Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maradona1986 | 2009-03-22 14:59 | |
![]() | Mjukispuffe; du missförstod mig nog. Jag har allt Lundell gett ut och har varit på ett trettiotal konserter. Han har varit min stora idol, även om jag anser att han tappat rejält de senaste tio åren. Jag har också allt som Winnerbäck gett ut. Jag står dock för att han är mer lättsmält, utan att det för den delen är något negativt i det. Hans texter är fyndiga och fulla av skarpa observationer, men han berör inte på samma sätt som Uffe. Det handlar inte om en språklig snobbism. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:02 | |
![]() | Jag tycker om Lars Winnerbäck, men Lundell gilalr jag inte alls. Det har inte med texterna att göra, utan att musiken inte tilltalar mig. | |
| FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:03 | |
![]() | Winnerbäck är kung! Lyssnar på honom förjämnan. Har inte alls reflekterat över någon som helst likhet med Ulf Lundell, faktiskt. Winnerbäck är en ordkonstnär av stora mått med fans tydligen bestående av både tonårsflickor och medelålders tjejer. Vi som upplevt proggen, vi känner igen oss i mycket. Hans sommarturné var en höjdare, såg honom både i Mariestad och på Zinkensdamm. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:11 | |
![]() | Gillar inte jämförelsen med Lundell - tycker de är bra på var sitt vis även om Winnerbäck förstås vinner med hästlängder pga den betydligt mer tilltalande rösten och musiken! Den som ogillar hans texter tycker jag lite synd om. Så mycket djup och känsla hittar man hos få... | |
| LostInLove - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:22 | |
![]() | Jag fastnade för Winnerbäck när han släppte Söndermarken 2003 och då var jag bara 11/12 år. Sen dess har jag varit helt fast. Jag har sen dess varit på nästan trettio konserter. Jag kan varenda låt utantill, jag har även träffat han vid flera tillfällen. Han är lite blyg men helt fantastisk. Och jag gillar att han inte är så mediakåt och har kommit så långt som han har utan media och all annan skit. Men jag kan ändå tycka att det är tråkigt att han blivit så stor, att alla småbrudar helt plötsligt har upptäckt hans storhet. Det var bättre förr. Jag kan även sakna Hovet som han spelade med förr. Liksom att se han i somras, visst var det bra men utan Hovet och framför allt utan Anna Stadling! Det saknades liksom något. Byt ut den där Monica Starck som varit med på sistonde och ta tillbaka Anna Stadling så är allt på sin plats igen. Sen får gärna småbrudarna hitta någon annan gud.. Jag vill ha mysiga småspelningar igen. Men för er som inte kan uppskatta Winnerbäcks musik, synd. Ni går miste om något jävligt stort. | |
| FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:24 | |
![]() | Håller med dig, LostInLove! Det är synd om dem som inte ger sig tid att lyssna - och förstå djupet i texterna! | |
| LostInLove - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:26 | |
![]() | Ja verkligen, det finns ingen som kan beröra så som Lasse kan! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:28 | |
![]() | Jag förstår inte det där med att ömka/tycka synd om de som inte uppskattar samma saker som man själv uppskattar. Måhända att jag upplever Winnerbäcks texter som otroliga, men någon annan kanske har samma utbyte av någon annans texter eller musik. Inte tycker jag synd om dem för det, det är väl tur att alla är olika. | |
| mjukispuffe - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:37 | |
![]() | Håller med dej där Linn. Jag uppskattar Lundell pga av att dennes låtar berör. Min sambo lyssnar på musik som av många uppfattas som ytligare(schlager osv.) Däremot läser hon "svår litteratur" och är en ytterst reflekterande människa! Är det synd om henne för att hon inte har samma behov att känna igen sig i just musik, utan istället finner detta i böcker. Hoppa av den höga hästen Fröken! | |
| FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:40 | |
![]() | Ville bara säga att det kanske lönar sig att lyssna lite noggrant ... | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:44 | |
![]() | Linn79; eftersom det var en pekpinne till mig efter vad jag skrev så kan jag väl förklara det så här; Ja, jag tycker lite synd om folk som tvärt avfärdar allt som inte passar med helst hårda ordalag och pekpinnar(!) eller i bästa fall ett "värdelöst" (om vad helst det nu må vara, i den här tråden råkar det vara Winnerbäck). Det tyder på en inskränkthet som jag ser det och det är... ömkansvärt :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:48 | |
![]() | Gunilla, jag förstår bara inte varför man ska ömka dem som inte uppskattar det man själv uppskattar. Den s.k. "pekpinnen" riktades inte mot just dig utan mot inställningen i största allmänhet. Jag har aldrig avfärdat ngt med "hårda ord och pekpinnar", utan tycker endast inställningen är tråkig och negativ. | |
| Maja G | 2009-03-22 15:51 | |
![]() | Ska lyssna till Winnerbäcks texter nästa gång jag hör nåt av honom. Det har väl inte blivit av bara innan... Lyssnar på väldigt mycket olika sorters musik beroende på vilket humör jag är på just då Jag ger alla en chans, sedan är det upp till mig om jag tycker det är bra eller inte. | |
| Oceanwind - Ej medlem längre | 2009-03-22 16:14 | |
![]() | mjukispuffe 2009-03-22 14:53 "Vad intressant det är med människor som talar om vad de hatar, spyr av osv." Eller hur? Det måste kännas gott i deras själar. Har inte hört så mycket av Winnerbäck, men låten "Om du lämnar mig nu" är väldigt vacker. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 16:15 | |
![]() | "strimmor" är min favorit, jättefin | |
| LostInLove - Ej medlem längre | 2009-03-22 18:36 | |
![]() | Elegi är den finaste låten som någonsin gjorts. | |
| mackz_ | 2009-03-22 19:39 | |
![]() | auja, ta inte i så du spricker den här kommer ju före alla dar i veckan www.youtube.com/watc...RX 8TeBWT8g | |
| Asklepios - Ej medlem längre | 2009-03-22 19:49 | |
![]() | Jag har sett Winnerbäck ett flertal gånger, både ackompanjerad av Hovet och ensam. Soloturnén i samband med "Vatten under broarna" är nog den av hans konserter som har berört mig mest. Det är synd att hans repertoar är så förutsägbar nu för tiden. Av låtarna som spelas på konserter används idag endast en bråkdel ur hans rika produktion och överraskningsmomenten är få. Detta kan emellertid komma att ändras, förmodligen högst efemärt, under Hultsfredsfestivalen i sommar då han bland annat kommer att spela tillsammans med sitt gamla band Snoddas. Vad det anbelangar fjortisarna så är deras närvaro på intet sätt något nytt fenomen i Winnerbäck-sammanhang. Vad dessa får ut av hans texter har jag dock ingen aning om. | |
| le-lou | 2009-03-22 20:03 | |
![]() | Winnerbäcks låtar är lite mer melodiösa än vad Lundells alster är, kan man säga så då kanske? Därav lite mer "lätttillgängligt", iaf som jag tolkar det. Sen..har alla som dissar Lundell ens LYSSNAT på vad han gjort innan? :) Jag tror många har hört typ Öppna Landskap och kanske Oh La La jag vill ha dig på sin höjd och tror att det där är Lundell. Visst, det är ju hans låtar, men enligt mig inte alls representativt för honom. Öppna landskap tex klarar jag inte av alls. Han har så många fina låtar, lyssna på Skyll på sjärnorna, Hon gör mig galen, Jag saknar dig, Tre Bröder....uhm nu blir jag uffesugen. | |
| ankanpankan | 2009-03-22 20:33 | |
![]() | Vad vore livet i all sin glans, om inte Lars Winnerbäck fanns ;) | |