Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 18 933 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MatsJoel | 2011-06-12 01:35 | |
![]() | Första wheel of time-boken är grymt medryckande, och sen när det börjar sakta ner ordentligt runt bok 5 eller så är man rejält pot committed :) | |
| Mikkamel | 2011-06-12 02:06 | |
![]() | Terry Pratchett som många sagt. Vill även tipsa om Scott Lynch, och hans hittills två utkomna böcker i Gentleman Bastard-serien. Heist-äventyr och fantasy går riktigt bra ihop. | |
| Moem89 | 2011-06-17 13:31 | |
![]() | Om du nu stör dig på felöversättningar, kan jag rekommendera en svensk författare som är helt lysande! Niklas Krog, lättläst men mycket spännande och lätt att följa medi. :) En Krigares Hjärta läste jag nyligen, den första boken i en triologi om "frihetskrigen" som han skriver :) | |
| Optimisten | 2011-06-17 14:55 | |
![]() | Eddings Elenien trilogi samt Tamuli trilogin om Spjuthök är bra | |
| Jobbar | 2011-06-17 20:09 | |
![]() | Vad som helst av Stephen R. Donaldson är bra. Jag rekommenderar också hans SF: Gap series, och läs helst på engelska. | |
| apajävel | 2011-06-17 23:21 | |
![]() | Eller hur är Stephen Donaldson bra? Kul att någon mer än jag lyfter fram hans fantastiska böcker :) | |
| Jobbar | 2011-06-18 12:09 | |
![]() | apaj: jag började med Mordants Need-böckerna på 80-talet, jag läser fortfarande om dem vartannat år ungefär, och de känns alltid fräscha, men jag har förstås allt som han skrivit (utom de senaste, jag köper dem i klump, orkar inte vänta och längta efter nästa) :-) | |
| Lazach - Ej medlem längre | 2011-06-18 12:31 | |
![]() | Jag lyckades inte komma förbi våldtäkten som antihjälten Thomas Covenant begick i första boken. Försökte läsa vidare, det gick bara inte. Jävla as. Har inte kommit mig för att läsa annat av Donaldson sedan dess. | |
| Jobbar | 2011-06-18 12:38 | |
![]() | Laz: Prova. Du kan gärna börja med någon av de två novellsamlingarna: "Daughter of Regals" och "Reave the Just and Other Tales". Mycket godis i dessa. Mina favoriter är "Daughter of Regals" i den första, och "The Killing Blow" i den andra, som också innehåller den fantastiska "The Woman who Loved Pigs" | |