Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 156

Forumkategorier

Användare Inlägg  
uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-04 11:11
Antal inlägg: 1289

Finns ju bara en sak att hälsa till din kompis, King:

And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy the miljö.

kingcom2009-05-04 11:24
Antal inlägg: 174

om hon bara förstod engelska så.
Jag sa nog till, men du vet? gamla vanor osv?

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-04 11:26
Antal inlägg: 1289

:) Nåja, ajabaja funkar nog minst lika bra. Man ska inte gå till överdrift.

Zizzzi2009-05-04 11:36
Antal inlägg: 440

Tips angående den där utspridda kattsanden - en liten dörrmatta under lådan så hamnar sanden där, o inte överallt. :)

Zizzzi2009-05-04 11:39
Antal inlägg: 440

Funderar på att testa en sån här:
www.coolstuff.se/Lit...er _Kwitter

- Fördelar: Inget mer släpande på kattsand från butik o uppför trappor.
Inget mer inköp av kattsand, som för all del inte är så himla dyr, men det blir ju några kronor under en kattlivstid.
Dessutom skulle det vara rätt coolt att ha katter som gick på toa... :)

Jaap2009-05-04 15:26
Antal inlägg: 170

Allt är väl redan sagt men jag vill slå ett slag för fodret ORIGIN, det bästa kattfoder som jag haft ( har varit kattägare i 25 år). Inga hårbollar, fin päls, katten tycker om det, nästan luktfritt bajs, jättelite bajs och bara en gång om dagen. Det ni! Pröva!
Sagt av bengalkatten Silvias matte.

SaaraR892009-05-04 16:14
Antal inlägg: 1

Jag tycker Hills är en bra torrfoder & kattsand använder jag Everclean från djuraffären, kostar en del men mycket bättre än än de flesta kattsand!

Har för övrigt, 2 katter & en av dom är tagna från en katthem, kostade mig 900kr att ta katten från katthemmet i Krylbo och jag gjorde en god gärning. Tycker det var skönt att slippa alla kostnader som kastrering och sånt.

kermis2009-05-04 19:20
Antal inlägg: 1323

le-lou: ja, om du menar den senaste de gjorde för ett år sen eller så. Jag betalade för testet för att se "detaljer" men fick inga såna direkt. Fanns ju en hel del riktiga bloopers i testet. Till exempel gjorde Almo Natures burkmat sämst ifrån sig. Ja, jättekonstigt eftersom alla andra var helfoder och AN är ett tilläggsfoder... och som sådant det renaste du kan ge.

RockLobster2009-05-06 21:02
Antal inlägg: 29

De kostnaderna du ska tänka på främst är de som framkommer då du får tapesera om, köpa ny soffa och sanera lyan från kattpiss.

Något jag ser fram emot efter mina två små liv...

Kjempegrejt2009-05-06 21:15
Antal inlägg: 317

hoppas det finns raser som passar som innekatt, jag har icke sett någon.

Annars är det billigt att ha katt, magarna är inte så känsliga och dom behöver inget särskilt foder.

Jag valde att öronmärka mina och kastrera dom. Det är enda veterinärskostnaden jag hafft under 15 år.

Dom är ofärsäkrade, anser att försäkringar för djur inte funkar som dom ska. Så jag håller mina djur oförsäkrade och det har lönat sig.
Hade jag försäkrat mina katter a la ca mini 1200 per år, så har jag pengar istället att betala deras vet.vård nu när jag inte gjorde det.

Vart tar mina oanvända försäkringspengar vägen när mina gamla djur dör?

Kjempegrejt2009-05-06 21:18

om man tar det kort så har man under mina två katters livstid betalat in 15 000 per katt som man inte använder.

Kjempegrejt2009-05-06 21:19

*i underkant då såklart

run-marie2009-05-06 21:23
Antal inlägg: 1806

Kjempegrejt, dina oanvända försäkringspengar går väl till andra stackars katter som blir påkörda, skadade eller sjuka och som det kostar försäkringsbolagen mycket mer att ersätta än deras matte/husse har betalat för sin försäkring.

Kjempegrejt2009-05-06 21:26

nej run-marie, det gör dom tyvärr inte.

Kjempegrejt2009-05-06 21:27

hade det vart så, hade jag också hafft försäkring på alla mina djur.

cafenoir2009-05-06 21:42
Antal inlägg: 11

Huskatter ("bondkatter") vill inte ut i någon högre grad än raskatter om de inte v ant sig vid att få gå ute :)

Försäkring och ID-märkning är bra, vaccinering och kastrering ett måste även för innekatter!

Tycker du skall köpa en kisse från ett katthem!

(Har för tillfället 7 katter, varav 3 st är stödkatter och 4 är mina egna, och jobbar ideellt med hemlösa katter, vad de kostar har jag inte räknat ut och vågar inte heller! ;) )

le-lou2009-05-06 23:15
Antal inlägg: 17496

varför ska man köpa från katthem? Jag förstår ju det uppenbara - att de katterna behöver hem men alla de kattungar som föds och behöver hem också för att INTE hamna på just katthem , vad gör vi med dem?
Jag skulle köpa en kattunge, och inte en vuxen katt från ett katthem iaf. Jag gjorde det en gång, den katten var helt förvildad och gick inte att ha i hus ens.

le-lou2009-05-06 23:18
Antal inlägg: 17496

tack för svaret förresten kermis. En fråga till ang foder bara : Är Royal sämre än Hills? :)

kermis2009-05-06 23:30
Antal inlägg: 1323

le-lou: beror på hur man definierar sämre... Det är med största sannolikhet mer kött i Hills än RC, fast det är en ren gissning, eftersom RC blåvägrar att ge ut någon siffra på hur mycket kött de har... Men annars är de väldigt lika i kvalitet IMHO... båda har sina gigantiska forskningsapparater och veterinärer. Jag tycker inte något av fodrena är dåliga och skulle med gott samvete kunna ge vilket som till mina egna katter. (senaste säckarna har faktiskt varit just RC... nästa säck blir förmodligen Acana, då den sorten är ny i mitt sortiment, så jag lär ju testa...)

krutmarie2009-05-06 23:33
Antal inlägg: 1696

Le-lou, har gjort samma misstag 1 gång. Katten var 6 mån och redan störd i sitt beteende. Min dotter köpte en hittekatt som var ungefär 6 mån och hon var också störd. Man kunde klappa henne när hon la sig på sidan och efter en strykning kunde hon hugga när som helst. Nej, i fortsättningen har det blivit kattungar från familj och då har de varit 12 veckor och man kan ge katten den kärlek och omsorg som den behöver.

Tycker inte alls det verkar vara nån större skillnad kvalitetsmässigt på Royal eller Hills. Jag ger min Ludde båda sorterna eftersom jag blandar Oral Care, Outdoor 30 och Hairball + blötfoder och då och då strömmingsfilé.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?