Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:21 | |
![]() | www.sengifted.org/ar...ua ls.shtml läste detta och det var exakt som jag men hur ska det hjälpa mig när jag inte kan tvinga någon annan att älska mig? | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:22 | |
![]() | nä lite mer stolthet har jag än att sälja mig på det viset jag dör gärna alltså ska bara få de andra att inte bry sig så mkt | |
| fairflower | 2009-04-27 17:23 | |
![]() | Endogen depression orsakas av brist på serotonin och noradrenalin i synapserna i hjärnan. Det brukar självläka på ett halvår men risken för självmord är stor, och lidandet oerhört. Medicinsk behandling är direkt livräddande för många. Och att dom som upplevt detta är rädda för att sluta med medicinerna är inte så konstigt. Man kan försöka trappa ut långsamt. Dom som haft flera depressioner bör ha kvar medicinen längre tid förebyggande. 'Existentiell depression' är inte samma sjukdom, mer av ångestkaraktär och depressionsmediciner funkar dåligt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:24 | |
![]() | Ganska uppenbart faktiskt. Dessa kvinnor lever med de män som fått tjall på apparaten. Vissa åldersgrupper borde kunna få köpa sig lite underhållning då o då. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:29 | |
![]() | fairflower, tack för informationen, självläkning på 6 månader. Där har vi nyckeln, grundinlägget gäller då 11% permanent medicinerade. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:32 | |
![]() | 11% är ju inte ens en hög siffra. Hade nog gissat på betydligt fler om jag fått frågan. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:32 | |
![]() | trashbone, antidepressiva medeciner ger förövrigt och för det mesta "tjall på apparaten" :D | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:34 | |
![]() | Antalet judar döda under andra världskriget var ca 6 miljoner av totalt 72 miljoner offer överlag. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:34 | |
![]() | Man kan säkert anta att ju högre upp i åldern man kommer, desto jobbigare blir det att 'komma tillbaka' utan medicin. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:35 | |
![]() | Jag vet. Hur kunde du missförstå så? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:36 | |
![]() | Depressioner ger också tjall på apparaten. Om det var det enda det blev tjall på, sa var det kanske inte så farligt. Det blir dock tjall på mycket mer än så. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:37 | |
![]() | Ja jisses. Glöm det. Lek ni på.. stollar. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:38 | |
![]() | Över 1 miljon svenskar har medicinerats med "signaldämpande" substanser. Dvs, deras naturliga signaler har censurerats till förmån för effektivitet snare än visdom och personlig utveckling. Om 1 av 10 självcensureras på detta viss så går vi miste av 10% visdom, grovt sett. Har vi råd och mista 10% visdom i en värld av kris och depression? | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:43 | |
![]() | daily: helt sant tyvärr har jag mötts av så många rädda människor att jag känner mig motarbetad i min förra eufori men man ska inte ge upp - visst men som artikeln sa så behöver jag en partner och beröring varje dag för att må bra säkert som många andra med men för att kunna ge det jag har liksom | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:44 | |
![]() | missionking, det var en tråd om "taktilmassage" här på forumet nyligen. Prata med din läkare och begär det. :) | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:48 | |
![]() | det sociala kan ju även kompletteras med sveriges fantastiska föreningsverksamhet, något som visserligen lyfts upp och terrorstämplats av amerikanare, men vafasen, skam den som ger sig :) | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:50 | |
![]() | Dailynews. Menar du att dessa istället skall suicedera? Det brukar ofta bli en konsekvens. I statistiken skall du veta att många från krigsdrabbade länder får hjälp av antidepr.medicin. Jag är inte säker på att dom vill dela med sig av sina erfarenheter och visdom på bekostnad av sin egen hälsa. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:52 | |
![]() | sally, jag går inte med övertygelsen att medecinering alltid är fel, under kortare perioder så kan det vara väldigt hälsosamt. Latent medecinering däremot ser jag som jämfört med lobotomi. | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:52 | |
![]() | haha daily: det skulle nog vara undernbart, men jag vet inte om jag skulle våga vara till besvär jag tycker en älskare borde kunna sköta det där | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:53 | |
![]() | Menar att detta givetvis står i statistiken. Orsakerna till medicineringen står ju inte med. Sen att det är krig och elände är en annan historia. | |