Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 302

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mimikryp2009-02-28 12:29
Antal inlägg: 9057

Det är väl bra att CityDental finns om de nu pressar ner priserna generellt inom branschen. Och bra för de som inte har så mycket pengar och som kanske inte har så höga krav (och/eller förväntningar) på sitt tandläkarbesök.
Själv skulle jag dock aldrig gå dit, just för att jag inte tycker att de känns seriösa. Det har ingenting att göra med var de kommer ifrån.

I övrigt kan jag berätta om en gång för några år sedan, då jag var hos tandläkaren (Folktandvården). Jag hade tydligen ett litet, litet hål som jag inte visste om. Det lagade hon då, och därefter började det ila i tanden när jag åt, drack och borstade tänderna (nej, inte allt samtidigt). Jag ringde dit och sa att det inte ilade innan tanden var lagad, så något måste vara fel. Jag fick komma dit igen och de fick göra om lagningen så det slutade ila. Detta fick de självklart göra utan att jag fick betala för ännu ett besök eller lagning.

Snoosy2009-02-28 12:39
Antal inlägg: 4273

mimikryp,, visst är det bra att pressa ner priser.

Men för att gå på djupet med citydental.
I polen så lagar de även småhålen. Hur jag vet det ?? (Har bekanta från Polen.) Vilket vi inte gör i Sverige. Vissa hål läker sig själva. Så om det billigare det vete katten.
tandläkaren jag hade där, först. Han frågade mig om jag ville dra ut en av mina tänder (Den är lagad en hel del).
När jag nu varit hos en annan tandläkare, så tog jag upp det. Hon sa. Din tand behöver verkligen inte dras ut.
Hon berättade också att de haft många som varit där och som inte varit nöjda.

Snoosy2009-02-28 12:44

beluga, skulle aldrig startat en tråd om jag inte visste att flera hade blivit felbehandlade.

belugavis - Ej medlem längre2009-02-28 12:45
Antal inlägg: 1600

Nej precis. My mistake.

Snoosy2009-02-28 12:49

:P :)

PowerYoga2009-02-28 16:02
Antal inlägg: 713

"citydental.. = skit
Till er som tänkt gå dit. Varnar!!
Gå inte dit.
Blev lurad på pengar + att de gjorde ett värdelöst arbete.
Känner till två till som gått dit och som blivit lurade."

Snoosy; eh, jo du sa att du hade blivit lurad på pengar och att de gjort ett värdelöst jobb. Trist, men för att du känner dig lurad så gör inte alla det och därför skrev jag för att jag har en annan erfarenhet av dem, går det för sig? ;)

Zmrzlina2009-02-28 20:47
Antal inlägg: 344

Att du känner som du gör är, som jag har sagt flera gånger, beklagligt, men du bör fortfarande inte dra Sveriges största tandläkarklinik över en kant för den sakens skull. Hörsägensbevisföring i stil med "jag känner folk som (...)" bevisar egentligen inte ett skvatt och neutraliseras enkelt med att jag har träffat många människor som varit där och varit mycket nöjda med behandlingen.

Att inte vilja gå tillbaka och rätta till om det blivit fel är inget annat än dråpligt. Som konsument bör man, i min mening, ha större självrespekt än att man bara blir grinig och påpekar det nästa gång, som kan vara flera år senare - då reklamationstiden för jobbet mycket väl kan ha gått ut.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?