Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 494

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 21:53
Antal inlägg: 6214

Nu förstår jag Goliath! Tack. "Här" syftade på i det här fallet, jag läste det som här i Sverige. my bad. Jovisst, hur!

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-21 21:54
Antal inlägg: 460

:) Ja jag lever bara i häret och nuet.

pentrollet2009-04-21 21:54
Antal inlägg: 376

dudeniro: ja för mig är set speciellt att gå på restaurang. Det är inget jag gör i tid och otid för jag har inte den ekonimn och dessutom vill jag inte göra de till en vana. Vill att det ska vara en lite speciellt upplevelse att gå på restaurang.

lusdrama - Ej medlem längre2009-04-21 21:55
Antal inlägg: 481

kan det väl ha varit, inställningen till barn. både hos föräldrar, hennes, andra gäster och resturangen. men visst förbjud barn på resturanger, låter väldigt enkelt men inte så sunt i mina öron iaf. hellre förändra inställningar. men det är min syn:)

lusdrama - Ej medlem längre2009-04-21 21:56

dudeniro- det gör det tyvärr inte i sverige heller... och jag är emot all aga!

blackrock2009-04-21 21:58
Antal inlägg: 417

jag brukar säga till
i natt vaknade jag av att grannen MITT ÖVER gatan spelade munspelsblues SKITHÖGT kl 4.04
jag ringde polisen
efter en halvtimme hördes en bil och gnället tog slut
han är lätt alkoholiserad den gamle jazzgossen rakt över

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-21 22:01
Antal inlägg: 460

Du drar lite för höga växlar här lusdrama. Varför gå så hårt på? Vem har sagt något om att förbjuda? Men visst kan man väl få begära (och det även för ALLAS skull överhuvudtaget) att föräldrarna ska ha såpass pli på sina barn och _intresse för dem_, att de kan sitta stilla och någorlunda tysta vid ett bord på en restaurang!!? Hur flat tycker ni att föräldrar ska få vara egentligen?

lusdrama - Ej medlem längre2009-04-21 22:06

inte alls flat. men jag har känt mig disriminerad som barnfamilj många gånger. tycker att inställningen mot barn är hård i sverige. min åsikt, utan särskilt hög växel där:)

blackrock2009-04-21 22:07
Antal inlägg: 417

håller med lusen

pentrollet2009-04-21 22:08

hård...nä men lära sina barn vett o etiket, hyfs o fason, sunt förnuft osv...e de för mycket begärt?!
Nä nu ska de va fri uppforstran...var man än vänder sig snart så finns de en jävlig skikande unge med en loj förälder i hasorna....

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 22:11

Jag håller med Goliath, och det var därför jag tyckte det var ynkligt av restaurangchefen att låta deras servitris tryckas ner av gästerna. Ut med kocken och skäll ut dem efter noter. Ingen jävlas med vår personal! Sedan kan ju servítrisen faktiskt ha kommit över och pratat med gästerna och beklagat och kanske erbjudit dem att komma tillbaka och äta gratis en annan kväll. OM det nu var sån hemsk upplevelse så kan det ju inte ha gått restaurangägaren förbi heller.

Lusdrama - det beror nog på var man är i sverige. De flesta restauranger är ju invandrarägda, så något säger mig att det där med diskriminering mot barn och barnfamiljer inte har så mycket med restaurangen att göra som någon form av "allmän attityd" och känsla bland svenskar. En restaurangkväll är en för dyr investering för att låta den äventyras av barn, och jag tror att barnfamiljer vibbar av det och känner sig besvärade att gå ut.

lusdrama - Ej medlem längre2009-04-21 22:14

absolut ska man det. för att göra det föresätts ju att barn accepteras i de miljöer de ska lära sig att passa in i dessutom.. dessutom barn är som människor är mest känner av vibbar får de ramar och respekt vill de passa in. thanx blackrock btw:)

pentrollet2009-04-21 22:17

ja inte uppfostrade mina föräldrar mig på puben och retauranger....jag klara av och vara civilicerad iaf!!!

lusdrama - Ej medlem längre2009-04-21 22:18

men den är för dyr att äventyras för de barnlösa då. men visst du har rätt bodde på söder i tio år med mina tre barn dår var acceptansen och även uppskattningen av barn ganska stor. hsh jag förstår allas hållning! men behåller min. peace n out:)

pentrollet2009-04-21 22:18

*restauranger

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 22:21

Jag tycker faktiskt penntrollet, att du borde ha sagt till på restaurangen om din helhetsupplevelse och krävt motkompensation. Du kan ju bli upprörd över andra gäster, när sanningen är att familjens beteende också är en reflektion av vad som var okej för restaurangägaren, och så som du beskrivit historien så var det ju synd om servitrisen, men det fick ni ju inget för.

Det är klart att barnen var oupfostrade och föräldrarna likaså, men i slutändan så skulle jag nog rikta min kritik mot det faktum att du i slutändan accepterade att lägga ut ett antal hundra på en sådan fruktansvärd upplevelse!?

Man måste ju säga i från också och kräva sin rätt, det tycker jag är en viktig del också i en civiliserad uppforstran.

Härmed inte sagt att jag inte förstår din frustration. Jag tror dock att du missriktar den. Familjen i fråga berörs ju INTE ett jota av denna tråd, och vet antagligen inte ens om hur frustrerad du är och hur du NU uttalar dig om dem och andra barnfamiljer.

zorrro - Ej medlem längre2009-04-21 22:26
Antal inlägg: 1064

pentrollet;kan det verkligen vara så att du var from som ett lamm när du var liten?Har du redan blivit så gammal att du glömt hur det var att vara barn?Det har inte jag i alla fall :)..Det jag efterlyser är lite empati, hur kan man överhuvudtaget prata om barn på det viset du gör?Det visar ju på noll tolerans och respekt mot barn, ville inte du ha respekt när du var barn?

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-21 22:26
Antal inlägg: 11612

Jag brukar gå på restauranger där vi vuxna blir lite stökiga.
Där hör man inte ens en trotsig 3-åring skrika.

lusdrama - Ej medlem längre2009-04-21 22:26

annelie72 hahahaha:D

pentrollet2009-04-21 22:33

absolut zorrro jag va som en liten bedårande prinssesa för jag hade föräldrar som kunde och visste hur man uppfostrar barn!
Och bara för man har barn tycker INTE alla att dom är såååå gulliga...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?