Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade83
Mobilspel
Pågående19 445

Forumkategorier

Användare Inlägg  
badassmonkey2009-04-17 14:24
Antal inlägg: 16

va? bidragsdjungeln är ju jättepraktisk. se bidragen som räntefria lån vet ja! ;)

Egenskap - Ej medlem längre2009-04-17 14:29
Antal inlägg: 8331

Du glömde Elmia. Precis efter mässan med, så kass. ;)

Tinna2009-04-17 16:03
Antal inlägg: 20250

Bostadsbidrag är inte fel att få. :) Fick en extra tusenlapp i månaden..
Detta halvåret får jag dock inget, eftersom man tydligen söker årsvis, och FK menar att eftersom jag kommer jobba till hösten så tjänar jag för mycket för bostadsbidrag.

JuicyM2009-04-17 19:20
Antal inlägg: 326

Jadu, det va pga att han hade tjänat mer än han fick tror jag, men trots det gick ansökan igenom. Men vi anser ju att felet ligger hos de som beviljade det eftersom han uppenbarligen inte hade rätt till det.. Så han har överklagat och ska försöka slippa betala tillbaka.
Jag tycker absolut du ska kolla upp det, eftersom några hundra extra i månaden alltid i skönt, ekonomin är ju begränsad som student om man säger så. Menar bara att du ska va försiktig så det inte händer dig också :)
Lycka till med flytten och plugget och allt!

Sotfinger2009-04-17 23:34
Antal inlägg: 22361

Man kan alltså bli återbetalningsskyldig för sitt bostadsbidrag om det visar sig vid årets slut att man tjänat mer än man trodde att man skulle göra när man sökte bidraget. Det kan ju vara svårt att gissa exakt hur mycket man kommer att dra in, och som regel vill man heller inte uppge alltför hög inkomst för då får man ju lägre bidrag. Knepig situation! Ska man vara säker på att inte åka på en återbetalningssmäll borde man sätta in hela bostadsbidraget på ett särskilt konto som inte får röras innan FK har stämt av.....

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?