Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-06 17:25 | |
![]() | Måste fråga vankelmod. Du tror inte det kan finnas något annat sätt att få barnet ta bort mjölkglaset än att ta strypgrepp? Kan inte riktigt fatta att du försvarar ett sådant beteende. | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-06 18:49 | |
![]() | de är ju svårt o säga. Man vet ju inte hur mycket mannen såg eller vad barnen egenteligen gjorde. Jag tycker vist man kan " jaga" barn ibland. Mannen kanske bara ville säga till pojken o då sprang han där ifrån. Jag har själv jagat en 7- 8 årig pojke en gång. Han kastade sten på min hund när vi var ute och gick. Som tur var så träffade stenen bara lite på rumpan och hon fick inga allvarliga men. jag ville självklart prata med pojken och skälla ut han samt ha hans telefonnr så jag kunde kontakta hans föräldrar men han smet så ja sprang efter. Efter ca 2 minuters jakt fick ja tag i pojkens krage och drog ner han på marken. Han blev rädd och började gråta så jag hjälpte honom upp tog han i armen och sa att vi skulle gå hem till hans föräldrar att prata. När vi kom fram trode först föräldrarn att pojken gjort sig illa eftersom han var så ledsen men sedan förklarade ja vad som hänt. Föräldrarna blev jättearga på pojken som fick gå upp på sitt rum. Jag förklarade att jag skulle kontakta polisen och de tyckte de var helt ok. Polisen kontaktade i sin tur socialen som ringde till familjen för att prata. Sedan vet jag inte vad som hände och jag har aldrig mer sätt pojken. Denna man verkar dock en aning hotfull och verkar inte alls vettig. jag tycker du gjorde rätt som anmälde men ja tycker även du skall skälla på din son och din kompis på sin dotter. Håll inte på o dalta med honom de gör han nog bara räddare. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-05-06 19:51 | |
![]() | Polisanmäla en 7-åring för att ha kastat en liten sten på en hund? Idiotiskt | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-05-06 20:53 | |
![]() | Men hjälp, snacka om att överdriva. Hoppas stackars 7-åringen vågat sig ut efter den händelsen, koppla in polis och socialen för en sån sak? Verkar lite häftigt att dra omkull en 7-åring, hade jag sett dig då hade jag polisanmält dig. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-06 22:11 | |
![]() | Vankelmod, du får inte "dra ner ett barn". olagligt vare sig du tycker det är rätt eller fel. | |
| ppi | 2009-05-06 22:24 | |
![]() | HAHAHA, vilken jävla sopa att dra in polisen. Jag hade lätt tagit tag i ungen om jag fått tag i honom, utan tvekan. Men knappast jagat eller brottat ned på marken. Jag skolar fn in min dotter på nytt dagis, sitter med ungarna som leker i sandlådan.. en 5årig kille sabbar sandslotten för småtjejerna trots att de blir arga och säger ifrån flera ggr. När han ställde sig o sparkade bort allas högar med sand blev jag förbannad och tog tag i hans arm och fräste åt honom. Han började böla. Jag skiter i att det inte är mitt jobb, men nån jävla måtta får det vara. | |
| Tess 08 | 2009-05-06 22:34 | |
![]() | NATURLIGTVIS ska man lära sina barn att inte slåss och att även om någon slår ska man inte slå tillbaka!! Men trots det så händer det titt som tätt att barnen gör det, mina egna gör det med både små och stora grejer och varje gång får man förklara att INGEN får slåss/sparkas/vad det nu är oavsett vad andra gör mot dom. Tycker ändå att karln tog i mer än nöden kräver... | |
| ppi | 2009-05-06 22:41 | |
![]() | Mycket mjäk med ungar. Man märker tidigt vilka barn det kommer krävas mkt jobb för att hålla på banan. Visst kan barn vara retsamma och testa gränser, små barn bits och slåss i regel av frustration pga svårigheter att kommunicera. Men barn som är lite större är väl medvetna om vad som är rätt och fel, det kräver konsekvens. Det är aldrig okej, och det ska dem ha klart för sig. Att bli fysisk är knappast nödvändigt, en utskällning ska vara nog. Sen tror jag det är nyttigt för barn att lösa konflikter själva, utan inblandning av vuxna, förutsatt att de är på samma nivå. | |
| barbi | 2009-05-06 22:44 | |
![]() | Ja men nu i vårt fall var det en vuxen som gick på min son! Helt utan anledning han hade inte ens en bra förklaring till polisen allt han kunde säga va att barna hade bråkat mer visste han inte | |
| ppi | 2009-05-06 22:47 | |
![]() | Jaa, jag svarade mest på inlägget där hon brottade ned en 7åring och anmälde t polisen för att han kastade sten på hunden. | |
| ordfröken | 2009-05-07 09:31 | |
![]() | Du gjorde helt rätt barbi!!!!!! | |
| Zizzzi | 2009-05-07 09:54 | |
![]() | Uppenbarligen tycker du redan du gjorde rätt, varför starta en tråd för att få massa klappar på huvudet. För det andra börjar jag fundera; det är ju knappast vanligt att en vuxen får psykbryt på något så bagatellartat som du beskriver det (även om det väl inte är omöjligt)... Jag undrar hur den här Amanda egentligen har det, hur många barn som är elaka mot henne, o hur länge det isf pågått? Inte det att jag säger att mannen gjorde rätt i vilket fall, men jag kan förstå det ändå om det handlar om mobbning. Varifrån har du förresten fått infon om vad din son verkligen gjorde? Från sonen själv? | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-07 12:50 | |
![]() | är ni dumma i huve tillåter ni era barn att kasta stenar på hundar. Fy fan säger ja bara villka vidriga äckel jag är ja komme lätt börja kasta sten tillbaka nästa gång. Barn måste lära sig att föra sig och att okända människor tar tag i dem lär dem en läxa. Trode de fanns kloka föräldrar här men tydligen inte. Ni gillar väll vidion med flickan som sparka hunden också tycker ni inte den ungen förtjänar en fet jävla smäll av hundens ägare? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-07 13:03 | |
![]() | Jag har hund, och varken jag eller hunden skulle uppskatta stenkastning..Men jag vet inte om man lär barn att föra sig om man som vuxen menar att man "lätt kommer att kasta sten tillbaka nästa gång". Jag har inte sett videon - men en flicka som sparkar en hund förtjänar kanske BUP före en fet jävla smäll av hundens ägare? Kloka föräldrar förvandlas inte till hetsporrar som kastar sten på andras ouppfostrade barn i uppläxande syfte, enligt mig då. | |
| Annica_s78 | 2009-05-07 13:17 | |
![]() | Jag tycker det råder allmän anmälningshysteri nu för tiden..allt ska anmälas. Varför kan man inte försöka reda upp saker själva utan att alltid blanda in polisen? | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-05-07 15:27 | |
![]() | Ja du var ju ett fint föredöme som slänger ned en 7-åring i backen? Tycker absolut inte det är okej att kasta sten på vare sig djur, människor eller bilar m.m Men du tror inte det räckt att du skällde ut 7-åringen? | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-07 15:35 | |
![]() | Ja fick ju för fan inte tag ungen han sprang ju iväg. Hade han stått kvar hade ja ju kunnat skälla på han o ta han telefonnr på plats. Aldrig i livet att ja låter han komma undan dessutom va ju han/hans föräldrar tvungen o betala för veterinären men som sakt va så gick de bra och hon fick inga skador. Dessutom tycker ja de är bra att socialen kontaktades en normal unge kastar inte stora stenar på djur som inte gjort dem något. De är bra att ungen blir lite skrämmd så han lär sig en läxa. För mig är min hund viktigare än något annat och är man en ansvasfull förälder så uppskattar man väll att få veta vad ens unge gjort han hade ju kanppast gått hem själv och sakt de. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-05-07 15:45 | |
![]() | Det var bra att du sa till, skulle jag också gjort, tyckte det lät drastiskt att dra omkull en 7-åring bara.. | |
| barbi | 2009-05-07 16:33 | |
![]() | Jag tycker att det va rätt att anmäla men jag tvekade mycke för jag vill inte utsätta min son för en rättgång om de nu skulle bli de. Flera barn har berättat hur det hade gått till va flera som va på plats! Amanda är en ängel enligt henns föräldrar iaf. Hon är en riktig retskicka men jag har inte brytt mig om det för barn är barn. Och jag vet att min son kan han me. Amanda själv sagt att det gick till så som jag skrev. Fick veta det av polisen för mannen hade berättat det. Därför tycker jag hela grejen är helt sjukt för mannen hade inte tagit reda på vad som hände först efteråt. | |
| barbi | 2009-05-07 16:38 | |
![]() | Och jag starta inte tråden för att få en klapp på axeln fast det är jätte skönt att man får sånt bra stöd att man gjorde rätt! Jag va lite osäker på att jag gjorde rätt som anmälde eftersom han hann aldrig och slå min son men efter den här tråden är jag helt säker på att jag gjorde rätt! Tack till alla ni som fick mig o känna mig säker! | |