Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 294

Forumkategorier

Användare Inlägg  
phenningsson2009-02-28 13:18
Antal inlägg: 54

betablockerare är inte beroendeframkallande.

DennisPlz2009-02-28 13:21
Antal inlägg: 4031

Lobotomi fixar biffen.

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-28 13:21
Antal inlägg: 11612

Jag tror inte att man blir speciellt avtrubbad av betablockerare.

Beardo - Ej medlem längre2009-03-01 08:44
Antal inlägg: 151

Phenningsson: Jag syftade på det psykologiska beroendet det skulle innebära att behöva medicinera för att klara av sitt jobb (vilket i och för sig inte var vad tråden handlade om från början och nu börjar jag känna mig lite skyldig till det).

Anneli72: Det är säkert olika från person till person, men enligt FASS kan man få muskelsvaghet och trötthet (inga bra egenskaper på en scen) att lägga till de övriga biverkningarna: sömnstörningar, andfåddhet, trassel med tarmar och njurar m.m. Inget överhängande problem när det gäller trådskaparens enstaka anställningsintervju, men om man behöver dessa piller för att regelbundet stå på scen bör man kanske hitta ett alternativ. Men visst, jag tror ju inte Thorsten Flinck skulle lägga tillbaka burken i lådan av rädsla för biverkningarna.

anneli72 - Ej medlem längre2009-03-01 11:27

Jag tror inte att Thorsten Flincks största problem är
betablockerare.

Lasse19782009-03-01 11:29
Antal inlägg: 130

Jag äter betablockerare varje dag kl.10 och de funkar fin fint. Det betablockerare gör är att blockera hjärtats receptorer för stresshormoner vilket gör att man inte blir stressad/nervös. Effekten är relativt direkt, tar kanske 2 timmar innan man känner av det. Biverkningar har jag inte speciellt många, lite kalla fötter ibland bara. Och använder man dem bara då och då för att klara av en presentation/möte/intervj u så lär inte dessa tabletter ge upphov till några speciella biverkningar heller. Dessutom har alla läkare jag pratat med ang dessa ansett att det är en "säker medicin" dvs det är inga större risker medförda. Om du inte blandar dem med fel sjukdom eller mediciner, såklart, men så är det ju med i princip alla mediciner.
Men jag tror ärligt talat att alvedon är betydligt farligare då paracetamol är högst giftigt, så jag hoppas att ni som kritiserat betablockerarna inte äter alvedon speciellt ofta, för de kan man faktiskt dö av i ganska låg dos :P

mrperfect2009-03-01 11:32
Antal inlägg: 11437

Jag åt blodtryckstabletter innehållande betablockerare et tag, det funkade inte, då jag ansträngde mig så hängde inte hjärtat med upp i slagfrekvens-aldrig mer.

mrperfect2009-03-01 11:36
Antal inlägg: 11437

Ang att prta med främlingar, om man har ett mål, i dette fallet att prata med en församlning av okända människor så måste man träna, då kan man träna på enstaka okända människor, i hissen t ex eller på tunnelbanan eller bussen. Om man bara säger at man inte vill så är man viljelös och vet inte hur man gör för att uppnå sina mål. ajöss till det jobbet.

För övrigt så skulle jag aldrig vara på bussen kl 7 på morgonen , då sover man!

anneli72 - Ej medlem längre2009-03-01 11:38

Meningen med betablockerare är nog att hjärtat inte ska
"hänga" med.

Lasse19782009-03-01 11:59
Antal inlägg: 130

anneli72:
Haha, ja typ. Utan dem har jag en vilopuls på 80-100, blir jag sen stressad klickar vi uppåt 130-150 och det gör satan i helvetet jätteont :| Skulle jag sen springa OCH vara stressad så kan ni ju tänka er åt vilket håll pulsen barkar hän. Det finns dessutom olika typer av betablockerare, vissa ger tydligen mer biverkningar än andra. Själv äter jag Metoprolol och har som sagt inte haft några större problem med dessa, bara då jag glömmer ta dem i tid :|

Miss_jk2009-03-01 13:23
Antal inlägg: 8941

Men jag har inga problem med att prata med enstaka okända människor så det verkar lite onödigt.
Jag har förklarat för chefen att jag inte kan prata inför folk och varför och det är inga problem alls. Jag har inget sådant jobb så jag behöver göra det heller så varför då säga ajöss till det jobbet?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?