Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:24 | |
![]() | Är det lagligt med ett sånt där anti-skäll så kan tejpen lika gärna vara det tyvärr. Lycka till förässten! :) Bra att du gör når nåt saken, inte alla som orkar sånt. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:24 | |
![]() | Nej trashone, det är det ju inte... men vissa sjuka saker är ju lagliga. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:28 | |
![]() | jag tycker inte det är nåt fel på anti-skäll med spray. Det gör inte ont, hunden blir bara distraherad från att skälla med en dusch neutral vätska. Det är ju hemskt med dom där som ger el-stötar. Tur att dom är förbjudna. Jag använder anti-skall på min nu en kort tid för att kunna lämna henne ensam i någon timme, så hon inte ska störa grannarna. (fått klagomål) | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:30 | |
![]() | mollee, jag håller med dig och undrar hur pass allvarligt dom ser på detta med tejp runt nosen. man vet ju inte. Men man hindrar ju hunden från att svettas genom tungan som är väldigt viktigt. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:31 | |
![]() | Men, jag hör av mig och talar om hur det gick senare. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:31 | |
![]() | Jag skulle inte heller gå hem till vederbörande, utan påtala för kommunen, djurskyddsförening eller polis. Klart är att om jag får reda på någon misshandel av någon levande varelse, så lämnar jag det inte åt sitt öde. Jag tycker inte att antiskäll borde få säljas hur som helst till privatpersoner heller. Det finns ju mindre tortyrliknande metoder och kärleksfull omsorg att uppfostra sina djur på. Blir så beklämd över hårda tag och våld över huvud taget. Kan bara tänka mig tjänstehundar åt myndigheter och militär, som kan behöva drillas så hårt som en liten soldat. Annars måste man ju vara herre över sin hund eller häst, det måste man, men inte genom plågeri. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:33 | |
![]() | Jo, man får hoppas på att de som tar hand om ärendet känner ika dant som dig i frågan! | |
| JuicyM | 2009-03-16 13:51 | |
![]() | trashone 2009-03-16 13:23 Är det värre än hästarnas nosgrimma? - Vet du överhuvudtaget varför man använder nosgrimma på hästen? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:53 | |
![]() | Ja. | |
| JuicyM | 2009-03-16 13:54 | |
![]() | Berätta det för mig då, för förstår inte hur du kan jämföra det med att tejpa över munnen på en hund. | |
| JuicyM | 2009-03-16 13:54 | |
![]() | Berätta det för mig då, för förstår inte hur du kan jämföra det med att tejpa över munnen på en hund. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:57 | |
![]() | Sen när jämförde jag? Lätt att sitta o skrika djurplågeri om lite tejp här när vi gör en hel del skumma saker mot våra djur som är helt accepterade. | |
| JuicyM | 2009-03-16 13:58 | |
![]() | Okej, jämförde kanske du inte gjorde. Men du satte det i relation till det. Jag håller med dig om det sista du skriver, helt klert.. Men du svarade inte på min fråga om nosgrimman. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-16 13:59 | |
![]() | Är det inte bättre du går dit och talar med dem och eventuellt får en rak höger som du var rädd för? Då har du ju nåt konkret att anmäla. Jag tror inte man gör sig besväret och söker upp dessa personer för att en person vid ett tillfälle såg att hundens nos var tejpad. Du vet ju inte heller om det var en högst tillfällig lösning. Ta det lite lugnt med anmälandet, det kanske är ett sätt att känna att du gjort nånting för att slippa ditt dåliga samvete? Frågan är ju då om det verkligen kommer hända nåt, det tror inte jag. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-16 14:00 | |
![]() | Finns ju de som använder en aachennosgrimma som pullarnosgrimma t.ex. Där den då sitter på tok för långt ner och kan störa andningen. Du borde ju veta och inte bli speciellt förvånad över exemplet. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-16 14:15 | |
![]() | Men alltså, denna tråd ska inte handla om att ifrågasätta TS genom att förhöra henne om andra djurplågeri-metoder. Nu handlar det om hur hon ska ta hand om detta ärende med hundar som får nosarna igentejpade. Klart det finns andra jämförelsebara situationer med djur som behandlas illa. Och de kan man oxå ta itu med när det blir aktuellt. Trashone, även om TS vet något om pnosgrimmor och dess negativa effekter eller ej, så är det väl ändå bra att hon tar itu med denna fråga iaf!? Tror tyvärr som Upa att det kommer bli svrt att få igenom anmälan mot hundägaren... efterssom att vissa ärenden inte prioriteras och ibland tom anses vara lagliga... Men man kan ju allti försöka. | |
| JuicyM | 2009-03-16 14:15 | |
![]() | Nu har du fått det om bakfoten. Pullarnosgrimman används på galopp- och fälttävlanshästar eftersom den sitter så högt att den ger hästen fria luftvägar. Sen är det klart att det finns idioter överallt som inte vet hur man använder exemvelvis nosgrimmor, koppel och halsband och då använder det på fel sätt. Men grimman i sig är inte alls dålig, det gäller att bruka det med förnuft. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-16 14:16 | |
![]() | Ja, människor gör verkligen skumma saker mot djur men det ursäktar ju inte varje onödigt övergrepp. Burhöns "måste" vara lönsamma och har ett plågsamt liv. Det är synd och skam och borde förändras. Ett husdjur, keldjur skaffar vi för att ha sällskap och behandla som en god vän. Man tejpar inte munnen på sin vän och kanske ger den andnings- temperaturproblem, kväser dess naturliga beteende vilket förmodligen upplevs som förbryllande och ångestfyllt med chockartade sprayning och stötar. Har ni hört draghundar? Husky är skälliga hundar, öronbedövande med en flock. Men de är lyckliga, dansar runt och får ha sin plats i dragspannet. De gillar att springa fort och långt och dra på bördor. En jakthund som slipper lös efter sommarens koppeltvång är också lycklig, liksom vallhunden som följer sin instinkt att hålla ihop hjorden och skrämma bort rovdjur. En älskad familjemedlem i stan borde också vara lycklig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-16 14:17 | |
![]() | Du kan visst inte läsa. trist. | |
| JuicyM | 2009-03-16 14:18 | |
![]() | Och att tejpa för munnen på en hund som skäller är verkligen inte förnuftigt!! | |