Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 314 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Caligatia | 2009-03-26 20:42 | |
![]() | Sen finns det ju "slappare" guilds med, som mest kör på skoj, även om det blir en o annan raid. | |
| emman | 2009-03-26 21:36 | |
![]() | hahahahahaha caligatia, gief din chef ;) | |
| le-lou | 2009-03-26 23:47 | |
![]() | kartoffel - mäh vad du har blivit vuxen helt plötsligt juh :). Säg att du längtar tillbaka! | |
| le-lou | 2009-03-27 12:07 | |
![]() | Trådämnet såklart. . . Jorå så att, visst spelar jag Wow. Det har jag gjort i snart 5 år tror jag det blir. Så - hur fan börjar man, eller rättare sagt - hur hamnar man i träsket? Från början hände det sig så att jag jobbade extra i familjens företag, där det sysslades med datorspel. Jag serverade kaffe, snackade med kunder och pillade med datorerna (fast jag inte begrep så mycket). Helt plötsligt hade jag skapat en gubbe lvl 1 och då började det. Wow är enormt roligt (i perioder i alla fall), ett utmärkt tidsfördriv och sanslöst beroendeframkallande. Dessutom är det lättillgängligt och billigt, en dryg hundring i månaden. Jag är helt klart en förespråkare till Wow, något som inte alla är. Och de som är emot det, plus alla andra onlinespel kan jag mycket väl förstå. Att ha kids som sitter inne och spelar 24/7 kan inte vara kul. Jag spelar inte på det sättet, och det tror jag är viktigt. Att hålla gränser. Har man barn som spelar, så är det föräldrarna som ska hålla gränser. Såklart. Annars kan det mycket väl gå åt helvete. Annars är det rätt mycket bra som kommer med spel liknande wow. Det är socialt, man tränar sin engelska (alltid nyttigt), och det ÄR kul. Otroligt många människor spelar det, och fler tjejer än tidigare vilket är skitskoj. Medelåldern som tidigare låg på 22 har nu förflyttat sig en bra bit uppåt och landar nu på 34. Jag minns en gång när jag hamnade i samma grupp som en kvinna på 56. Hennes barnbarn hade lärt upp henne, och det passade damen bra sedan gubben gått bort, hon hade skaffat sig en hobby i en värld där faktiskt alla är lika. Gamla som unga, handikappade som friska, svart eller vit - it doesnt matter. I Wow är vi tydligen alla lika (en del med bättre gear än andra då humpf) och vi har kul under tiden. För att inte prata om hur många som faktiskt träffas på riktigt via onlinespelen. Är man sugen på att testa kan man knata iväg till blizzards hemsida och provspela en period, gratis. Spelet tankar man ner där. In och testa, ni kommer inte att ångra er (förmodligen). Möjligen kommer er sambo/partner ha något att säga, men men.. | |
| Sangria | 2009-03-27 13:04 | |
![]() | Jag är den enda i familjen som varken spelar eller har spelat WOW. Min sambo är fast och min fjortonårige son också. Sjuttonåringen har tack och lov vuxit ifrån det. Fjortonåringen spelar mycket och vi blir tvugna att sätta vissa gränser för han kan ju inte alltid pöåbörja vissa saker i spelet om han tex måste gå och äta eller lägga sig innan dom är klara. Å andra sidan har han blivit jätteduktig på engelska och har guildpolare i en massa olika världsdelar. Men visst kan det bli lite väl mycket ibland. | |
| emman | 2009-03-27 14:36 | |
![]() | "vuxit ifrån"? hmpf :) Guildpolare i en massa olika världsdelar? han spelar med andra ord inte på europeisk server? | |