Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 199 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 850710 | 2009-03-05 19:09 | |
![]() | Curly: Alla har vi såna stunder och dagar när man känner sig helt kass! Vet inte om jag är rätt person som kan peptalka men jag brukar få sjuka höstdepressioner och även visa dagar då man känner sig osedd eller bara rent av bortglömd. Jag brukade för två år sen få såna "nedfall" på söndagskvällarna efter ett förhållande med min sambo som tog slut och sitta i egen lya igen men jag gjorde det till en vana att bara införa en söndagspromenad som gjorde att man fick tankarna på annat. Sen höstdepressionerna som jag har är inte mycket att göra åt men lätt för mig med vänner i samma stad som blir nerringda eller smsade. För övrigt så det där med teorilektionerna att du analyserar trafiksituationerna, så går det aldrig att analysera. Jag brukar aldrig se ner på folk men min teorigrupp var hemsk mot en som också ville ha svar på frågor m.m. men även om du kan svaret i teorin så funkar det aldrig aldrig aldrig i praktiken, råkar du ut för en situation i trafiken så sitter det i ryggmärgen vad du ska göra, alla kan bygga ett slott i teorin men få kan bygga det i praktiken! | |
| Candee | 2009-03-05 19:12 | |
![]() | Har man erfarenhet redan från skoltiden så brukar det följa med en in i vuxenlivet. Jag tror att du kanske ser på dig själv på det viset som du gör just därför..känner dig som ingen ser dig och skulle de råka se dig så ser de dig precis så där..en grå lite mus, inte snygg, jobbig..ja allt det du skrev i ett inlägg. Jag tror dock att de inte alls ser dig så utan du TROR att de gör det. Du måste jobba upp din självkänsla. Om vissa retar sig på dig så vad gör det..skit i dom! Våga vara annorlunda, du är iaf inte en i mängden..få lite jävlar anamma och stå på dig...:) Ja, jag vet att du säkert hört det här förut men kanske ligger det nånting i det oxå. Kan dock känna igen mig i dina ord och jag vet att det går att bryta en sån isolering även om det krävar att man måste jobba med sig själv en hel del. Lyckopiller kan kanske vara bra ibland men det är ju ingen lösning i längden. | |
| emmylicious | 2009-03-05 19:14 | |
![]() | Vårdepression kanske? Känner av det själv nämligen även om jag är ganska deppig annars också men senaste dagarna har varit hemska. Frisk luft är viktigt, och sol :) Så promenera mycket när det är sol, och så, som det tidigare nämnts, ring psykiatrin om du känner att du behöver prata med nån. Du borde ju även ha rätt att gå till UM, och dom har kurator och det är ju gratis. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:15 | |
![]() | 850710 nej de är sant men ja kan ju dra ett exemel. Våran teorilärare målar upp en bild. En bil som skall svänga höger in på en liten gata och det kommer en bil som skall rakt fram, vem skall först. Enligt lag den som skall rakt fram men beroende på hur fort du kör eller hur långt ifrån den andra bilen är kan du ju svänga. Då menar ja inte att du skall gasa på som fa för att eventuellt hinna utan börja växla ner till tvåan i tid o hinenr du så kör hinner du inte växlar du ner till ettan o stannar. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:19 | |
![]() | Jag hade en vänn förut som försökte hjälpa mig hon ringde till läkaren och pratade med dom och berättade hur ja mådde. Jag kan inte ringa själv för ja börjar bala böla o hyperventilera i telefonen. Tanten sa att jag var tvungen att boka ett bessök på min lokala vårdcentral de kunnde hon hjälpa mig med de var väntetid 5 månader. De känns liksom hopplöst, de är ju nu jag mår som sämst. | |
| mrperfect | 2009-03-05 19:26 | |
![]() | Kommentar 1: Angående lagen är det högerrergeln som gäller, jag vet inte om jag förstod situationen men jag har haft körkort i 32 år så jag håller definitivt inte med óm att det är den som skall köra rakt fram som har företräde, menar du inte att den andra skall svänga till vänster eller är jag helt borta? Kommentar 2 ( till vad du skrev i början ): Du skriver att du inte är söt, jag tycker det, bortsett från att det skiljer 35 år i ålder så är du en sådan som jag skulle intressera mig för beträffande utseendet. Checklista: Ja Nej (X) ( ) Glasögon (X) ( ) Smal (X ) ( ) Långt fint hår Så det finns ingen anledning att vara negativ :) | |
| 850710 | 2009-03-05 19:27 | |
![]() | Curly, jo sant.... precis idag är det några år sen rosa lappen åkte ner i ficken förresten... Tror också på min o emmy ide, ta promenader få luft o ljus det gör så grymt mycket! Och gör du som vi betongbarn så finns det oftast motionscentraler med motionsspår i närheten om du vill ha natur | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:28 | |
![]() | mrperfekt - läs på om svängregeln | |
| Tjoan | 2009-03-05 19:29 | |
![]() | Det finns en psykakut ifall det blir för övermäktigt för dig. Jag tror att du ska få bokat en tid till din läkare oavsett vilket. Man brukar då ringa just sin lokala vårdcentral. Har du ringt dit ? Gör som du gjorde tidigare, be någon ringa åt dig. Det är inget konstigt att man inte klarar av ett sådant telefonsamtal när man mår så. Jag har ringt åt andra vid ett par tillfällen och det har fungerat bra. Undertonen du har låter som om du mår riktigt dåligt. Om så är fallet så ska du eller den som ringer tala om hur illa det är. Har du självdestruktiva tankar ska det absolut komma fram. Och som sagt, blir det för mycket så åk till en psykakut, där är de proffs på att ge hjälp i dessa lägen. | |
| mrperfect | 2009-03-05 19:33 | |
![]() | ja gärna, men jag måste veta vad problemet är först, högerregeln går i alla fall före svängregeln | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:34 | |
![]() | Curly. Vårdcentralen är ju ett alternativ, men som sgat långa väntetider. Åk in på Psykakuten, och ring dit själv. Det är ju bara bra om de får se hur du mår, så om du hyperventilerar och bölar spelar ingen roll. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:36 | |
![]() | Om man mår så dåligt som du gör just nu, då får man hjälp om man ringer till akuten. Det är ju dumt att vänta... | |
| mrperfect | 2009-03-05 19:38 | |
![]() | Jag håller med moleee till 100% , ifall jag har problem så går jag ALLTID till expertisen | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:44 | |
![]() | Curly: Jag tror du ska hålla på med något du tycker om. Min vänskapskrets är inte den fetaste sen jag gick ut gymnasiet. Har ett par vänner som fortfarande bor i stan men de flesta hinner man nästan aldrig umgås med. Tycker förra sommaren var ganska jobbig, sen kom hösten och den var inte mycket bättre. Sen tog jag tag i min sång och började seriöst. Musiken blev drivkraften och jag är på väg in i utbildningar och sånt där man garanterat både träffar människor och får hålla på med det man tycker om.. Jag har inte mer vänner nu än då men nu mår jag bra för jag har min drivkraft och jag vet att livet alltid ger nya chanser till personliga kontakter. Det gäller bara att inte låsa sig vid saker som utseende och sånt när man utvidgar sin vänskapskrets. Någon gång är man tvungen att acceptera den man är och därmed tycker man om sig själv och sitt utseende. snälla människor är vackra människor. Jag känner igen mig i det du säger. Mina tidigare situationer ska vi inte ens tala om. Men min erfarenhet säger: Hitta dig själv :) Sen finns det förstås jävliga dagar då man helst skulle gå ner sig i närmaste sjö men de kommer man nog inte ifrån så lätt. Alla blir väl trötta på livet nån gång. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:46 | |
![]() | Här kommer en lista på saker som kanske kan pigga upp dig. 1.kaffe 2.raska vinterpromenader 3.vitaminer 4.bra filmer 5.trevligt umgänge 6.citalopram 7.vitt vin 8.ljusterapi 9.samtalsterapi 10.en rolig bok 11.nikotin 12.kallbad 13.pojkvän 14.en ny klänning 15.måla om i vardagsrummet 16.prova ett nytt recept 17.lyssna på musik 18.skaffa husdjur 19.köpa någon bra veckotidning 20.titta på Andra Avenyn | |
| 850710 | 2009-03-05 19:48 | |
![]() | Måste hålla med Anneli på 15!!! småprojekt är det bästa!!! | |
| mrperfect | 2009-03-05 19:49 | |
![]() | citalopram?????????? what the f...is that? | |
| älgvägen | 2009-03-05 19:51 | |
![]() | ring till någon av dina kompisar de kanske blir glada o du själv känner dig bättre till mods :) | |
| Candee | 2009-03-05 19:52 | |
![]() | Viktor_M...gillade verkligen dina rader..:) Speciellt det där med snälla människor.. Culry: Förstod inte riktigt att det var så illa. Tycker def. att du ska ta kontkat med akuten om det är riktigt illa. Sen kan man ju knyta band med nätvänner oxå..har själv hittat en hel del sådana och vi är även vänner irl. Många ggr kan det vara ett första steg ur en längre isolering..men självklart ska man även där vara försiktig. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-05 19:54 | |
![]() | En liten bubblare på listan över botemedel mot ensamhet, när man känner att man inte fixar ändra på det hela via irl, kan vara att sätta igång med att spela ett MMORPG. Bara man har disciplin nog att inte göra det till ett destruktivt beteende. | |