Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2009-03-24 18:51 | |
![]() | För övrigt så ser jag inte att Risotto har någon moralisk fördel i form av jägare, lagarna är utformade efter de faktiska förutsättningar som finns idag. Möjligtvis så är vi lika stora kålsupare båda två. Personligen så har jag släppt tillbaka något hundratal fiskar, och bankat ihjäl eller knäckt nacken på kanske närmare tusen. En fisk som inte klarar sig, som exempelvis har fastnat med kroken i gälarna tar man livet av. Det kan kanske jämföras med skadeskjutet vilt. Fiskar som har nappat som de skall kan man släppa tillbaka utan risk, de klarar sig utan några synliga men och är varken söndertrasade eller har svårt att få i sig föda. En fisk lever i en ganska hård tillvaro. Kan väl slutligen tillägga att jag även har varit med vid jakt, och har absolut inget emot jägare i allmänhet tvärtom. | |
| mrperfect | 2009-03-24 18:56 | |
![]() | det fanns Gäddfile hemma på Coop Forum, jag köpte ingen. Undrar när man får börja fiska Öring/Lax i Stockholm? Det brukar finnas fredningstider i fiskevatten. I Vättern är det kring Kristi Himmelsfärdsdag. | |
| Hullabalo0 | 2009-03-24 19:02 | |
![]() | Risotto : Du stälde precis en fråga vad alfa skulle göra om fisken slet loss sej ifrån linan å fick simma vidare med ett drag i munnen. jag vet inte men din hund kanske även letar upp rödingarna å öringarna du tänkte försöka fiska upp i fjällen i sommar, om inte så kan du ju sätta igång å träna din hund nu.. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-24 19:03 | |
![]() | En styrande anledning till varför jägaren har tyngre krav att följa är för att jägarna själva har sett till att propsa på vissa normer när man jagar och ur det har de lagar som finns kring jakt kommit. Om fiskare hade varit lika förutseende och moraliskt ansvarstagande så skulle det kanske också finnas striktare regler och normer kring det. Det handlar inte om forskning som du vill få det till utan om folk erfarenheter och kännedom om jakten och viltet de jagar. | |
| Hullabalo0 | 2009-03-24 19:03 | |
![]() | men du kanske fiskar med stålvajjer? | |
| Hullabalo0 | 2009-03-24 19:05 | |
![]() | vatten till midjan, byxorna nerdragna, håv i handen | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-24 19:05 | |
![]() | Hullabalo0, 308w biter på vilken fisk som helst, jag kan säkert ta en vithaj med det också om det vill sig. | |
| Hullabalo0 | 2009-03-24 19:08 | |
![]() | så d är inte fisken som biter på linan ? utan linan som biter på fisken? du verkar inte veta bak eller fram du | |
| Helröret | 2009-03-24 19:08 | |
![]() | Okej! Kan bara hålla med om vätternfisket, åker ut på flera turer varje sommar! | |
| Måns_E | 2009-03-24 19:11 | |
![]() | "En styrande anledning till varför jägaren har tyngre krav att följa är för att jägarna själva har sett till att propsa på vissa normer" Tror du på det där själv? Att jägare alltså skulle vara någon slags A-människor med moral medan sportfiskare är några nedriga djurplågare som inte vill ta ansvar för sina handlingar? Hur kommer det sig då att många jägare också är sportfiskare OCH inte har några moraliska betänkligheter med att släppa tillbaka en fisk? | |
| Mange0 | 2009-03-24 19:11 | |
![]() | Så när jag fiskar, ska jag ta hem all fisk jag får upp? För att sedan slänga den då? Eftersom jag inte själv äter fisk, och min omgivning lever på annan föda än fisk ibland! Det låter väl väldigt smart, jag är ute en dag å fiskar Aborre, får kanske 50-200st, men visst ska jag ta hem all fisk. Det är helt naturligt! Om det finns nån spelvärd eller ansvarig som kan stänga tråden, så gör gärna det snarast.. Börjar bli så förbannad på att läsa vad folk skriver ,så min skärm ligger nu riktigt risigt till. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-24 19:13 | |
![]() | Och där var det färdigdiskuterat.....308w är inte en lina.....ok jag gör det tydligare 7,62x51 biter på vilken fisk som helst, även vithaj om det kniper. | |
| Hullabalo0 | 2009-03-24 19:16 | |
![]() | Så du menar att du ska fiska med ditt gevär? skulel vara väldigt roligt att se. | |
| Helröret | 2009-03-24 20:16 | |
![]() | Nu har inte risotto kollat på mythbusters, man kan inte skjuta fisk om de inte är precis vid ytan då kanske.. | |
| skogstorparn | 2009-03-24 20:17 | |
![]() | har precis slutat för säsongen,vinterfiske ska de va.. | |
| mrperfect | 2009-03-24 20:23 | |
![]() | Mange Köp en katt | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-03-24 20:34 | |
![]() | 50-200 abborre *l* HIT med dom Mange0! Rökt abborre är det godaste jag vet. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-24 20:42 | |
![]() | Jag fick en gädda en gång, när jag inte trodde att jag skulle få en gädda. Satt i endast baddräkt och provkastade med ett kastspö. Jag blev jätterädd för dens vassa tänder och stora ögon. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:01 | |
![]() | Min specialitet är flygfiskar, det gäller att få in den rätta schwungen bara. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:08 | |
![]() | Jag fick en ål en gång på kastspö. Det är inte så vanligt. Jag skrek i högan sky, kastade spöt och sprang. Hatar ormlika saker:-) | |