Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-06 22:51 | |
![]() | Haha..tönt! Kan du inte se skillnad på offentlig och privatägd handlig så är du ju dum i huvudet...Om jag jobbade i en guldsmedja så skulle jag fan inte slänga ut något på gatan och sedan säga"ni får gärna kolla men inte kopiera eller sno, och gör ni det så är ni dumma". Offentlig handling är skillnad från privat... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-06 22:51 | |
![]() | Risotto, har du någon gång spelat in en film från tv och kollat med polare? FY! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-07 00:46 | |
![]() | snyggt risotto att du fick in "jag kan köpa det jag vill ha istället för att sno det som en annan jävla tattare"! (obs irono- risotto det var inte snyggt alls) | |
| familjen09 | 2009-04-07 01:36 | |
![]() | sitter du på en privat tracker är det ganska säkert, speciellt om du kör med en VPN som ligger utanför EU. Då är du helt säker för IPRED gäller bara ip inom EU. Vid sidan om det: dn.se/kultur-noje/da...p- 1.838848 | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-04-07 04:20 | |
![]() | Kaninen och Risotto: Det är okej att diskutera, men palla att ni kallar varandra tattare och dum i huvet. Slå på en kudde eller nåt om ni är arga istället för att sitta här och mobbas. //Dagisfröken | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-04-07 04:56 | |
![]() | Är det mobbing när två individer bråkar? | |
| Evisaur | 2009-04-07 10:53 | |
![]() | vad jag har förstått så är det alltså inte polisen som kommer att kolla nedladdningen... Det verkar vara privata bolag?! Och det skrämmer mig. Om ett vinstgivande företag sitter och kollar upp det är nog risken stor att åka fast även om det bara handlar om en ynka skiva man laddat ner. Fast jag gissar att de börjar i toppen med de som tankar hem kilovis. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-04-07 14:44 | |
![]() | Alla som någon gång suttit vid internet har sannolikt tankat hem kilovis, med råge. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-07 17:59 | |
![]() | dude, hur ska jag uttrycka mig då om den andre inte förstår att det den proklamerar för är stöld? Vill man ha något utan att betala för det så får man åtminstonde be om lov för det och med risken att få ett nej som svar och vara beredd att acceptera det. Jag kan säga det att den som ger sig in i mina lagskyddade projekt olovligen kommer i alla fall att få det hett om öronen. Så jag har inte svårt alls för att hålla med om att det är rent tjuveri att ladda ner annans alster från internet utan att betala för det. Att hävda att det är allmän egendom bara för att det ligger ute på nätet och att de som har producerat det redan har en massa pengar håller inte som argument för att sno saker som man inte anser sig ha råd med annars. Kaninen är ute och cyklar så det brinner i gummit av alla felslirningar. | |
| ModerTrucker - Ej medlem längre | 2009-04-07 18:08 | |
![]() | Betalar du för luften du andas din nedrans tjuv? | |
| Tedacious | 2009-04-07 19:34 | |
![]() | en vän till mig har den perfekta lösningen för den tredjedel svenskar som laddar ner/fildelar olagligt: Anmäla sig, frivilligt. Tänk er, 3 miljoner människor går till polisen och anämler sig själva. Det blir kaos, de har inget annat val än att legalisera fildelning. | |
| y not | 2009-04-07 20:21 | |
![]() | lite intressant www.svd.se/opinion/b...70 1391.svd | |
| familjen09 | 2009-04-08 00:21 | |
![]() | ipred.bitchware.se/ Där kan du kolla om ditt ip är relaterat till någon anmälan gällande IPRED | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-08 00:24 | |
![]() | Risotto, är det mer rätt att stjäla ett liv av tex en stackars harpalt bara för nöjes skull? Jakt för annat syfte än mat eller nödvändig avskjutning är stöld... | |
| Paradisia | 2009-04-08 00:29 | |
![]() | familjen09 vad är det som säger att den sidan är pålitlig? Det kanske är lättare att spåra oss om vi både ska lägga in ipnummer och mailadress? | |
| familjen09 | 2009-04-08 00:39 | |
![]() | Jag gav bara info, har inte sagt vad som är pålitligt eller ej | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-08 00:39 | |
![]() | Efter fiaskotråden med länken till sidan som skulle tala om hur länge man skulle leva så vågar jag iaf inte klicka på någon länk här i forumet längre... | |
| familjen09 | 2009-04-08 00:46 | |
![]() | piratbyran.org/bevismaski nen/ "här kan man ta vems ipadress som helst och stämma någon för nerladdning, tydligen är ett printscreen nog som bevis, så då visade piratbyrån hur lätt det faktiskt är att förfalska." | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-08 17:35 | |
![]() | kanin, som sagt ovan så är du ute och slirar rejält och nu kan du inte hålla isär saker alls. Jag finner ingen anledning till att komentera hur och vida jakt skulle gå att jämföra med illegal nedladdning. En sak är i alla fall säker och det är att du inte har förstått principen bakom dina resp. mina ägodelar vilket är beklämmande för att vara en vuxen individ. Med ditt resonemang så kan du utan problem sno någons cykel om den står lättillgängligt på gatan utan att känna några som helst skrupler för det, den stod ju där och ägaren får skylla sig själv som gjorde den tillgänglig. Det ligger säkert så till också att den som har den där fina hojen tjänar mycket mer än dig och kan köpa en ny cykel utan problem vilket inte du har råd med och tar den istället. Jag tycker att du har en stor bult i huvudet som någon måste ha skruvat dit fel. Kanske kan du få det justerat genom att banka in en ny från anadra hållet för att åtminstånde sträva efter jämnvikt. Förlåt sa jag banka? bara så att du förstår; en bult skruvar man med nycklar och mutter, om du får för dig att åtgärda dina problem. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-08 17:47 | |
![]() | Du är så jävla dum i huvudet så jag orkar inte ens diskutera med dig..blev du tappad i golvet som barn? | |