Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:19
Antal inlägg: 159

pion nej då så då har du svarat på frågan du vill ha barn för du har lust. tack nu vet vi ditt svar.

le-lou2009-02-22 11:20
Antal inlägg: 17500

Jag är ingen barnälskare direkt, tycker de flesta barn är rätt jobbiga, högljudda och stökiga och det har jag alltid tyckt. Jag var inte den som gick och drog en docka i vagnen och lekte mamma när jag var mindre om man säger så.
Inte heller sprang jag fram till barnvagnar som äldre och tyckte bebisar var söta, tvärtom. Jag skulle noga planera en ev. graviditet om jag nu ens skulle ha några (typ efter 30, när jag var färdigutbildad, hade pengar på banken och ett stadigt förhållande bla bla bla (jag trodde dessutom åldern skulle ge mig en längtan efter barn).
Sen blev jag istället drabbad av en väldigt stor kärlek flera år tidigare än beräknat och plötsligt kändes det naturligt och helt rätt att skaffa ett barn. En naturlig utveckling. Går inte att förklara på nåt logiskt sätt mer än så.
Hon var inte planerad, men när hon väl fanns till så fanns det inget annat alternativ för min del. Det ändras nåt i huvudet när man blir riktigt riktigt förälskad och det ändras def. nåt i huvudet när man blir gravid - for sure.
Så jag har gott hopp om alla som säger att de "aldrig ska ha barn" :)

pion ekrot2009-02-22 11:20
Antal inlägg: 3340

Curly: Du upplever att du inte får tillräckligt med utrymme därute? Att kladdiga barn och dumma föräldrar tar upp din tid, ditt space och din energi?

Jag förstår att det kan vara ett problem. Frågan är hur du ska komma undan det. Folk kommer inte sluta skaffa barn. Det kanske är läge att acceptera att det är så, och sedan snyggt sätta dina gränser när det behövs?

Maja G2009-02-22 11:21
Antal inlägg: 10730

Nu ska jag lägga mig i denna diskussion jag också!

Man SKAFFAR inte barn..Man SKAFFAR bil, hund och prylar, men inte barn...Man har den stora förmånen att ev. bli med barn. Det är inte alltid så enkelt, det är faktiskt en komplicerad procedur!

I mitt fall längtade jag o min man väldigt mycket efter barn. Vi är båda skilsmässobarn men det hindrade inte oss att både gifta oss och bilda familj..
Livet efter att ha fått barn blir alldeles underbart! Man har ansvar för någon mer än sig själv och det ansvaret/rollen som mamma och pappa,det har man hela livet ut.

Nu längtar jag efter barnbarn...

sally93 - Ej medlem längre2009-02-22 11:21
Antal inlägg: 1032

Curly girl.Stackars dig..springer det fram barn till dig med kladdiga munnar o säger nåt obegripligt:-)))))
Det skulle göra mig på gott humör. Tänk så olika folk kan vara!
Och 'vad ska folk ha barnen till' Ja.. vad har dina föräldrar dig till?

Ulle652009-02-22 11:21
Antal inlägg: 31

Klart att det var ett litet skämt med lite sexanspelning.... hihi Robodendron.
Och viktor jag är glad för din skull!!!

hannaroman - Ej medlem längre2009-02-22 11:22
Antal inlägg: 3306

Curly Girl: Det där hade ju ingenting med vad Rob skrev men okej. Sen tror jag faktiskt inte det är så många som bryr sig om du vill ha barn eller inte. Lev ditt liv och skit i andra :)

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:22

ok le-lou du har alltså skaffat ett barn med någon du älskar, dvs ett kärleksbarn. Om denna kärlek skulle ta slut ( ta i trä) vad händer då med kärleksbarnet då blir ju de en hatunge. Vad ska ni göra då omplacera den?

pion ekrot2009-02-22 11:22

Curly: Varsågod, mitt svar var så lite så.

Har du själv känt lust, glädje och nyfikenhet någongång?

Robodendron - Ej medlem längre2009-02-22 11:22
Antal inlägg: 161

Curly girl: Tja, man behöver inte älska barn. Jag ser på barn som små människor, vissa tycker man mer om, vissa mindre. Men att som du känna en sådan aversion gentemot "hela prylen" med barn synes mig en smula suspekt. Du verkar "hooked up" på detta, du. :-)

pion ekrot2009-02-22 11:24

Gräddnos: Hur ska man uttrycka sig för att det ska bli "rätt" då?

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:24

ja men varför är de så accepterat att vara rädd, känna obhag, inte vilja ha tex orm, men inte barn?

anktejp - Ej medlem längre2009-02-22 11:25
Antal inlägg: 695

man ska försöka få förmånen att få barn.

pion ekrot2009-02-22 11:25

Curly: Jag undrar, vad har du för användning av att ha denna aversion?

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:27

pion, någon användning har man väll inte av något man ogillar, eller?

Maja G2009-02-22 11:28
Antal inlägg: 10730

Vet inte Pion..Men jag tycker det låter så knäppt att man SKAFFAR barn...

Men vilken tur att det finns folk som inte vill "SKAFFA" barn..De hade nog inte blivit bra föräldrar ändå..

le-lou2009-02-22 11:28
Antal inlägg: 17500

curly girl - det där inlägget fick mig iaf att förstå att ditt resonemang kring barn inte beror på klara tankar. Jag tror du kommer att växa till dig och kanske se annorlunda på saken, kanske kommer du aldrig att få barn men som du skriver så märker man ju att du inte tänker i flera steg direkt...
Nu är det så att vi inte längre är tillsammans, hennes pappa och jag, vi gick isär av flera anledningar. Var har det med barnet att göra?
Det är självklart att hon är ett kärleksbarn, oavsett om jag lever ihop med hennes pappa eller inte. Han var den jag skulle ha barn med, som jag ser det, jag skulle få henne ihop med honom och det ångrar jag inte en sekund.
Vi pratar väl om varför vi skaffade barn eller ? Och jag har svarat, vi fick henne för att vi ville.
(Jo jag har varit kär både innan och efter med utan att ha känt känslan av att vilja ha barn med vederbörande).

Curly Girl - Ej medlem längre2009-02-22 11:29

le-lou - ok

pion ekrot2009-02-22 11:30

"pion, någon användning har man väll inte av något man ogillar, eller?"

Nej, fast folk som skaffar barn gillar ju barn. Det är bland annat det som är poängen. Vidare verkade det på dig som om man måste ha en användning för allt och därmed undrar jag vad du har för användning av din aversion eller fobi.

pion ekrot2009-02-22 11:31

Gräddnos: Okej. Tills du kommer på ett bättre förslag så fortsätter jag att säga "skaffa" barn.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?