Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ser bra ut2009-04-30 16:23
Antal inlägg: 73

smart

Egenskap - Ej medlem längre2009-04-30 16:44
Antal inlägg: 8331

frippefrappe: Du är alltså bisexuell?

frippefrappe2009-04-30 17:12
Antal inlägg: 10101

Oj! Förlåt! Skrev jag spanska? Jag menar så klart FRanska!

Egenskap: Jag är alltså homo! :P

Tack å hej!

Egenskap - Ej medlem längre2009-04-30 17:19
Antal inlägg: 8331

Även den bäste kan skriva fel. ;) Inte för att homosexuell var så mycket bättre men tja, finns inget att göra åt. Hej!

aikidokattit2009-04-30 18:02
Antal inlägg: 15

slånbär

Vet inte om jag håller med dig om att spansk grammatik är enkel. Det kanske kan verka så i början. Men sen: både sammansatt form och form med ändelser när det gäller perfekt två futurum former för att inte tala om alla konjunktiv tempus.

När jag kom till de två perfektformerna gav jag upp. Jag började iofs inte läsa spanska förrän jag var över 20 men ändå och då hade jag bra franska i grunden.

Vad du än väljer så ska du nog vara medveten om att språk egentligen inte när något man kan lära sig i skolbänken, utan det är något som måste höras betydligt oftare än så.

Ydh2009-04-30 18:38
Antal inlägg: 211

Jag hade nog också valt spanska nu om jag fått välja om, även om jag inte direkt ångrar att jag läste franska i fyra år. Kan dock inte alls så mycket som jag skulle vilja. Kanske beror det på att jag på gymnasiet inte orkade koncentrera mig så mycket på lektionerna, haha! :P

Men följ magkänslan. Du kommer säkert få chansen att läsa andra språk längre fram i livet. Min mamma har t.ex. läst både spanska, franska och tyska. Jag kommer nog att försöka läsa lite spanska på universitetet :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?