Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Malla13 | 2009-03-02 19:45 | |
![]() | Le-Lou: Jag menar givetvis inte att det skulle vara FARLIGt så på det viset heller. Utan snarare att det är väl ingen större fara om barn pussas. det är lika illa att min som som är 6 år ska behöva få ganska stränga tillsägelser för att han pussar en flicka som det är för denna flickan att bli pussad. eller för hennes mamma snarare för flickan vet nog dessvärre inte att det är förbjudet för henne att pussas. Varför ska man veta det vid den åldern, det är ju bara barn för guds skull. barn slåss, och pussas, så har det alltid varit. Men med nya kulturer i sverige så ska det även läras att man inte får pussas som barn längre på vissa personer/barn/tonåringar/ vuxna. Hur enkelt är det att vara JUST barn idag. Man blir nära på utskälld som vuxen för att man har barn som pussar andras barn..som kanske har andra kulturer. Hur ska dem kunna undvika detta på dagiset. Att denna flickan kommer få pussar? Ska det stå skyltar på dagiset, eller ska vi uppmana våra barn att sluta pussa på andra eftersom vi inte vet vilka barn som tåler att pussas på osv. Hur löjligt som helst. jag tänker inte banna min son för att han tycker om att visa att han tycker om någon. jag har sagt åt honom att inte pussa på denna flickan sedan är det faktist dagisets ansvar att se till att det inte görs något sådant på dagiset då. OM dem klarar av att passa detta hela tiden, annars får väl mamman avstå barnomsorg så det inte finns någon risk ALLS att hennes dotter får pussar!! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-03-02 19:49 | |
![]() | Kultur och kultur... Man kan väl inte påstå att svenska barn i regel pussar andra svenska barn eller? Jag kan ha missat något. | |
| le-lou | 2009-03-02 20:08 | |
![]() | det har aldrig varit lätt att vara barn :/ | |
| Malla13 | 2009-03-02 22:03 | |
![]() | Le-Lou: Nä det har det nog inte och det blir inte enklare heller...Tydligen... =/ | |
| ANDERStG | 2009-03-02 22:05 | |
![]() | Då passar dagens Fingerpori in för de som kan finska www.hs.fi/fingerpori/ (2.3.2009) | |
| mrperfect | 2009-03-02 22:07 | |
![]() | jag har alltid undrat om barn från början förstår vad en puss är, är det nedärvt eller lär man barnen att "Pussar är bra"? ifall en del föräldrar inte vill att andra ska pussa deras barn , kanske inte ens de själva så undrar man följaktligen: blir de barnen dåliga människor...eller blir de som jag ? :D | |
| Malla13 | 2009-03-02 22:12 | |
![]() | Jag det kan man undra.... antagligen så blir det en blandning av det hela. Dem lär sig att pussas för att föräldrarna gör det, och med tiden så lär dem sig att det är något bra, kärleksfullt osv... Men jag antar i alla fall att dem inte vet att det har med hångel eller något sådant att göra när man är 6 år gammal. Det verkar som att dagisfröken kunde tro det eftersom hon sa att dem inte uppmuntrar barnen till att pussas för att det kan misstolkas, men man behöver inte uppmuntra till det heller. Vill barnen pussas så kan jag inte se att det är något fel med det. dem är ju bara BARN. Sedan att en flicka som är muslim tex inte får pussa svenska pojkar det är en sak som skulle komma upp först i den åldern när man vet vad att pussas handlar om.. Inte när man är 5 - 6 år gammal och helt enkelt inte har någon större förståelse om varför man pussas. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-02 22:27 | |
![]() | Det som jag tycker är intressant i det hela är vad den lilla flickan själv tycker - kan hon ha gått till sin mamma och sagt att hon inte vill bli pussad? Om det bara är mammans påhitt känns det lite överspänt, men samtidigt måste ju alla få göra som de vill. | |
| remvanrijn | 2009-03-02 22:30 | |
![]() | puss på dig Linn =) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-02 22:31 | |
![]() | Kan ju vara så att förskoleläraren bara slängde ur sig det där. Och då är det inte det mamman står för. Man måste nog vara försiktig i om vad som är sanning och inte är det. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-02 22:33 | |
![]() | Nämen rem, sådant celebert sällskap! Vi ska spela schack vart det lider! | |
| dragabol | 2009-03-02 22:33 | |
![]() | Jag tycker inte att det var fel av honom & tycker att det är ledsamt att du fick ta det samtalet med honom i så tidig ålder men visst är det viktigt att repektera andra. Jag hade blivit sur och får dottern då leka med, prata eller vistas utan personal med pojkar på dagiset? Låter svårt att som personal vara "pusspoliser" | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-02 22:34 | |
![]() | Nämen Linn! Jag trodde du stod redan vid Centralen och väntade, har inte sett dig på länge. :-) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-02 22:35 | |
![]() | Kafountine, jag står där vareviga vecka - övergiven! :-) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-02 22:36 | |
![]() | I'll be there honey! Förresten, skickar ett meddelande till dig nu. | |
| Malla13 | 2009-03-02 22:36 | |
![]() | Förskoleläraren sa att mammam var MYCKET bestämd med att hon inte ville att dem pussades på dagis. Förskoleläraren talade dock inte om vilket syfte det hade men hon var noga med att tala om att dem inte uppmuntrade till pussar på dagis heller. Jag har inte förvänat mig att man uppmuntrar att man springer och pussas på dagis heller. därimot sa hon att det var helt ok att dem kramades. | |
| remvanrijn | 2009-03-02 22:42 | |
![]() | vill du ha mig schack matt Lill?.. Hallojan Kaffe On Time.! | |
| remvanrijn | 2009-03-02 22:43 | |
![]() | Lill??... nää Linn hmm hmm | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-02 22:57 | |
![]() | Schack matt brukar sitta bra - det och en kopp te | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-02 23:00 | |
![]() | men snacka om att skapa ett trauma hos barnen då. Låt dem pussas herregud. Personalen kan väl säga: ta det lite lugnt med pussandet så hr i förkylningstider! (tex) men inte göra nån grej av det. Morsan kanske hade bacillskräck, men om det var av "sexuella" anledningar är det ju befängt, snacka om att tjejen kommer göra revolt i tonåren sen då. | |