Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 158

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sotfinger2009-03-14 15:24
Antal inlägg: 22361

Jag älskar bibliotek och tycker att vi ska värna om dem på alla sätt. Erkännas bör att jag har lätt för att glömma sista datum och har fått böter ett antal gånger... en gång blev jag till och med spärrad. Men så fort jag kommer ihåg/blir påmind så hastar jag iväg med boken. Det kan ju faktiskt vara nån som väntar på just den. Jag blir själv härsken om nån ligger och tjuvhåller på en bok som jag vill låna.

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-14 15:27
Antal inlägg: 4279

*tjuvhåller* hehehe
pennyjenny, jo - men alla har sin akilleshälar....min hund åt upp en bok en gång. Sju år i Tibet. Jag skämdes så att jag höll på att dö, när jag gick till Biblioteket och förklarade. De var väldigt förstående och sen fick jag betala 250 kr, vilket kändes som ett rätt bra pris med tanke på allt jobb det är att köpa in nya böcker, märka in, fylla i alla papper o.s.v. Men de var väldigt förstående och sa att det inte var förstå gången.

pennyjenny2009-03-14 15:32
Antal inlägg: 528

Absolut. Jag har själv glömt att lämna böcker, men då första påminnelsen kommit har jag snällt gått dit med dem. Lätt hänt att de hamnar under något annat och så har plötsligt återlämningsdatumet passerat. Man vet att man har dem och måste lämna dem, men man ska ju ta sig dit också.
Vår hund nöjde sig med mina massagepapper och ett skolarbete som skulle redovisas.
Bibliotikarier är ju också människor som kan visa förståelse.

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-14 15:37

Förutom i Seinfeld - du tittade på klippet? Gud vad roligt det är - och lite sådär känner man sig ju lätt på biblioteket, som när man var liten och fick stå och säga förlåt med mössan i hand när man missat lämna igen boken. :)

E Soul - Ej medlem längre2009-03-17 22:12
Antal inlägg: 813

Jag tog till mig era råd, och med lättat hjärta har jag nu återlämnat tre av böckerna, varav en var den som någon reserverat. Tack för era råd. Det kostade mig bara 25 kronor att lämna tillbaka böckerna.

Pseudonymf2009-03-17 22:13
Antal inlägg: 8282

Är du lika fattig som jag nu? Jag såg igår att jag har en skuld på 141 svenska riksdaler på Stadsbiblioteket :(

Nemi2009-03-17 22:20
Antal inlägg: 5952

Mitt bibliotek skickar mail med påminnelser om återlämning :) Mycket smidigt. Dessutom kan jag låna om böckerna via internet så jag räddar mig från en hel del förseningsavgifter genom detta :)
Är alltid så tidsoptimistisk gällande läsningen...

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-17 22:23

Bibliotek är underbara. Jag somnade på bibblo förra veckan, men det gjorde tydligen ingenting (händer säkert hela tiden). Ingen avgift blev det heller.

pennyjenny2009-03-17 22:23
Antal inlägg: 528

Vi får påminnelser på mail. Om vi lämnat adressen vill säga.

kissed - Ej medlem längre2009-03-17 22:25
Antal inlägg: 3037

Samma här nemi. Det funkar hur smidigt som helst.
Jag tycker vi ska vara rädda om våra bibliotek. Det är verkligen hur bra som helst. Har läst så mycket som jag inte hade läst om jag inte kunnat låna böckerna.
Jag lånar mycket på biblioteket och tycker de har ett utmärkt system.

BlondiBella2009-03-18 05:52
Antal inlägg: 58

utan biblioteket skulle fler vara nära idiotism!

asboi2009-03-18 09:43
Antal inlägg: 463

Min bibliotikarie hälsar alltid med namn när man kommer förbi, Sitter alltid där och pluggar för att få ro! Biblan är bland det mest fina vi har!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?