Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
klobba2 - Ej medlem längre | 2009-03-04 16:27 | |
![]() | Så, nu har vi kört fast i Pr-träsket igen............ PR tjänar endast ett syfte, generera pengar! Så du menar att den stora behållningen av kungens dragningskraft blir blott lite kaffepengar av att sälja lite pappersflaggor 6 juni plus att hotellen i stockholm får ett uppsving. För i slutändan är det allt som sker. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 16:28 | |
![]() | Jag är i alla fall ypperligt nöjd med sveriges statsskick som det är. Jag stör mig inte på att vi har en kung utan politisk makt, men som både genererar inhemsk och utländsk turism. Vi håller en historia och en kultur vid liv, och precis som run-marie är min erfarenhet utanför sveriges gränser att folk faktiskt ser det som något attraktivt och roligt. Att det ger folk något att tala om tycker jag inte heller är fel. Sverige vore ju för jävla tråkigt om allt vore perfekt och om vi inte kunde klaga på t.ex. kungahuset (samtidigt som vi köper AB för att snaska lite mer i t.ex. Madeleines otroliga u-ringning på Nobelfesten). Sverige äär nära på tråkigt perfekt i många avseenden ändå, tycker jag. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 16:31 | |
![]() | Nej, klobba det menar inte jag. Utan du. Turister, så länge de inte kommer från stockholm, genererar mer pengar än så. Det spelar ingen roll om man kommer från barcelona, Tomelilla eller Bergen - är man i stockholm så måste man ha någon stans att bo, man måste äta och man kommer att betala för att besöka museum eller andra attraktioner. Turismen omsätter mer pengar än svensk bilindustri. Så kanske är det bara så att man behöver inse att kungahuset i dagsläget kanske är en större moneymaker än saab t.ex. ;) | |
Ässät | 2009-03-04 16:35 | |
![]() | Har dom inte råd med bröllop så får dom väl gifta sig borgligt med två vittnen eller nåt o bjuda in ett 10tal gäster på korv o makaroner :D | |
Kattis | 2009-03-04 16:54 | |
![]() | Kungahuset har gjort sitt, bort med dem (Sveriges största socialbidragstagare) Jag tycker vi ska ha en president ist, visst kostar en president oxå skattepengar - MEN han/hon är allafall folkvald och inte född till att bli statsöverhuvud | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:01 | |
![]() | Fan känner mig plötsligt som värsta royalisten! ;) Äh, om folk inte vill ha kung så får man väl rösta därefter. Jag kommer inte att gråta några tårar, men jag att när folk väl kommit över det faktum att detta handlar främst om hederlig svensk avundsjuka, så kommer det att kännas jävligt tomt utan att det pompa och ståt som ändå kungahuset bidra till ;) | |
Quelle | 2009-03-04 17:04 | |
![]() | Och se så himla bra presidenter har styrt i många länder... | |
LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:10 | |
![]() | Länge leve Kungahuset! | |
vemvonhelst | 2009-03-04 17:12 | |
![]() | Om man ska följa trådskaparens tankegångar, skulle vi alltså kunna bygga om Drottningholm till äldreboende...Hm..intress ant tanke. Där kunde alla pensionerade f.d kommunanställda lärare flytta in för att vårdas av alla uppsagda undersköterskor...Men de får bara 80% av lönen...fel låt oss kalla det apanage....Nej nu står det plötsligt helt klart för mig...Vi bygger om slottet till ett statligt Gym...lägger ut det på entreprenad till Daniel..det borde kunna trygga försörjningen för den nu arbetslösa kungafamiljen... | |
Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:21 | |
![]() | Jag skiter nog mest i vad kungafamiljen gör och inte heller är kungahuset det enda man slösar skattepengar på. De mesta pengarna går ju till slotten, reparationer och sånt som hade behövts i vilket fall som helst. Däremot gillar jag inte kungens immunitet. Visst är det kul att köra 160 kilometer i timmen på en allmän väg men det är väl inget man normalt borde komma undan med. Sen tycker jag inte heller att våran feodalistiska historia är så mycket att skryta med. För att inte tala om de stackars värnpliktiga som måste slösa bort sina somrar på att stå högvakt utanför ett slott. fast de kanske njuter, vad vet jag | |
Maybach | 2009-03-04 17:26 | |
![]() | Visst är kungahuset odemokratiskt, men det vore minst lika odemokratiskt att avskaffa det när majoriteten av svenska folket är för monarkin. | |
Somster | 2009-03-04 17:27 | |
![]() | Kungahuset drar in väldigt stora summor genom turism. Bra för Stockholm....tror inte det gynnar andra delar av Sverige. Kung står högre än president, behåll kungahuset =) | |
Bertil Truck - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:35 | |
![]() | Det är svårt att försvara en inavlad analfabet, men Stockholm kryllar av turister, tom på vintern, och kungahuset bidrar förstås till turismen. Dessutom är vår nuvarande kung väldigt roande med alla sina härliga uttalanden. | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:36 | |
![]() | Skulle en folkomröstning ske nu så skulle jag rösta nej till att avskaffa kungahuset. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:39 | |
![]() | Viktor, jösses vad jag har hört polare vara stolta över att de stått högvakten eller hissat flaggan på slottet. Själv är det närmsta jag kommit att jag begav mig till slottet en julafton då min kompis stod högvakten. Jag kastade snöbollar på honom medan turisterna tog foton. Bra poäng maybach. Kungahuset hade 70% stöd t.o.m. veckorna efter hans uttalanden om Brunei. Så uppenbarligen så speglar inte diskussionen här riktigt befolkningens ståndpunkt. Uppenbarligen är stödet större för kungahuset än våra folkvalda! ;) | |
ewaleena - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:39 | |
![]() | Jag gillar tanken på Drottningholm som äldreboende!! Tänk alla människor som slitet hela livet för att sedan inte ha råd att bli gamla! Gratis boende på Drottningholm.. Silvia och Viktoria kan väl jobba som vårdbiträden där, och tjäna egna pengar, för dom gillar ju att hjälpa människor! Slottet i Stockholm kan väl bli hem för uteliggare! Nära till allt och sjysta möjligheter att knäcka extra som guide emellanåt. Kungen och C-P kan ju jobba där som vaktmästare och chaufför så dom stackars människorna som hamnat fel här i livet får en möjlighet till att slippa vanka gata upp och gata ner i sin jakt på pant, dom kan nu åka limo istället.. Daniel kan ju bli deras egna personliga tränare så tjänar han lite på det också.. Sen har dom väl Tullgarn.. Där ute ligger redan något hem för en viss typ av sjuka människor, har jag för mig, så låt dom få hela slottet. Solliden kan få bli semesterresort för ALLA vanliga som sliter i det här landet för ingenting! Två veckor per år, all inclusive, för alla svenskar! Gustav III:s paviljong på Haga, Ulriksdals, Kina, Rosersbergs, Gripsholms och Strömsholms slott kan alla bli olika typer av boende för folk med olika behov. Hovstallet kan väl bli 4H gårdmed möjligheter för alla som vill rida men inte har råd, att få pröva där. Och tänk på alla barn i innerstaden som inte KAN ha häst/kanin/marsvin/get osv.. dom kan få vara där och leka med djuren! | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:40 | |
![]() | Bertil, nog kan man ha lite försvar till en analfabet. Intressant vore ju om vi samtidigt som vi inte vill att kungen skall ha någon formell makt hade åsikter om vilka kognitiva förmågor han har. Kungen skall inte snacka så mycket ändå, mest gå omkring och se kunglig ut tycker jag. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:44 | |
![]() | fina drömmar ewa-lena. Inte nog med att vi fockar kungen, vi skall lägga ut en massa skattepengar på att underhålla det som var kungens hus samt fyllesemestrar för arbetardrägg?! Baha säger jag och snyter mig i min yacht-scarf. | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:49 | |
![]() | Slutdiskuterat, 75% vill väl ha kungahuset, gud för bjude. Av sentimentala själ,!!!!!????? Svårt att slå en sådan argumentation. Och det där med representation, vad är det som behöver represneteras med champange och krom och glitter, om jag vill se på glamour så läser jag Jane Austin. Den största lögnen är att herremän behövs, det är slavmentalitet. Men nu är slaven fri så han söker sig till herren, historien är överöst med sådana söta historier. | |
Bitte - Administratör | 2009-03-04 17:53 | |
![]() | Jag tycker det är tragiskt att man sitter och ironiserar över vårt kungahus och dess personer,, Bitte | |