Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 781 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-07 00:00 | |
![]() | Maria Wetterstrand. | |
| Snoosy | 2009-04-07 00:05 | |
![]() | var trött då jag skrev stadsminister. Kan bero på att jag dessförinnan sökte på stadsborgarråd. Kul att så många valde att håna istället för att hålla sig till ämnet. Eller är det så många som är så korkade så de inte förstår att det handlade om en liten felstavning. :) Hur som helst. Ibrahim kommer emd all säkerhet bli stat(d) :P sminister. Soke, det finns många som inte förstår sitt bästa i det här landet. Men förhoppningsvis har de lärt sig något efter alliansens styre. Det blir knappast bättre av att välja att gå ännu längre höger ut än man redan var inför förra valet.. | |
| remvanrijn | 2009-04-07 00:07 | |
![]() | hahaha, hon med dubbelmoralen.. Tycker tillsammans med hennes radarpar Peter E att flyget skall betala för utsläppsrätter och mera koldioxidskatt för det är så dåligt för miljön och svensson skall välja miljövänligare alternativ. Men själva tar de flyget tsm med M Sahlin för att besöka LO folk i norrland. När det är jobbigt och tidsödande för dem att ta tåget är det tydligen ingen fara för miljön att ta flyget ( dessutom står skattebetalarna för notan..) | |
| Snoosy | 2009-04-07 00:13 | |
![]() | remvan,, de flesta medier styr oss. En intressant tanke (Som jag fick lära mig av viktor här på forumet) Är att Bonnier äger en hel radda inom media. Det är väl ganska lustigt att en familj ska få styra oss ? Sjukt i mina ögon. remvan,, det skrivs ju likvärdiga saker i all media. Så det är lätt för dom att manipulera fram saker och ting. Framför allt hur vi ska rösta. Du säger att det är folket som röstar fram våran regering. Jag säger, svenska folket tittar eller läser nyheter och blir påverkade i sina val. | |
| Keiward | 2009-04-07 00:26 | |
![]() | Kommer Mona eller Baylan till makten kommer detta land gå under.. Ni anar inte vilken tur vi har at det blev regeringsskifte just 2006 som kan tackla denna djupa kris! Gud vet vad som hänt om Mona hade styrt över skattepengarna.. Vem ger ni förtroendet att ta hand om era skattepengar: en nationalekonomexpert (Anders Borg) eller utbildad munk (Baylan)? Kompetens och vetenskap ska styra, inte populism och röstfiske.. | |
| lillebenito - Ej medlem längre | 2009-04-07 00:41 | |
![]() | ja, det är ju verkligen skitbra att ha en idiot till finansminister som förespråkar en oreglerad marknad - som är själva orsaken till krisen. kan ju inte bli bättre. men nu är washington consensus över - och nyliberalismen död. halleluja. | |
| Keiward | 2009-04-07 00:46 | |
![]() | Det är ju just Borg som nu driver på för hårdare regleringar. | |
| Keiward | 2009-04-07 00:49 | |
![]() | Sen är knappast Borg nyliberal heller. Men visst kan man ifrågasätta nyliberalismen. Det var ju bl a politiker som eldade på bubblan, varför ska då inte politiker även ingripa när det går snett och reparera sina misstag? | |
| Keiward | 2009-04-07 09:21 | |
![]() | I själva verket tycker sossarna att Alliansens förslag är bra men gör ändå populistiska utspel. Exempel är fastighetsskatten som de inte vill införa, MP vill inte heller återinföra förmögenhetsskatten (frivillig skatt). Alliansen sänkte a-kassan från 300 till 75 dagar, sossarna tycker det är förfärligt och vill höja den till 100 (!). Egentligen håller man alltså med att lägra a-kassa är bra men höjer ändå för principens skull (populism). Mona fortsätter med sina populistiska utspel genom att först stödja Wanja Lundby-Wedin full ut men så fort opinionssiffrorna dyker vänder hon skutan och skyller allt på Wanja. För att inte heller nämna "hånglet" med RFSL:s Ulrika Westerlund i samband med homoäktenskapsfrågan. Prydde framsidan i Metro, PR-poäng! Har vi sett ngn sämre röd partiledare än Mona Sahlin? Och vill vi verkligen isåf att hon ska bli vår statsminister? Och då nämner jag inte heller regeringsbildningen med den rödgröna röran. Vilken post kommer kommunist-Ohly få? Finansminister? Bye bye, Sweden.. | |
| Snoosy | 2009-04-07 19:37 | |
![]() | keiward, du är medveten om att Borg hade värdelösa betyg i matte va ? | |
| Lasse1978 | 2009-04-07 19:57 | |
![]() | Jag hoppas att Falkvinge blir statsminister! För jag gillar att kunna kommunicera fritt, inte minst med min partiledare! Piratpartiet är det snabbast växande partiet i Sverige idag och har i dagsläget sprungit förbi både miljöpartiet och vänstern i antal medlemmar, förutom dessa registrerade medlemmar finns även 2500 anonyma "aktivister" som stödjer partiet, men vill vara anonyma (av förklarliga skäl, folk har ju redan fått sparken pga sina piratåsikter). Att förutsätta att Sossarna vinner bara för att denna regeringen gjort bort sig på lite väl många områden är till att vara naiv, det är mer än ett år kvar till valet och med tanke på hur snabbt antalet medlemmar hos (PP) växt på sista tiden, pga alla vidriga övervakningslagar och privatpolislagar som införts, så tror jag inte trenden bryts. Fler och fler upptäcker varje dag att IPRED och FRA-lagen inte är dåliga skämt som inte påverkar dem, för det är precis det de gör, påverkar oskyldiga människor. Så näe, jag hoppas verkligen inte att Sossarna vinner, det var ju de som startade hela den här processen, den nuvarande regeringen har mest slutfört deras skitarbete, precis som vanligt! HEJA PIRATPARTIET! | |
| Snoosy | 2009-04-07 22:03 | |
![]() | lasse,, var inte så blåögd. Klart att alliansen mer än gärna ville driva igenom förslagen du nämner. Deras politik går ut på att ha regler kring allt. Hade de varit emot, så hade de ju slopat det. Det måste du väl ändå förstå. | |
| stol | 2009-04-07 22:07 | |
![]() | Sossar hit moderater dit alltihop är bara skit att välja mellan pest och kolera spelar ingen det är ju ändå sjukt | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-07 22:08 | |
![]() | Någon av systrarna Graaf, eller kanske Carola. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-07 22:11 | |
![]() | Folk brukar säga att jag liknar Magdalena Graaf. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-07 22:12 | |
![]() | då kan du ju bli statsminister. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-07 22:12 | |
![]() | Hahaha, Snoosy briljerar igen... "Att socialdemokraterna vinner tar jag för givet." Att bara skriva något sådant dagen efter att moderaterna visat sig ha ett större opinionsstöd än socialdemokraterna verkar helt världsfrånvänt. Senare skriver Snoosy: "Ibrahim kommer med all säkerhet bli statsminister". Vad är det här? Snoosy i underlandet? Finns det ens någonting som talar för det idag? | |
| Minta | 2009-04-07 22:14 | |
![]() | Kan de inte plocka fram Birger Schlaug? | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-07 22:16 | |
![]() | Om sossarna tar makten kommer de göra Betapet kommunalt. Sajten kommer ligga nere mycket oftare, och det kommer bli fler "lägg-matcher" eftersom ingen kommer bry sig om de vinner eller förlorar för all kommer ändå få lika mycket rating. Och alla spelvärdar kommer bli landshövdingar. | |
| stol | 2009-04-07 22:18 | |
![]() | Varför inte Jonas Gardell som statsminister han har ganska sunda åsikter | |