Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 679 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Quelle | 2009-02-25 20:33 | |
![]() | CHL... jag vet... så är det här med, men man kan ju alltid låtsas ;) | |
CHL | 2009-02-25 20:34 | |
![]() | ledsen över min fobi! Jag har alltid jobbat med djur.. därebland hästar. Ni kan ju tänka er hur en häst reagerar om en så lugn människa som jag vrålar rakt ut för en liten spindel *S* | |
Libran | 2009-02-25 20:42 | |
![]() | har haft en rosa wholy tarantella,hon var snäll,och bet inte,men när de blir hotade fäller de håren på bakkroppen,små med hullingar,som man sen andas in och får problem,men den största spindeln i S är en jaktspindel,säkert en sån du hade i skåpet,de gillar fukt,kallas sumpspindel o kan bitas,dock ofarliga, | |
CHL | 2009-02-25 20:44 | |
![]() | libran: jag har googlat på den och den heter enligt wiki stor husspindel. Den största vi har är träskspindeln väl? | |
CHL | 2009-02-25 20:47 | |
![]() | libran: alla spindlar är jaktspindlar ;) | |
Libran | 2009-02-25 20:48 | |
![]() | ja,det är samma,sumpspindel,träsksp indel,den blir rätt stor,ganska feta ben,jag vet inte så mycket om den,kan bli ca 4 cm diameter | |
CHL | 2009-02-25 20:49 | |
![]() | det var inte den nej, detta var en stor husspindel av kvinnligt kön. Efter mycket googlande så är jag säker. | |
Libran | 2009-02-25 20:50 | |
![]() | ja,den blir större om man trampar på den | |
Libran | 2009-02-25 20:52 | |
![]() | ja,jag kanske har fel,dem jag sett har varit stora har inte sett större i Sverige,det är säkert en sån du haft besök av | |
Boopsie | 2009-02-25 21:09 | |
![]() | Jag gillar spindlar....hade Hugo på toa tills han försvann... Tänk på hösten ......vilka fina nät man kan se en lite frostig morgon.. Dom är duktiga på att väva nät dom små djuren... Se dom som fina , duktiga djur...dom är faktiskt spännande... | |
zorrro - Ej medlem längre | 2009-02-25 21:12 | |
![]() | jag går tillbaka och läser i den här tråden ..fast den e så läskig. Men katt är rätt bra att ha min käkade upp en spindel... | |
Kajsasson | 2009-02-25 21:27 | |
![]() | Jag har aldrig sett någon sån men de kanske inte bor i Norra Norrland, är det någon som vet ? | |
501170ut - Ej medlem längre | 2009-02-25 22:39 | |
![]() | vet ej men dom äcklen bor där vi bor, hatar dom skickar dom till norrland hehe :) spindelfobi fy farao | |
yolenaur | 2009-02-25 22:55 | |
![]() | Hu, kan tydligen springa i 50cm/s dessutom. Hoppas verkligen jag inte får besök av en sådan, fy fan. På avstånd är spindlar fascinerande djur, men inte om de är stora och nära en! (usch, skäms lite över att jag är så fjollig) | |
Caligatia | 2009-02-25 23:04 | |
![]() | Jag är inte ett dugg spindelrädd, tycker tvärtom om spindlar. Enda gången det blev lite jobbigt var då vid en plåtning hade en stor fågelspindel i ansiktet. Bägge fotograferna var spindelrädda, så det tog sjukt lång tid, och spindeln hade som små hullingar på benen, och de var inte sköna alls att ha rispandes över ansiktet. | |
le-lou | 2009-02-25 23:44 | |
![]() | det kanske var en svarta änkan. de är tydligen små, och har väl fått fäste i sverige efter vad som stått i tidningarna. | |
veggie_d | 2009-02-25 23:55 | |
![]() | ..springa 50 cm/s. Det är ju just därför små spindlar är räligare än stora. Jag har haft två tarantlar som husdjur, de rör sig väldigt långsamt och är därför inte otäcka. De små jävlarna som ilar snabbare än blicken hinner följa dem däremot, de får gärna hålla sig på avstånd. | |
Candee | 2009-02-26 01:20 | |
![]() | Håller med veggie..gillar inte de mindre spindlarna med smala ben..fy..ryser. Har däremot haft en stor hårlig spindel på armen och kände inget obehag alls..nästan gulliga ju. Samma med ormar..tycker det är vackra djur..har ingen fobi alls.. | |
Fånmåne - Ej medlem längre | 2009-02-26 01:53 | |
![]() | Jag försöker fortfarande förstå varför jag öppnade denna tråd och började läsa? Nu kommer jag aldrig att kunna somna, spindlar är de värsta kryp jag känner till... som vi har på våra breddgrader, vill säga. Urs, nu kryper det på min arm.. bara ett hårstrå som ligger där... men fan så obehagligt ändå, just i ögonblicket man tänker på det.... Kommer så väl ihåg pojkrummet... bakom sängen bodde en stor spindel, just vid benet intill väggen. Upptäckte den av en slump då jag skulle slå ihjäl en annan spindel. Och det där hörnet var jäkligt populärt för spindlar att bosätta sig i... En annan gång, när jag var äldre, och satt på sängen (en kall novemberdag, eller vad det nu var... kallt och vinter var det iaf), kröp en stor jäkla spindel fram under sängen. Snabb för sin storlek... fick panik, tog första bästa tidning (ett nummer av codex, om ni kommer ihåg, nördtidningen?), och kastade den på spindeln... därefter försäkrade jag mig om att den var död genom att upprepade gånger trampa på tidskriften. När jag väl vågade lyfta upp tidningen, var det bara mos kvar av den äckliga spindeln. Förstår inte varför spindlar dras till mig, jag hatar dem! | |
tipitina | 2009-02-26 01:54 | |
![]() | *ryser* Fy fabian för spindlar! | |