Spelrum
| Giraffen | 59 |
| Krokodilen | 3 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 00:09 | |
![]() | Ja nu är det inte långt kvar! dags att ladda med enbart No line on the horizon i en knapp månad då i spelaren :) | |
| Giddy | 2009-07-03 07:13 | |
![]() | Ja, nu närmar det sig. :) Såg att dom fick bra kritik i aftonbladet för europapremiären. :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 09:38 | |
![]() | Senaste konseten var magisk, i alla fall den av de två spelningarna jag var på. Regnet kom runt The Fly och bandet bara la på ett extra smile och lirade vidare. Det ska bli så gott att se dem igen! | |
| annakarineli | 2009-07-03 09:42 | |
![]() | Inte långt kvar nu! =) | |
| ANDERStG | 2009-07-03 09:47 | |
![]() | Inte långt kvar nu www.youtube.com/watc...NP SzLwcghE | |
| Miss_jk | 2009-07-03 10:47 | |
![]() | Hmm, U2 har jag aldrig riktigt förstått storheten med, tyvärr... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 11:38 | |
![]() | Härligt för dig, då har du det kvar att uppleva. Men den dag du upptäcker det kommer du att uppleva en eufori av känslor av all olika slag och du kommer kanske att börja se på världen med lite andra ögon. Den dagen är du välkommen med i gemenskapen. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 20:55 | |
![]() | @ Risotto Du, som verkar vara, en riktig fan av U2. Vad tycker du om nyinspelningen av 'One' med Mary J? Själv tycker jag att den mäter sig med originalet - vilket ju inte är helt vanligt vad gäller nyinspelningar. Lyssnade fruktansvärt mycket på inledande spåren på 'Joshua Tree', som jag förresten håller som en svårslagen U2-etta, som ung/yngre/pojkvasker. Where the streets have no name, Still haven't found what I'm looking For och With or without You. Har de någonsin varit bättre? | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 20:57 | |
![]() | Minus diverse konstiga kommatecken. :P | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:19 | |
![]() | FLuBBeR, jag tycker att versionen av ONE med Mary J Blidge är mycket bra, inte alls egentligen pga. Mary utan snarare sätte den är spelad på. De spelade den på samma sätt på konserten -05, en konsert som höll mycket hög klass på samtliga låtar. -92 är väl ONE ifrån om jag minns rätt utan att kolla på Achtung Baby i skivhyllan, det märks att de har filat mycket på kvalliteten under de 13 år som låten då hade på nacken. Ja det är kanske lika bra att säga att på versionen med Mary så är det U2 som spelar och Bono som inleder men sedan lämnar över till Mary. Hon gör en helt ok insats som sångare, kul med förändringar och det är väl en stor styrka hos U2 att kunna lämna över ett sådant klassiskt spår till någon annan och låta den förknippas med den. Just ONE är lite speciell, vad jag vet så skänktes hela summan som singeln spelade in till AIDS-forskning, jag tror att det i slutänden blev en bra slant. Låten i sig (som handlar om en AIDS-sjuk killes relation till sin far) tror jag härrör ur Bonos förhållande till sin far som var allt annat än bra, det var typiskt irländskt har jag läst. De umgicks över en öl men pratade inte särskillt mycket. Joshua Tree är ett enastående album och nej jag vet inte om de någonsin blir bättre, i alla fall i sin helhet. Jaghar följt dem sedan -93 och vill påstå att de är en betydande del av vad jag själv har blivit. Låter kanske knäppt men de spelar en stor roll i mitt liv. Det finns ett antal låtar som jag placerar på top 5 och de är från lite spridda album. Jag rankar Where the streets som nr 1 (Joshua Tree), ONE nr 2 (Actung Baby) Sen finns det flera treor, Sunday Bloody Sunday (WAR), October (October), Bad (Unforgettable fire), Walk on (All that you can leave behind) och Moment of surrender från senaste plattan (No line on the horizon) mm. Sen är det ju alltid Pride (in the name of Love) som jag på något sätt tror är deras största och viktigaste låt (Unforgetable fire). Jag tycker att de håller i alla väder och har alltid hittills lyckat att förädla sig så att det fortfarande är något att se fram emot då de kommer med nytt material. Nu när jag har tre konserter i ryggen med dem och går på min fjärde den 31 juli så rister det i kroppen på mig för att jag vet vad det är jag kommer att få uppleva, Ja jag älskar den musik som U2 producerar och jag kommer förhoppningsvis alltid att göra det. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:27 | |
![]() | Tack för ditt svar, Risotto. :) October, ja. Sedan tycker jag mycket om 'New Years Day' och live-versionen på Slane Castle-konserten (framför allt) av "Until The End Of The World" bl a. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:29 | |
![]() | Hela slane är ett mästerverk, om jag inte missminner mig så är det då Bono presenterar bandet med frasen "this is a family business". One där är för skön, när den gröna gitarren kommer fram så vet man vad som komma skall :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:30 | |
![]() | Nu blev det Slane i spelaren bara för det..... | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:33 | |
![]() | :) Varför inte? Det är en härlig inramning och en fin konsert! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:51 | |
![]() | Fan, jag som tänkte gå ner och fiska lite gran, nu blir det en kväll hemma med Slane och resten av vinflaskan från middagen. Ja ja så kan det gå. Åt en kalasgod pastasås på svenska kräftor och västerbottensost i kväll. Har kommit till New years day och Bono virar sig i den irländska flaggan och säger just once, hörde Until the end of the world alldeles nyss, den är bra, vemodig. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 21:54 | |
![]() | Mycket vemodig - och vacker text. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 22:01 | |
![]() | Jag tror att det finns en PUB i GBG som heter Bíshop Arms som serverar bra öl. Jag kommer att gå dit kvällarna innan konserten, den som vill komma och säga hej och häva en bägare i gott sällskap är välkommen att göra mig sällskap. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 22:03 | |
![]() | Du har helt rätt, Risotto. Bishops Arms har ett fint sortiment både vad gäller öl och whisky. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 22:13 | |
![]() | Då är det där jag återfinns på kvällarna innan konserten och kanske efter konserten med. kanske är irländsk whisky som gäller för perioden då? Dricker egentligen skotskt och med försmak för Talisker, den smakar skärgård. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-07-03 22:16 | |
![]() | Är inte jättebevandrad vad gäller whisky - men Ardbeg tillhör favoriterna. Skotsk och rökig. Mums. :) | |