Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:59 | |
![]() | Alla städer med fler än 3000 pers troligen. | |
| Minta | 2009-02-23 23:07 | |
![]() | Vi kommer att få samma lagar som övriga Europa, nämligen att det är upp till restaurangägaren och butiksinnehavaren att bestämma om hundar får vara där. Endast i de lokaler där livsmedel tillagas får hundar inte vistas. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-02-24 00:04 | |
![]() | ja, den är inte min så den får vara. även om den ser väldigt uttråkad så tänker jag att ägaren kommer nog strax. gör jag fel? | |
| Cazzie1 | 2009-02-24 00:05 | |
![]() | Aldrig i livet att jag skulle göra det! | |
| run-marie | 2009-02-24 00:15 | |
![]() | Har aldrig haft en hund, men jag tycker synd om de stackarna som sitter utanför köpcentrat och väntar på matte eller husse. Fattar inte varför man måste ta med hunden när man ska gå och handla. Den måste väl ha det bättre hemma för att sen gå ut på en promenad och inte behöva sitta fastbunden nånstans. | |
| Caligatia | 2009-02-24 00:16 | |
![]() | I det lilla samhälle jag växte upp kunde man lugnt lämna hunden/hundarna (vi hade 3 som mest) utanför affären (jättestormarknad på ca 12 kvadrat...). Fine, min lilla hund försvann vid nåt tillfälle, tog 5 minuter innan en av grannungarna högst motvilligt kom och lämnade tillbaka min lilla Angel. Inne i stan däremot skulle det aldrig falla mig in att lämna en hund, dels för att jag värnade om hunden, och dels av respekt för de människor som är hundrädda. | |
| Caligatia | 2009-02-24 00:17 | |
![]() | (vill tillägga att det tog HÖGST 3 minuter att handla i det lilla livset, så hundarna kan det inte ha gått nån nöd på) | |
| s-o | 2009-02-24 00:39 | |
![]() | Jag blir alltid irriterad när folk lämnar sina hundar ylandes utanför affärerna. Ägaren bör alltid ha kontroll över sin jycke och se till så den inte skräpar ner (läs bajsar!) eller an-faller vanligt folk! //S-O SvenOve.Blogg.Se | |
| Tedacious | 2009-02-24 00:57 | |
![]() | Mina kusiners hund blev bortrövad en gång. Hunden sprang fritt på deras tomt, rövarna stannade en bil, lockade åt sig hunden, tog in den i bilen och körde iväg. Vad de dock inte visste var att den hunden blir väldigt åksjuk, och spyr alltid när den åker bil. så hunden kom snart springande tillbaka. | |
| Polly Juice | 2009-02-24 01:07 | |
![]() | Jag har ingen egen hund, men då jag passade mammas så hände det att jag gick på promenad med henne (hunden, inte mamma!) och sen kom på att jag skulle köpa nåt gott åt oss bägge (en glass eller nåt, hon gillade glass), och då band jag fast henne utanför och skyndade mig att handla - hon ylade alltid när hon blev lämnad ensam, stackars liten. En gång fick hon följa med in; det var när jag skulle köpa hundgodis i djuraffären, och butiksägarna tyckte synd om henne och sa att jag fick ta in henne i affären, de var vana vid hundar i affären. Sen testade de 3-4 nyintagna godissorter på henne. Snacka om lycklig hund! :) Men efter att ha läst vad folk har skrivit här, så kommer jag aldrig mer att lämna en hund ensam - det finns riktiga dårar därute. :( | |
| kilgast | 2009-02-24 08:20 | |
![]() | Jag skulle aldrig lämna min vovva utanför fastbunden. Kan på min höjd lämna henne i bilen ca 5 min men då ska jag ha fri sikt till henne... Varför ska hunden med om man ska handla?? det är ju bättre att lämna hunden hemma o gå på promenad före eller efter man har handlat!!! | |
| Mimikryp | 2009-02-24 08:41 | |
![]() | Jag har ingen hund men om jag hade det skulle jag självklart försöka undvika att ta med vovven om jag ska handla, men annars lämna den utanför som mest ett par minuter medan jag rusar in och köper ett paket mjölk eller nå't. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-24 09:03 | |
![]() | Och jag tycker det vore trevligt om s-o hade kontroll på språket. Det heter inte an-faller. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-24 09:10 | |
![]() | Rispåse. De ligor som snor hundar till kamphundsträning har börjat åka relativt långt från t.ex. Stockholm därför att stadsborna nu börjat bli så medvetna om riskerna att de inte längre sätter hundarna lättillgängligt. En av de senaste stöldräderna som resulterade i fyra hundars försvinnande gick till Dalarna, där det är lätt att plocka hundar från tomter. Varningsmejl cirkulerade redan innan eftersom någon skvallrat för djurrättsrörelsen innan, men det går inte att nå alla. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-24 11:08 | |
![]() | Hur i hela helvetet kan man ta med hunden in i affärerna eller på restaurang??? Tänk lite längre än näsan räcker! Det finns allergiker som inte kan gå i närheten av hund, hur ska dom kunna handla eller gå på restaurang då? Spelar ingen roll vad det är för typ av affär, hundar hör helt enkelt inte hemma där. Där jag bor får man inte ens ha hunden på uteserveringarna eftersom det finns lagar som reglerar sånt! Och varför ens ha hunden med sig på restaurang? Ska den sitta med vid bordet också då eller? Nej, mina voffsingar får snällt sitta i bilen, OM dom ens är med, när jag snabbhandlar eller hämtar pizza. Skulle aldrig i helvetet lämna någon av mina jyckar bundna utanför någonstans i dagens läge. | |
| emmylicious | 2009-02-24 11:10 | |
![]() | Jag kom på att jag har provat lämna min hund utanför en pizzeria en gång. Jag skulle bara in för att hämta och betala pizzan. Jag har nog aldrig sett min hund så ledsen och oförstående. | |
| Minta | 2009-02-24 11:33 | |
![]() | ewaleena, nej det finns inga lagar som reglerar sånt. Det är upp till restaurangägarna och kaféägarna. Om den inte redan trätt i kraft, gör den det inom kort. Vi får samma lagar som övriga Europa. Det blir bara i lokaler där livsmedel tillagas som det inte blir tillåtet för hundar att vistas. Här i Göteborg finns det många uteserveringar där man kan ha med sin hund. Jag har också sett hund på Järnia och i blomseraffären där jag bor uppmanade de mig att ta in hunden. | |
| sanlin | 2009-02-24 11:35 | |
![]() | När vi hade hund så lämnade vi den ALDRIG utanför nån affär eller liknande. Skulle aldrig göra det.Skulle nog aldrig kunna förlåta mig själv om det hände hunden något. | |
| JuicyM | 2009-02-24 11:41 | |
![]() | Min hund är så liten, en bichon frise, så skulle aldrig få för mig att lämna henne utanför en butik. Hon har däremot varit med till statoil när jag skulle köpa refillkort för att fylla på min mobil. Men då hon är så liten så bar jag henne inne på statoil och det gick bra. Annars skulle jag väntat och köpt det senare om jag inte hade fått ta med henne in.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-24 11:43 | |
![]() | hundvänliga krogar och affärer är bara att bojkotta | |