ljusen räcktes vidare till brudparet som placerade dom i hjärtat.
Kommer inte ihåg vad vi sjöng, men låter det intressant kan jag ta reda på det...

belugavis - Ej medlem längre2009-03-21 11:42

Tack Tess! Det här med engångskameror var ju en kul idé.
Samtidigt är det ju digitalkameror nu och korten kommer ändå till dem.
Men faktiskt. Någonting utöver en vanlig gästbok kanske är kul.
En preparerad bok på något sätt som ligger där.
En bok där gästerna får svara på frågor eller skriva minnen om de som gifter sig eller något sånt.

Kul med ideer...Tack!!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?