Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pennyjenny | 2009-03-16 10:22 | |
![]() | Här hemma har vi gröna, gula och röda listan på kylskåpet, med vad man kan äta mycket, mindre och knappt något alls av. Så en liten sallad på grönsaker och fetaost, med en klick majonäs på, är en kanonlunch. | |
Snoosy | 2009-03-16 11:39 | |
![]() | Åt en liknande soppa för ett antal år sen. Den ger tillfälligt resultat. Men ska man gå ner i vikt, så krävs diciplin och träning. | |
nina1 | 2009-03-16 16:32 | |
![]() | ja det är det viktigaste ; att man tränar och att man tänker på vad man stoppar i sig och hur mycket man äter. just detta att kunna avstå från godis och kakor och allt annat gott. Att göra som man gör med sina barn ....lördagsgodis. Ena annan sak man bör se upp med är ju detta med att ta om mat flera ggr när det är nåt som man tycker mycket om. Att sluta äta när man är mätt. man kan ju allt detta men ibland behöver man en språngbräda så att man kommer igång och sen göra allt detta bra. detta med gröna och röda och gula listan verkar vara en bra grej att ta till. | |
Zizzi | 2009-03-16 17:52 | |
![]() | Tack nina1 för ditt svar :-). | |
nina1 | 2009-03-16 19:52 | |
![]() | idag har jag ätit kött o vad det är gott och imorrn är det kött igen..mums jag känner mig hur pigg som helst det enda som grumlar lite är den där soppan . jag är lite trött på den nu. men jag klämde ner några vitlöksklyftor i den så den är ganska god nu. jag glömde att skriva att det är bra att frysa ner hälften av soppan så att den håller sig fräsch. (inte bra att äta kyckling som är en vecka gammal. kan bli ganska jobbigt för magen.) | |
Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:58 | |
![]() | Jag måste säga; Vad duktig du är :) | |
CHL | 2009-03-16 20:02 | |
![]() | blir intresserad ändå.. Jag har alltid vart emot dieter av ALLA de slag, men denna vore skoj att testa, bara för den verkar så lätt :) Antingen går det inte eller så går det... inget att förlora på denna iaf. :) Intressant! | |
nina1 | 2009-03-16 20:25 | |
![]() | nej det är ju mycket mat man får äta och man svälter sig inte som i många andra dieter o kurer. sen är den ju bara en vecka . man kan ju göra denna diet hur ofta som helst men att det ska gå 2 dagar innan man startar igen. men en vecka är ju inget så. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:27 | |
![]() | Nu ska jag inte vara genomgjutet negativ men jag kan inte tro att det går att gå ner 5 kg på fyra dagar, som le-lou skriver så tappar man knappt det på att låta bli att äta. Jag jämför med den tid då mitt träningsschema såg ut som följande: jobb som brevbärare vilket gav tre timmars cykling om dagen i veckan, tre pass judo per vecka, en innebandykväll per vecka. Tror att det är slut där, klämde in något pass sqash emellanåt på helgerna med en kompis. Summa summarum så tappade jag ca 1 (ett) kilo i veckan på detta tills jag stabiliserade mig på ca 65/66 kg. Men alla är vi olika...... | |
pennyjenny | 2009-03-16 20:41 | |
![]() | Fast där handlade det ju om träning, och omvandling från fett till muskler typ.. Här handlar det tydligen om att sleva i sig nån soppa. | |
Zizzi | 2009-03-16 21:40 | |
![]() | Jag håller just nu på att koka denna kycklingsoppa, menblir lite fundersam och undrar om inte nina1 har glömt något i receptet. Soppan blir väl ingen soppa utan att man tillsätter vatten? Just nu så har jag hur mycket grönsaker som helst i plus de 2 burkarna med krossade tomater, men det ser då inte ut som en soppa, mera en seg röra med grönsaker bara. | |
nina1 | 2009-03-16 21:58 | |
![]() | förlåt förlåt zizzi så klart att det ska vara vatten i så att det täcker grönsakerna | |
Zizzi | 2009-03-16 22:00 | |
![]() | ok, Tack :-). | |
nina1 | 2009-03-16 22:19 | |
![]() | detta med att tappa i vikt när man gör denna diet så kan jag meddela att just nu händer det inte så värst mycket jag har inte gått ner mer än de fem jag gick ner de första dagarna men det kanske händer lite mer nu i slutklämmen. vi får se. för som jag sa innan ....jag har ingen anledning att ljuga om min viktnedgång sen att kanske inte tala om hur mycket jag i själva verket väger det är en annan fråga. jag är överviktig men inte fetma men i allafall så har jag att ta av. | |
nina1 | 2009-03-19 13:27 | |
![]() | nu är den avslutad. en dag för tidigt, jag klarade inte att gå en vecka. Min mage paja ihop så jag tog mig lite mussli med mjölk på kvällen och dagen efter åt jag vanlig frukost sen var allt bra igen. Det var ingen höjdare att äta den här soppan .....JAG VILL HA VANLIG MAT. GOD MAT. men nu har jag provat den och jag ska ALDRIG mer göra denna kur igen. men jag tappa 5 kilo under tiden så lite försprång kanske jag har i min viktkamp. Men som många här över har påpekat, jag tror på att röra sig och att äta rätt så det är melodin hädanefter. Promenader och god nyttig mat. Finns inga genvägar. De som har påbörjat denna diet nu när jag har gett ut schemat av den .... tänk på att börjar magen att kärva strunta i dieten och ät vanlig mat men ta o se över vad som är nyttigt eller ej. Det är inte värt det om man får ont o besvär. Funkar inte magen ja då funkar ingenting. Det kan jag intyga. nina1 | |
pennyjenny | 2009-03-19 13:32 | |
![]() | Hitta nån trevlig träningsform som du gillar Nina. Typ friskis, gym, simning... Lycka till! | |
nina1 | 2009-03-19 14:21 | |
![]() | tack ja jag håller ju redan på med dagliga promenader och stepup varje lördag. Har tänkt att starta upp mina gymbesök till hösten igen(har hållt på mycket med det för några år sen) och utöka mina gympapass till att gå aerobics också varje tisdag. Behöver ju träna upp mig för tjejmilen i augusti. Får ta det lite lugnt för jag har leder som inte vill det jag vill alla ggr | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-19 16:04 | |
![]() | Jag har också rörelsehinder och skador i kroppen, så att jag inte kan träna hårt men promenader räcker långt. Jag har gått ner lite nu, äter god mat, normala portioner potatis och ris/pasta varje dag men nästan inget socker eller fett. Har inte råd och vill inte äta en massa köttvaror och hatar smör/grädde så HFLC går bort för mig. Din soppdiet är säkert en bra början på en mjukare och långsiktigare viktminskning. | |
Zizzi | 2009-03-19 18:03 | |
![]() | Gurkmeja ska visst vara bra om man har problem med lederna. Jag köpte gurkmeja idag och ska tillsätta den i kycklingsoppan. Den smakar ju inget, ger bara en vackert gul färg. Jag började äta kycklingsoppan i tisdags, men vimsade till det med vad man kunde äta förutom soppan. Så i onsdags åt jag frukt till, men den dagen skulle det bara vara grönsaker + soppa. Jag vet inte vad det innebär för viktminskningen, men ska försöka hålla mig till vad man får äta bredvid hädanefter. Jag tycker soppan var jättegod. Jag gillar normalt inte grönsaker, men i soppan blir de så finfördelade så alla smakerna blandas. Sen kryddar jag rätt så friskt med vitlök, salt, peppar, kryddpeppar, cyrry, dragon så min soppa blir rätt så kryddstark. I nästa soppa ska jag ta krossade tomater med smak av basilika istället för de vanligare så blir det ytterligare en god smak. Jag får tacka för sopptipset, nina, det var en fempoängare :-). | |
fancyy | 2009-03-19 18:10 | |
![]() | tycker att du ska ge oss en utvärdering sen hur allt har gått,om du gick upp några kilo sen efter du slutade med soppan Mkt motion är de bästa =) | |