Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 277 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Quelle | 2009-03-09 20:50 | |
![]() | Jag har faktiskt funderat på det Zick, men jag tror inte att jag skulle hata. Bli vansinnigt förbannad ja, men sen skulle känslan nog mattas av och då vill jag inte kalla det för hat. | |
| CHL | 2009-03-09 20:52 | |
![]() | jag kan aldrig säga att jag inte hatar!! Jag hatar det som pågår i världen! Att vi har det så himla bra, medans andra svälter ihjäl! Det HATAR jag! Jag hatar att folk plågar djur! Finns mycket hat från min sida där. HATAR männiksor som gör det. HATAR även människor som skadar små oskyldiga barn.. Såvisst hatar jag, men det gör ingen skillnad såsett. Gör vad jag kan dock! | |
| Zickzacker | 2009-03-09 20:56 | |
![]() | Jag har svårt att tro att du bara blir vansinnigt förbannad Q, men säger inte att det är så. | |
| Quelle | 2009-03-09 20:59 | |
![]() | Visst skulle jag uttrycka det som att jag hatar, om jag skulle uttrycka det med ord, men när jag verkligen tänker på hur jag känner så är det mer ett fruktansvärt starkt ogillande. För mig innebär hat en känsla som är oförändrad över tid och därför kan jag inte anse mig hata. Men vad vet jag egentligen? Enligt min mor är jag känslokall... | |
| -Robson - Ej medlem längre | 2009-03-09 21:01 | |
![]() | Vad är skillnaden mellan förakt och hat? | |
| Zickzacker | 2009-03-09 21:09 | |
![]() | Du vet ju vad du känner Q och det kan ingen ta ifrån dig. | |
| Göllefjön | 2009-03-09 21:11 | |
![]() | Man kan väl få ha förutfattade åsikter om folk som medvetet valt att tillhöra en grupp, då har de ju frivilligt tagit på sig den rollen, exempelvis nynazister och liknande. Däremot sådant som är medfött känns ju lite fjantigt att döma folk för, tex hårfärg och liknande. | |
| Quelle | 2009-03-09 21:12 | |
![]() | Förvisso sant Zick. Och förhoppningsvis vet alla vad de egentligen känner. Jag kan bara hoppas att alla också reflekterar över sina känslor. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-09 23:03 | |
![]() | carlmartin, jodå jag hatar mycket, men det sträcker sig ofta mer till företelser än individer, men det är svårt att bortse ifrån att företelserna begås av människor. Många politker,affärsmän, adminsitatörer är för kallhjärtade i sina uppdrag, jävla Milton Friedman älskare | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-09 23:40 | |
![]() | “If you hate a person, you hate something in him that is part of yourself. What isn't part of ourselves doesn't disturb us” Herman Hesse | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-10 00:00 | |
![]() | Jag tror att man ska akta sig för att hata. Tror inte hat är en hälsosam inställning till något. Att hata en individ är som att älska en. Det är inget man kan bestämma själv om hur man ska känna. Men att hata någon på generaliseringar är inte sunt. Jag kom just att tänka på en person jag träffade en gång. En jättetrevlig kille, verkade mjuk och så. Vi snackade ett tag. Efteråt får jag reda på att han är högerextremist. generellt sett så avskyr jag högerextremister så det kändes lite grann som att bita sig själv eller vad man ska säga. Det är väldigt lätt att avsky en viss grupp då tanken inte behandlas i hjärnans centra för enskilda individer utan mer grovt. Vi mot dem. Detta går att se i de vetenskapliga studierna av "stanford prison experiment". Det handlade inte om generaliseringar men det kom efter en tid att handla om "vi mot dem" och jag tror det är samma saker som sker när man generaliserar. Om Stanford Prison Experiment för den som är intresserad och vill veta mer om experimentet: www.prisonexp.org/ sv.wikipedia.org/wik...ex periment | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-10 00:22 | |
![]() | dude: bra citat viktor; du säger alltid så bra saker, du verkar vara en rekorderlig kille :) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-10 00:28 | |
![]() | Tack, bbecker! det är alltid kul att höra att man inte har förlorat förståndet helt och hållet ^^ inte än så länge i alla fall. | |
| nygiants | 2009-03-10 00:38 | |
![]() | extremaktivister, oavsett högereller vänster. samma skrot och korn men de hatar olika saker, gemensam nämnare är att det som inte är ok enligt deras politiska utsago falangerna ska till varje pris tas bort oavsett vad den stora massan tänker och tycker. lyckligtvis växer de flesta ifrån sådant beteende när dom kommer ut ur puberteten. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-10 00:45 | |
![]() | Ja,alla är skruvar och muttrar oavsett färg. | |