Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krutmarie | 2009-03-31 22:30 | |
![]() | Sol, fågelkvitter, tussilago, blåsippor, vitsippor, träden knoppas och snart, snart kommer den underbara sommaren. Sol, fågelungar, maskrosor, sol, fjärilar, sol, gröna blad, sol, fågelkvitter sol och SEMESTER. Kan det va´nåt att se fram emot. (GLÖM: getingar, bin och mygg) tänk på grillkvällar i trevligt sällskap med öl och vin eller vad man nu vill ha. Man KAN bara vara /bli blad då ;) | |
| krutmarie | 2009-03-31 22:32 | |
![]() | man blir inget blad, man blir glad :) | |
| mrperfect | 2009-03-31 22:34 | |
![]() | molle blir grön av klorofyllan, nä nu måste jag gå ajösss | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-31 22:41 | |
![]() | Våren är underbar. Slut på det tryckande mörkret och eventuellt även slask. Det är allt jag begär. Nästan :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-31 22:48 | |
![]() | mollee, du verkar inte särskilt deprimerad. Det du behöver är att lära dig vad tacksamhet betyder och sluta tycka synd om dig själv. Kanske låter hårt, men det är det enda som kan hjälpa dig tror jag. | |
| canvas | 2009-03-31 22:53 | |
![]() | mollee, ja jag tycker att det är extremt kul, har du läst boken "dumskallarnas sammansvärjning"? den här tråden låter som något huvudkaraktären skulle kunna skrivit(om man bortser till ordvalen)! | |
| krutmarie | 2009-03-31 22:58 | |
![]() | Linn79, du har så rätt, om mörkret och smutsen/slasket. Det är "nästan" allt jag begär nu också. Har faktiskt svårt att förstå att man kan bli deppig den här årstiden öht. Alla krämpor känns lättare att leva med när det vankas sol och grönska. Där har du ett bra inlägg Upa, var glad och lycklig för det som är och Molle kan försök att tänkt på att det finns dom som har det så mycket jävligare. | |
| krutmarie | 2009-03-31 22:59 | |
![]() | Vilken gräslig svenska jag skrev! Molle försök att tänka på ska det vara naturligtvis. :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-31 23:00 | |
![]() | Okej... Canvas. Har inte läst den boken, men antar att huvudkaraktären inte är särskilt smickrande att jämföras med.... Upa: Varför får inte jag skriva om mina känslor och om min syn på vårkänslor utan att bli betraktad som bortskämd, idiotisk osv? Jag uppskattar saker mycket, men inte just mina känslor gentemot vårkänslor. Jag tycker vad jag tycker och ville ha andras perspektiv på saken. | |
| Tess 08 | 2009-03-31 23:06 | |
![]() | Det är väl helt ok att känna så!!! Fattar inte att det ska vara ok att vara deprimerad eller pilsk, men om någon känner såhär så är det inte ok... Så hädanefter ska INGEN få tycka eller tänka något negativt för då ska jag påminna dom om de stackars svältande barnen i Afrika!! | |
| krutmarie | 2009-03-31 23:07 | |
![]() | Mollee, är du lycklig i ditt förhållande? Du skrev ju att du har nån. Kanske saknas det nåt och det har egentligen inte med årstiden att göra. Eller det kan va´nåt annat jobb/plugg eller vad du nu gör på dagarna som du inte är lycklig med. Jag har ju inte med saken att göra, men tänk över situationen i stort och försök se om det kan vara nåt annat än just våren. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-31 23:10 | |
![]() | Om man är kär känns alla årstider rätt.... | |
| canvas | 2009-03-31 23:11 | |
![]() | mollee, jag rekommenderar boken, den kommer förhoppningsvis ändra din syn på våren | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-31 23:13 | |
![]() | Krutmarie: Jag är inte fullkomligt lycklig nej, kanske därför jag längtar efter något djupare. Jag har reumatism och har svårt med vissa aktiviteter, har just tagit ett halvår ledigt från pluggandet efterssom jag har ont i kroppen och är sjuk.. På våren frambringas dessa känslor av att känna mig otillräcklig både i mitt förhållande och i det vardliga livet... så ja, problemet ligger djupare än årstiden. Därför jag blir så jäkla FÖRBANNAD när folk ska döma mig och påstå att jag är bortskämd och inte vet vad jag har... Folk ska inte skriva nesdättande saker när de inte förstår hur jag har det. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-31 23:14 | |
![]() | Jag ville bara berätta hur jag känner inför vårkänslan och ventilera lite... och kanske få lite roliga och possitiva svar av folk som känner / inte känner samma som mig. | |
| Tess 08 | 2009-03-31 23:14 | |
![]() | Ja, men tänk på de svältande barnen i Afrika.... *ironi* | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-03-31 23:16 | |
![]() | :) Det jag menar Tess 08.. finns alltid folk som har det bättre och sämre. | |
| Tess 08 | 2009-03-31 23:19 | |
![]() | Klart det finns! Sitter här själv och mår relativt dåligt. Har ingen pågående sjukdom, familjen är förhållandevis frisk. Jag är ingen som känner av något någon speciell årstid, men jag mår inte så bra. Så frågan är om jag ska ta mej i kragen och tänka på desvältande barnen i Afrika, jag med... ? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-31 23:21 | |
![]() | Sant, Anneli. Kärleken är stark. Mollee: Är det inte rätt onödigt att ta åt sig av människor som säger något om dit liv och din levnadssituation även fast de uppenbart inte vet eller kan veta något om det? No offense, men det är inte många människor som går att döma på första ögonkastet. Sen så framgick det ju ganska tydligt i ditt startinlägg att det inte handlar om bortskämdhet såå.. Jag tror det är naturligt att påverkas av årstider. Alla påverkas nog på ett eller annat sätt. Tess: alla har väl sina egna problem och man brukar ju säga "börja med dig själv". Tror inte att en människa kan klara av andras problem om man inte fixar sina egna. Det är nog så :) | |
| Tess 08 | 2009-03-31 23:23 | |
![]() | *trodde aldrig jag skulle skriva en sån sak om mig själv i ett forum* | |