Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 883 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Uffetuffe | 2009-04-13 23:23 | |
![]() | Pseudo? | |
| Virvelie | 2009-04-13 23:23 | |
![]() | Jag fattar inte varför folk inte bara får vara som dom är, så länge de inte skadar nån annan. Det är konstigt att folk anser sej ha rätt att dömma ut andra som sjuka, utan att ha nån kompetens för det... Live and let live! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-13 23:25 | |
![]() | Jajjemen Virvelie, det skriver jag under på. Fattar inte folk som sätter sig på höga hästar och tror de sitter inne med gåtans svar på vad som är normalt?! | |
| Uffetuffe | 2009-04-13 23:26 | |
![]() | Jag har själv upplevt det hela och sett hur min mamma har brutit ihop ordentligt när min far kom ut med att han var bisexuell så så roligt var det skämtet Pseudo | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-13 23:28 | |
![]() | Men om vi hade haft lite öppnare värld och inte så många fördömande personer så kanske din pappa hade vågat komma ut långt innan han skaffade "normen" ( fru och barn). | |
| Pseudonymf | 2009-04-13 23:31 | |
![]() | Du kan inte grunda en uppfattning om världen utifrån en enda händelse och person, även om det var jobbigt och traumatiskt för dig. | |
| Uffetuffe | 2009-04-13 23:33 | |
![]() | Han ville ha fru och barn,,,,och att tänka på sig själv går bra men sen när han kommer ut då är han plötsligt ett offer,,,,mmm,,,jävla skitsnack,,,Ni kan försvara alla läggningar om ni vill,,,,men skada har han gjort och det just med sin läggning. | |
| Uffetuffe | 2009-04-13 23:35 | |
![]() | Mitt fall är nog inte unikt Pseudo,,,så jag tror att många många fall har gjort stor skada...inte fysiskt men väl psykiskt och det är illa nog | |
| Pseudonymf | 2009-04-13 23:36 | |
![]() | Inte med sin läggning, med sina handlingar. Att leva i självförnekelse är inte direkt sunt, men jag beklagar att du fått uppleva en ostadig far som inte kan ta ansvar för sina handlingar och därmed konsekvenserna för det! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-13 23:38 | |
![]() | men det är ju inget SJUKT,som i en sjukdom sedan hur lätt/svårt det är för dom som är transvestiter elr bi elr homosexuella att leva ut de från början,är ju olika,men tufft har dom det nog haft en elr flera ggr,å de pga som kissed skrev,att det beror ju på alla fördomsfulla människor som finns | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-13 23:38 | |
![]() | UffeTuffe: Din traumatiska händelse kanske har påverkat ditt behov av att framhäva din manlighet. | |
| Uffetuffe | 2009-04-13 23:41 | |
![]() | Basta..Jag är 45 år,,,detta hände för 5 år sen,,, | |
| Pseudonymf | 2009-04-13 23:42 | |
![]() | Men du är fortfarande dina föräldrars barn, din pappas son... Det är alltid tufft att ha slitage på förhållandet till sina föräldrar, oavsett ålder! | |
| Uffetuffe | 2009-04-13 23:44 | |
![]() | Jag menar att skulle jag försöka hävda min manlighet nu retroaktivt genom att träna ifall det är så att man pappa kommer ut,,haha | |
| le-lou | 2009-04-14 00:13 | |
![]() | Jag har rätt liten erfarenhet av transor och vet egentligen bara att jag självklart skulle reagera om någon kille i min närhet skulle börja klä sig i kvinnokläder. Reagera = undra, glo (förmodligen). Har svårt att tro att jag skulle kunna undvika det. Så om nån jag känner skulle börja med det hux flux. Jag vet inte vad jag skulle säga om min kille berättade för mig att han vill ha på sig mina kläder, har svårt att tro att jag skulle kunna stötta det. Det har med att göra med min bild av honom, hade han sagt det i början så hade jag kanske köpt det bättre? Eller sämre vem fan vet förresten. :) Jag tycker det går bra att andra är det, men jag vill inte att min kille ska vara det. Ungefär som de där många många människorna som gillar homosexuella så länge deras son el dotter inte är/blir det. Äh. Jag vet inte. Men nog har jag fördomar eller vad man ska säga samtidigt som en del av mig tycker: Det är ju upp till var och en om vad man vill göra, ser inte att börja klä sig i kvinnokläder skulle kunna skada nån annan så (mer än att det inte alltid är så superläckert med män i kvinnokläder) det är väl bara att köra på. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-14 11:39 | |
![]() | Men Uffe - vad har det för betydelse att din far kom ut som bi? Skulle du vara lika "hatisk" och anse saker vara onormala om han "bara" valt att gå ifrån din mamma för att han skaffat en ny kvinna? Han är väl fortfarande din pappa oavsett sin läggning? Vad förändrades för att han valde att komma ut som bi? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-14 12:13 | |
![]() | Exakt Goliat håller med. | |
| Uffetuffe | 2009-04-14 12:26 | |
![]() | Vem är hatisk? Jag har ett bra förhållande med min pappa och respekterar människor som har olika läggningar som personer,,,men måste jag tycka att deras läggning är normal? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-04-14 12:33 | |
![]() | Men Goliath det förstår du väl själv att det måste kännas som om hela deras gemensamma liv innan han kom ut känns som en enda stor lögn. Pappan har ju levt ett helt liv i denna lögn tillsammans med sin familj. Det är klart att man i en sån situation skulle känna sig förd bakom ljuset och tankar som om han verkligen älskade mamman någon gång överhuvudtaget kommer upp.. Snacka om svek.. Det är ju därför som det är så viktigt att folk som har udda beteenden kommer ut med detta inför de som de älskar annars blir det ju ett stort svek. Till TS så säger jag bara att det är klart du ska klä dig i kvinnokläder om du känner att det är viktigt för dig men glöm inte att berätta detta för den som du kommer att hålla kär för det viktigaste av allt är att vara ärlig i ett förhållande. Då kan din käresta ta ställning till om han eller hon står ut med dina utklädningsbehov. Man ska vara som man är och det finns alltid andra som är likasinnade. Men det är också viktigt att förstå andras känslor inför "konstigheter". Liksom det är viktigt att "vanligt" folk förstår de som inte är som alla andra... Så länge som det inte skadar någon annan så har inte jag några som helst problem med udda beteenden, jag tycker faktiskt att det är uppfriskande med folk som inte bara följer strömmen. | |
| Tess 08 | 2009-04-14 12:37 | |
![]() | Om man är bisexuell kan man väl bli kär i en människa av manligt eller kvinnligt kön? Det betyder väl att pappan kan ha varit kär i mamman under hur lång tid som helst... Att han var bi är väl mest bara en liten parentes i det hela. Vad jag menar är att han inte BEHÖVT leva ett liv i lögn... | |