Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-24 21:51 | |
![]() | magga... okej, men då kanske det är bättre att förminska det andra bröstet istället, så du kommer före i kön? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-24 21:51 | |
![]() | Jag tycker fler skönhetsoperationer borde gå via landstinget. Allt är inte fysisk hälsa. | |
| Charliiie | 2009-02-24 21:52 | |
![]() | När brösten är olika stora eller hånger olika mkt sa min läkare att i vissa fal kunde man få det betalt.. Det bästa är nog att gå till din husläkare och börja där! Det positiva med att betala operationer själv är att du själv får bestämma hur stora, hur mkt lyft , korrigering du vill ha. Gör landstinget operationen så gör dom som dom tycker och lyssnar mindre på dig. Lycka till iaf =) | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-24 21:52 | |
![]() | landstinget borde tvångsoperera en del människor... | |
| bara-jag | 2009-02-24 21:53 | |
![]() | Jag håller absolut med att man ska bekosta det själv, men tycker det är synd att man ska anses patetisk av vissa. Och ja, jämförelsen me en arm var kanske lite väl ;) . Men ett par bröst kan göra susen för självkänslan om man är helt platt, kläder sitter snyggare, och man kan helt plötsligt gilla sommaren, sol och bad. Sen tycker jag det är synd när tjejer som är jättefina, inte själv kan se det utan gör om sig - i mina ögon- helt i onödan... | |
| pennyjenny | 2009-02-24 21:53 | |
![]() | Har har försökt söka reda på vilka kristerierna är för att få en bröstförminskning klassad som ett medicinskt ingrepp och därmed få den betalad, men jag hittar ingenting. Någon som vet? | |
| johansson78 | 2009-02-24 21:54 | |
![]() | sånt som inte är naturligt tycker jag självklart är okej, jag är absolut inte nöjd ed mitt utseende till 100 % men jag stör mig på att det ALLTID ska finnas något att klaga på, att man ALDRIG kan vara nöjd med någonting, även dom som har allt måste liksom tycka synd om sig själva, herregud, man har kanske bara ett liv varför ödsla tid på sånt och dessutom tror att andra ska betala för det | |
| johansson78 | 2009-02-24 21:55 | |
![]() | DET KALLAR JAG PATETISKT | |
| bara-jag | 2009-02-24 21:56 | |
![]() | Kanske bara ett liv?? Vi HAR bara ett liv... tråkigt att vara den som berättar det ;) | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-02-24 21:57 | |
![]() | pennyjenny, det är inte så lätt att få reda på det heller. För de olika landstingen är olika "villiga" till att göra det. Det som det ena landstinget säger ja till kan alltså grannlandstinget helt säga nej till. Så det bästa, eller enda, är nog att gå till en läkare som själv kan göra en bedömning eller ge en remiss och så. Men generellt sätt så är nog första kriteriet att man lider av det både psykiskt och fysiskt. Men som sagt, hör dig för hos det aktuella landstinget. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-24 21:58 | |
![]() | att störa sig på människor som stör sig på sig själva och raljera över det på ett internetforum... det är inte patetiskt slöseri med liv? | |
| magga | 2009-02-24 21:58 | |
![]() | johansson78, menar du mitt problem också? | |
| Plinka | 2009-02-24 21:59 | |
![]() | Jag råkar vara av den uppfattningen att skönhetsoperationer inte påverkar den psykiska hälsan, trashone, men jag kan ju ha fel... Om fler ska få sina operationer betalda måste man ju dock dra gränsen för hur ful man ska vara för att må psykiskt dåligt av det, och det känns ju inte helt självklart var den ska gå. | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-02-24 21:59 | |
![]() | "man har kanske bara ett liv varför ödsla tid på sånt och dessutom tror att andra ska betala för det" skriver du johansson78, men om det nu är så att personen skulle få öka livskvalité och så vidare av en bröstförminskning då? Dessutom kan det ju faktiskt i längden också bli billigare för landstinget/sjukvården om en sådan beviljas än om personer dels mår psykiskt dåligt i många år och dels kanske på grund av de för stora brösten drabbas av ohälsa. | |
| pennyjenny | 2009-02-24 21:59 | |
![]() | Jo, har förstått att det är olika. Men tänkte om det fanns några salgs "riktlinjer" som de olika landstingen själva fick tolka. | |
| johansson78 | 2009-02-24 22:00 | |
![]() | Ursäkta mig, får jag fråga hur du vet att man bara har ett liv? är det något medium eller nåt som talar eller? och jag vill bara tydlig göra en gång till att operationer som är till för att rätta till något som blivit fel är en helt annan sak än skönhetsoperationer | |
| stegosaurus | 2009-02-24 22:01 | |
![]() | överväg noga om du mår bättre av en bröstförstoring. och är du mamma, är du en bra förebild till dina barn? | |
| johansson78 | 2009-02-24 22:01 | |
![]() | magga: ag vet ju inte riktigt vad du har för problem men igen då, är det något onaturligt tycker jag absolut inte det räknas som skönhetsoperation | |
| Skugga | 2009-02-24 22:03 | |
![]() | Om det var mitt inlägg som fick kritiken om att dra alla över en kam, så får jag kanske förtydliga mig. Jag dömer INTE de som opererar sig, jag menade att det hon skrev i Quinna fick mig att börja fundera på om dessa plastflickor (och jo, ni måste hålla med om att många sk glamourmodeller inte ser det minsta naturliga ut) redan i förväg velat se onaturliga ut, som hon skrev i artikeln, jag har tidigare trott att de tror att de ser naturliga ut, men blivit "hemmablinda". | |
| bara-jag | 2009-02-24 22:03 | |
![]() | Jag är ganska säker på att om vi hade fler liv, skulle väl någon av oss vara inne på sitt andra och kunna berätta att det var så??? Och om vi har flera liv men inte kommer ihåg de andra är de väl inte lönt att tänka att vi har fler liv då vi ändå inte kan komma ihåg glädjen av dom??? Alltså, utan att vara medium, anser jag att vi bara har ett liv. | |