Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 458 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| emman | 2009-04-30 13:22 | |
![]() | " Den nya influensan Här samlas all information från Smittskyddsinstitutet om den nya influensan. Klicka på rubrikerna i vänstermenyn. Vad är speciellt med den nya influensan? Den nya influensan H1N1 har en genetisk sammansättning som man inte sett förut och den kan spridas mellan människor. Eftersom det är en ny variant av viruset har ingen haft just denna influensa tidigare och därmed är troligtvis ingen immun. Detta kan betyda att vem som helst kan drabbas av den nya influensan om de utsätts för smitta. Det är därför som Världshälsoorganisationen WHO och de svenska myndigheterna har höjt sin beredskap och bevakar den pågående smittspridningen." Smittskyddsinstitutet www.smi.se | |
| krysopras | 2009-04-30 13:40 | |
![]() | Tack! Bra mkt mer intressant än idiotspekulationer. | |
| ANDERStG | 2009-04-30 13:45 | |
![]() | Citat från smittskyddsinstituet är intressantare än idiotspekulationer? Hur jämför NameIsNobodys foruminlägg med artiklar i Aftonbladet? | |
| Zizzzi | 2009-04-30 13:51 | |
![]() | Angående den nedlåtande tonen om SARS... Är det någon som skänkt en tanke att det kanske var tack vare uppförstoringen och den extrema försiktigheten som smittan INTE spreds? Angående denna så tror jag mycket väl att det kan bli en pandemi; däremot verkar det ju som om det bara är en variant av just influensa = slår hårdast mot dem som inte har lika starkt immunförsvar - barn och gamla. Vad jag har läst (nej, aftonbladet är förvisso ingen tvärsäker källa, men de vidarbefordrar ju information de fått NÅGONSTANS ifrån...) är att det av någon anledning verkar varit aggressiva varianter av sjukdomen i Mexico. Pandemier kan utbryta utan att en massa människor dör, det räcker att de blir sjuka... | |
| Zizzzi | 2009-04-30 13:53 | |
![]() | Mr Sun Green, bedårande 4-åring som hade det första kända fallet av influensan är frisk nu och fortfarande lika söt. :) | |
| ANDERStG | 2009-04-30 13:54 | |
![]() | Zizzi: Han är 5 enligt CNN. :D edition.cnn.com/2009...in dex.html | |
| krysopras | 2009-04-30 13:56 | |
![]() | Det borde vara solklart för envar att det var pga "uppförstoringen" av SARS som det hela slutade så väl. Men inte här inte, här tar man SARS som exempel på hur ofarliga pandemier egentligen är! Tacka fan för att jag finner smittskyddsinstitutets info mer intressant än idiotinläggen! | |
| irrvarr | 2009-04-30 13:56 | |
![]() | Ay Caramba! Ska ta på mig lösmustaschen och sombreron och nysa på folk på stan ikväll. | |
| krysopras | 2009-04-30 14:04 | |
![]() | Smittskyddsinstituen världen över har säkert hittat på allt det här för att vi ska tänka på nåt annat än den ekonomiska krisen - tror ni inte? Lite memento mori sådär så vi kan få upp lite carpe diem-känsla och glädjas åt våren istället för att ligga sömnlösa och fundera över våra krympande bankkonton och allting vi skulle ha velat lyxkonsumera. | |
| Zizzzi | 2009-04-30 14:05 | |
![]() | Han kanske fyllde år efter jag läste? :D krys, jag tycker inte det är solklart att det är pga försiktigheten som det inte spreds, men jag ser det som en möjlighet, men andra faktorer spelar ju också in... Tycker det är konstigt att jämföra med SARS med; den hade en hög dödlighet och det var befogat att "panika" lite om det. Den här verkar ju rätt harmlös (i jämförelse med t ex SARS), om än otrevlig. | |
| krysopras | 2009-04-30 14:07 | |
![]() | Den här harmlösa verkar i af rätt benägen att mutera eftersom den nu sprids från människa till människa, så inom en snar framtid kanske den inte är så harmlös längre. | |
| krysopras | 2009-04-30 14:08 | |
![]() | Vilka andra faktorer spelar in, förresten? | |
| Zizzzi | 2009-04-30 14:11 | |
![]() | Jag har ingen som helst koll, jag bara garderar mig för säkerhets skull... ^^ - Missade ett kanske ser jag nu... ^^ | |
| Zizzzi | 2009-04-30 14:12 | |
![]() | Rättning: "men andra faktorer spelar ju KANSKE också in..." :) | |
| irrvarr | 2009-04-30 14:13 | |
![]() | Går det inte att kontaminera finansgrisen med svininfluensan? Så att den dör! | |
| ANDERStG | 2009-04-30 14:16 | |
![]() | Men benämningen "svinfluensa" sprider sig inte? | |
| Zizzzi | 2009-04-30 14:18 | |
![]() | :D Jag skall omedelbart börja sprida detta fantastiska ord. :) | |
| bnita | 2009-05-01 13:52 | |
![]() | svinfluensa? inte svininfluensa? | |
| DennisPlz | 2009-05-01 14:23 | |
![]() | Svinfluensan(TM) är OPEC:s senaste strategi för att få folk att sluta åka kollektivt. | |
| bnita | 2009-05-01 17:50 | |
![]() | ahopp synbd då var den resan inställd :D | |