Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-24 15:04 | |
![]() | Likt dig? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-24 15:05 | |
![]() | Sopar man inte rent utanför sin egen dörr först? Finns de som bara lever för att leverera spydiga oneliners i parti och minut utan att någonsin ha ett enda vettigt ord att komma med... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-24 15:07 | |
![]() | *gäsp* inget nytt att komma med? *gäspar igen* | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-24 15:07 | |
![]() | men gå och lägg dig då. | |
| 1stclassriot | 2009-02-24 15:39 | |
![]() | helejnaa tack för det positiva stödet! | |
| emman | 2009-02-24 15:47 | |
![]() | homeopatrik: absolut, men jag tror de föredrar killar ;) | |
| smartskaft | 2009-02-24 16:24 | |
![]() | ja, finspång är ganska tråkigt på det sättet ;P | |
| Limer | 2009-02-24 16:27 | |
![]() | När eller var tar den gamla devisen "kunden har alltid rätt" slut? Jag kan förstå att man som kroganställd börjar tycka att gränsen är nådd när gästen börjar bli mer än trevligt salongsberusad, men en krog är väl egentligen ändå till för sina kunders skull och inte tvärtom? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-24 16:57 | |
![]() | 1st, i linje med vad limer är inne på, så borde ni ju kanske jobba stenhårt på att utgå från vad folk vill ha. Om ni har fått "alkisstämpel" så är ni lite up Shit Creek om du ursäktar uttrycket. Då räcker det nog inte att slänga lite läppstift på grisen så att säga, utan ni får ta en diskussion vilket typ av "klientel" ni vill ha/locka. | |
| Depeche Mode | 2009-02-24 17:44 | |
![]() | enjoy the silence | |
| Deluxia | 2009-02-24 17:57 | |
![]() | Om man ska köra teman så är mitt tips (precis som ngn annan skrev) att INTE köra årtal. Det är uttjatat. Om vi inte talar 1400-talstema. Kör typ: Chewbacca-afton. Smurffest Indienafton Kina-party Orient-expressen SM-fest aa.. ni fattar | |
| 1stclassriot | 2009-02-24 18:59 | |
![]() | dudeniro - har du något förslag? vi jobbar stenhårt med att se till att människor inte ska bli för berusade, det är mitt ansvar som bartender att inte överservera. sen är de som kommer dit vanliga människor, inga a-lagare. iallafall inga som sitter ute. om de är vardagsalkoholister det är inte mitt problem. självklart vill vi inte ha människor som representerar ortens baksida där egentligen, men dom har också rätt att gå ut och de går till andra krogar också. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-24 19:06 | |
![]() | man kan ju dra en parallell till stockholms "kvarterskrogar" vilka vanligen kan beskrivas som ställen dit folk går och dricker öl. Har man väl etablerat sig som ett ställe dit folk går och dricker, så är det jävligt tufft att ändra på tror jag. Det finns många krogar i stockholms förorter som egentligen bara är som uppehållsrum för folk som vill sitta och dricka. Inget fel med det, men för en restaurang som vill ändra sitt rykte/klientel/status är det klart tufft. Kanske måste man ändra folks uppfattning om stället, och då tror jag det kan krävas t.ex.: Ombyggnad, ny meny (med juste mat, inte plankstek och öl för 110 kronor) och kanske en ny policy. OM det är maten ni satsar på, så kan ni t.o.m skaffa er en profil om att ni inte har ölgäster, utan folk som kommer för att äta OCH dricka, t.ex. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-24 19:15 | |
![]() | jag kan illustrera med ett exempel som jag funderar på ibland. I Årsta söder om söder i stockholm finns anrika "Hjälmaren", en restaurang som funnits sedan 50-talet. Det har så länge jag minns varit ett ställe dit folk går för att dricka, även om det naturligtvis finns mat. Stället har ett rykte både som unik i sin 50-talsinredning och som ett ställe där golvet lutade och klientelet var berusat. För en säg 7 år sedan stängdes restaurangen p.g.a. att marken satt sig. Eftersom hela årsta torg är K-märkt så fick restaurangägarna en totalrenovering av restaurangen; nytt kök och nya inventarier och allt i ordningsställt i samma stil som när det öppnades för drygt 50 år sedan. Jag pratade med ägaren, som berättade att nu skulle man göra en ny meny och locka middagsgäster till restaurangen. Med nytt kök skulle man göra mer exklusiv och exotisk mat och locka till sig ett nytt klientel. Du är välkommen att besöka Hjälmaren. Idag är allt som det en gång var. Jack-vegasmaskiner på rad, samma meny som före renoveringen och ungefär samma "drag" som tidigare. En och annan överförfriskad gäst, men mest så där lagom onyktra gäster och ölstanken tung. Det krävs en jävla integritet för att ändra saker och ting. Jag är ledsen att Hjälmaren inte tog århundradets chans... andra är nog glada att allt är som det var förut (och kanske skall vara) Med detta sagt: Vill ni ändra, så måste ni vara jävligt seriösa i era ambitioner och inte skuldbelägga gästerna. Ni lockar de gäster ni vill ha, så enkelt är det. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-02-24 19:35 | |
![]() | 1stclassriot, jag tror att företaget du jobbar i borde skicka sin personal på charmkurs. Du duger helt enkelt inte! | |
| ANDERStG | 2009-02-24 19:38 | |
![]() | "Chewbacca-afton." Härligt | |
| blankomblank | 2009-02-24 19:44 | |
![]() | Vad är det med folk, få se: 1 De är otacksamma 2 De är oengagerade (någon annan får fixa så jag kan kritisera) 3 De är negativa (tror inte någon kommer, det blir säkert inte bra) 4 Ingen vill vara den första 5 De följer strömmen ( alla hoppar på ett framgångståg) | |
| 1stclassriot | 2009-02-25 15:07 | |
![]() | vinterresa - ännu en människa med inget vettigt att säga så denna person kör med personligt påhopp. gulligt. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:08 | |
![]() | Jag väljer i alla fall restaurang efter hur personalen är och uppför sig. Tyvärr är det så. Personalen är ju en restaurangs ansikte utåt. Uteblir kunderna, så något fel är det ju. Inga shower eller happening väger över uslig personal. Så, helt fel är det ju inte, vad Vinterresa skriver. Inte är det väl fel på publiken, om de inte väljer er restaurang. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-26 09:47 | |
![]() | 1stclassriot: Om min kvarterskrogs personal hade föreställningen om mig och mina grannar som JÄVLA GNÄLLIGA och TRÅKIGA, så skulle jag också gå någon annanstans och roa mig. Jag har inte varit hos er men kan det vara så att ert utgångsläge ger en dålig, nedåtgående spiral? Om ni släpper föreställningarna om hur folk i bygden är och helt förutsättningslöst har en skön kväll tillsammans kanske det blir bättre? Ni kanske är för pretentiösa och vill för mycket? Annars får ni väl stänga ett tag för att sedan återuppta verksamheten? De kanske saknar kon, när båset har blivit tomt? | |