Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 459

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fartlek2009-04-18 23:12
Antal inlägg: 2

Skulle vara intressant att mäta antal uppkomna muskelsammandragningar i kroppen hos två fans för respektive sport under en viktig match. Något säger mig att hockeyn med sin halvtimme kortare speltid ändå skulle framkalla fler. Fast bara en gissning.

Allsvenskan, var den klassad som liga nummer 27 eller 28 i Europa?

Pumpagubben2009-04-18 23:20
Antal inlägg: 148

Problemet med hockeyn är att det inte är någon spänning i det, i elitserien är det bara att ta sig till slutspelet vilket majoriteten gör som räknas. På landslagsnivå är det möjligten OS som räknas. Annars spelas ju tusen landslagscuper under året. Och dårarna börjar i augusti när det är som bäst sommarväder - vem fan vill se skridskoåkning då?

När det gäller rankning i europa lär väl hockeyn som publiksport hamna en bra bit efter den enorma publiksporten cykel...

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-18 23:25
Antal inlägg: 11612

Jag blir bara förbannad när jag tittar på hockey.
Så mycket rufft spel.

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-18 23:28
Antal inlägg: 460

Härligt att det finns försvarsadvokater! Hur skulle sporterna annars klara sig?

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-18 23:36
Antal inlägg: 11612

Boxning borde förbjudas,apropå ingenting.
Jag menar proffsboxning..,

Palini2009-04-18 23:38
Antal inlägg: 1381

Bra poäng, Pumpagubben. Där har hockeyn verkligen begått harakiri i många fall.

Elitserielunken - stendöd till max, plus en halvstängd liga på det. För mig är det en gåta att man kan dra så mycket folk till nästintill helt oviktiga matcher.

NHL-lunken - lika stendöd, med en helstängd liga.

Ishockey-VM varje år - minst sagt urvattnat till bäng.

Visst, slutspelen är roliga, men först efter match tre och fyra. Annars är väl OS och kvalserien det enda med lite spänning.

Hillegnu2009-04-18 23:39
Antal inlägg: 710

"frökensport"??? Har inte fotbollen historiskt sett varit manlig? Vad menar du gottis?

slånbär2009-04-18 23:55
Antal inlägg: 5539

Fotboll är ju mer en sport för vanligt folk. Hocky är ju dels ett helt företag om ungar ska hålla på med och sen är det ju jämförelsevis skitdyrt. I fotboll räcker det med ett par benskydd och fotbollskor så är det bara att köra. Är sedan många år aktiv ledare i en breddklubb och det är verkligen alla möjliga ungar som provar på. Vi har under åren haft killar som inte får vara med för det är för dyr medlemsavgift(750/år) för familjen men vi låter dom vara med och lira ändå dock ej spela matcher. Tror den varianten är betydligt ovanligare när det gäller hocky.

heeting - Ej medlem längre2009-04-19 00:25
Antal inlägg: 442

Ingen som gillar curling?

Pumpagubben2009-04-19 00:56
Antal inlägg: 148

Skulle nog tro att jag sett fler curlingmatcher än hockeymatcher de senaste åren... Mer spänning och funkar mycket bra som tv-sport curlingen.

SämstpåBeta2009-04-20 05:11
Antal inlägg: 1761

Inget sportevenemang slår fotbolls VM. Det är större än livet.

milvusmilvus2009-04-20 06:28
Antal inlägg: 436

För 750 spänn hittar du en fullgod hockeyutrustning till ungarna (om du inte måste snobba till dig med sprillans nytt, vilket är rätt meningslöst eftersom grejerna har en tendens att bli små snabbt), så det argumentet faller ju rätt platt...

Miss_jk2009-04-20 06:53
Antal inlägg: 8941

Varenda vinter går jag och intalar mig själv att hockey är roligare än fotboll men sen när väl våren kommer så inser man hur j-a mycket man längtat efter denna fotboll. Förnekelse under vinterhalvåret kanske?

L-G2009-04-20 08:28
Antal inlägg: 78

Fotboll har för mig genom åren blivit allt mer intressant jämfört med hockeyn som blir tråkigare år efter år. Hockeyn har alldeles för lång säsong September till April för svensk hockey och NHL fram till sommaren. Sportnyheterna på mornarna brukar börja med att rapportera om nattens NHL matcher (vem bryr sig) när man vill se bilder från fotbollsallsvenskan. VM i hockey går också alldeles för sent på säsongen (det är väl ändå en vinteridrott). När jag växte upp gick VM i mars och då kunde vi vara ute och spela hockey på dagarna och se VM macher på kvällen.

Sangria2009-04-20 11:00
Antal inlägg: 504

milvus-750 kr är mycket pengar för en del om man jämför med ett par begagnade fotbollsdojor.

Egenskap - Ej medlem längre2009-04-20 11:59
Antal inlägg: 8331

"Är det bara för att jag e en fotbollstokig sthlmare som jag inte fattar hur detta är möjligt?"

Hehe, ja.

mrperfect2009-04-20 12:08
Antal inlägg: 11437

Omväxling förnöjer, därför blir det fotboll på sommaren och hockey på vintern, VM i hockey går löjligt sent då alla spelare är trötta.

Intet2009-04-20 12:24
Antal inlägg: 557

Om man vill se ett par myror springa omkring på en alldeles för stor plan och ramla omkull och få jääääääätteont så fort nån petar på dem, samt tycker att mål är tråkigt då är givetvis fotboll något alldeles extra!

Sangria2009-04-20 13:15
Antal inlägg: 504

Å andra sidan så ser man ju verkligen vad dom gör i fotboll och framförallt så ser man själva spelarna och det kan ju vara en fröjd i sig när det gäller en hel del av spelarna. En del riktiga gobitar där. I hocky så går det ju så jävla fort allting att jag bara inte orkar bry mig. Dessutom så ser man ju inte vem som är vem om man inte ser vilket nummer dom har. Förutom när det blir slagsmål då och hjälmarna far av.......

Intet2009-04-20 18:05
Antal inlägg: 557

Haha ja så kan man ju också se det. Jag tittar dock inte på sport för att spelarna är snygga, jag kollar på själva sportutövandet jag. :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?