Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 261 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-03-04 09:02 | |
![]() | Anderstg: Vilken "gamla tråden"..? Och vem är du att sitta och säga var jag ska posta mina inlägg och inte? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-04 09:43 | |
![]() | Vilket dumt motexempel du målar upp kleinp, du kan inte jämföra palestiniernas handlingar med norska "partisaner" för det finns inga likheter historiskt sett i de skandinaviska krigen mot varandra. Det enda direkt jämförbara är USAs stöld av den del av den nordamreikanska kontinenten som de besitter och annars så får du skapa exempel med övrig kolonialism. Om du har läst boken du proklamerar för så undrar jag varför du inte har blivit botad? eller är det så du har blivit hjärntvättad? Jag vidhåller starkt att internationell idrott och nationell politik är sammanflätad i sina fundament, en idrottsman som tävlar i ett landslag (det hör till och med på ordet) är en representant och reklampelare för sitt land och dess politik. Jag tycker att det är tufft av fritidsnämnden i Malmö att ta det här beslutet, förvisso lite lagom som vissa har uttryckt det men kanske precis lagom för att saker inte ska gå över styr. Personligen skulle jag avsäga mig min plats i laget om jag skulle vara spelare och vara uttagen i laget för att spela den här matchen. Det har med moral att göra och det har även vi privatperoner en skyldighet att visa på. | |
| kleinp | 2009-03-05 00:22 | |
![]() | Läs boken innan du anklagar mig för att vara hjärntvättad. Amos Oz är passionerad sionist som vill bo kvar i sitt eget hemland. Det är inte fanatiskt och det är inte heller fanatiskt att tycka att israeliska tennislandslaget skall få spela fast landet är i konflikt med några av sina grannar. Fy farao vilken låg nivå på den här debatten, fast ändå bättre än i andra trådar där det varje dag kommer in inlägg som kräver att Israel skall utplånas. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2009-03-05 00:30 | |
![]() | All tennis borde bojkottas! Det är en så förbannat tråkig sport att en total bojkott är enda lösningen att bli av med denna farsot. Och inte hjälper det att snustorra tråkmånsar som Wilander och Edberg ansågs vara riktiga "profiler" på sin tid. Nej, enda lösningen är att förbjuda eländet. Jämna kungliga tennishallen jämns med marken, bygg en åtta meter hög mur runt Båstad, se till att Edberg, Wilander, Järryd och Björn Hellberg är på insidan och släng bort nyckeln! | |
| Snoosy | 2009-03-05 00:31 | |
![]() | Varför denna plötsliga hets mot judar? Kan man ju tänka. Har insett att mycket som sägs i media följer ett mönster. Allt handlar om makt och pengar. Först gick den där prästen ut med bojkott mot judar, sen blev påven inblandad. Sen hakade sverige på med detta. Krisen vi lever i nu, är med all säkerhet påhittad också. Sjukt, för många blir lidande för att en media och de rika ska sitta och tjäna pengar på det.. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-05 00:31 | |
![]() | Är väl bra att vi tar ställning, så slipper vissa gnälla på att vi är så "lagom".. | |
| Snoosy | 2009-03-05 00:32 | |
![]() | *sjukt för många blir lidande. De som tjänar på det är de rika och de inom media.* Ska det stå, och inget annat! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-05 00:34 | |
![]() | Troligvis är de kokainister också. Bojkotta,enligt min mening. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-05 00:36 | |
![]() | Missade ett t | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-03-05 01:03 | |
![]() | Amos Oz är ett kräk och jag var utanför och demonstrerade när han förra veckan var här på Göteborgs Universitet, mannen försvara helt öppet massmordet på gazas befolkning och sen ska man dalta med honom och ge ut böcker till Svenska skolungdomar, nej inga fascister på våra torg NO PASARAN! jag ska till Malmö på lördag och göra min röst hörd och klargöra att vi inte vill beblanda oss med folkmördarregimer, spela matchen i Israel om den är så jävla viktig., | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-03-05 01:10 | |
![]() | Kleinp exempel visar en extrem lågt utvecklad medmänsklighet, och hans exempel på norska partisaner kan vara den dummaste liknelsen jag någonsin hört. Gissar på att du är folkpartist. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-05 14:39 | |
![]() | kleinp, vilket land kommer han ifrån då, Tyskland? en vild gissning men det kan också vara något annat europeiskt land eller USA. | |
| kleinp | 2009-03-05 16:18 | |
![]() | Visst, jag är folkpartist, judesvin, zigenare, tyskjävel, bondlurk, borgarbracka, fackpamp, bolsjevik, bombliberal, gråsosse, invandrare, blatte, svenne, svartskalle... Det är ju populärt här med hets mot folkgrupp så jag känner mig starkt motiverad att ansluta mig till varje tänkbar avskydd grupp. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-03-05 16:23 | |
![]() | orka att alla ska prata om det här ta upp matchen istället det komemr va 400 pers på läktarn ändå pressen och media och utvalda kommer va där | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-05 16:24 | |
![]() | ond kanin, jag antar att det var en passning till mig. Ja, jag tycker att det är ganska löjligt att ha en sådan bojkott. Om Malmö stad hade lite ryggrad så hade man ju vägrat arrangera davis cup, och om tennisförbundet hade lite ryggrad så hade man bojkottat spelet. Nu blev det väl lite löjligt tycker JAG, "vi spelar, men vi tänker inte låta VÅR publik komma till matchen! Sug på den ni!" | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-03-05 16:29 | |
![]() | spelarnas familj och utvalda komemr va där det blir folk men media och familj och vänner | |