Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:03 | |
![]() | eller kanske kvinnor? | |
| pion ekrot | 2009-05-06 14:04 | |
![]() | Viktor: Jag heter inte wildman, men jag tror att det lätt kan bidra till en skuld- och skamgrej och bara bli kontraproduktivt. Ska man resa sig ur något som eventuellt inte är bra för en egentligen så krävs det tilltro och sådant vinner man inte ur fördömanden. | |
| wildman | 2009-05-06 14:07 | |
![]() | Viktor_M Det MÅSTE inte vara dåligt. Men för att ta ett konkret exempel härifrån. En som ser denna grupp som "billig" "bara säljer på sex" "är sexiga för männens skull" kommer sannolikt förmedla detta till barn och andra lättpåverkade människor i sin närhet som sen i sin tur kommer se ner på dessa personer. Detta kan i sin tur ta sig uttryck i att tjejer som kanske visar en sexualitet som denna (oavsett vem den nu är för) kommer bli betraktade som billiga, slampiga och mindre värda. Det skapar en ganska trångsynt värld där vi inte accepterar och ser folks olikheter med öppna ögon. Men som sagt... Det är bara vad jag tror. Var och en blir salig på sin tro. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:09 | |
![]() | ..Men vad är "kvinnlig sexualitet" då? "Susan Boyle - om kvinnan själv får välja" Nej, jag menar inte att vara elak och ironisk, jag förstår bara inte riktigt begreppet. Det är väl kvinnlig sexualitet att försöka attrahera på det sätt man tror att föremålet för ens lust uppskattar? Om det är att klä sig utmanande eller att sluta raka sig har väl egentligen underordnad betydelse? Trots att musikvideornas överhängande del anspelar på utmanande kvinnor, så får vi väl lära ungarna att både det, och att andra kvinnor är helt okej? | |
| pion ekrot | 2009-05-06 14:09 | |
![]() | ppi: Ja, det är en syn på barn som har sina rötter i gammal forskning och äldre tiders barnpsykologi. Den synen håller på att överlappas med en nyare syn på barn som betydligt mer "kompetenta". sp.lhs.se/kurshemsid...US _H08.pdf | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:10 | |
![]() | jag tror inte att det är enkla pengar. tjejerna jobbar hårt med dansträning och koreografiska segment - det kan man se i deras videor. dessutom har de utstrålning- inte alla har vad som krävs för att bli en pussycat- och alla har inte lust att betala priset, som någon var inne på tidigare. konceptet är däremot välprövat, och en intressant fråga är varför det fungerar? min gissning är: ju mer främmande vi är inför vår egen och andras kroppar och sinnen ju mer "vulgära" blir de kroppsliga och sinnliga uttrycken vi skapar och låter oss attraheras av. så. pussycat dolls profiterar på vår avsaknad av "bra" sex. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:12 | |
![]() | min gissning är att pussycat dolls profiterar på mäns sexfantasier och kvinnors önskedrömmar. | |
| demokratisk - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:13 | |
![]() | det måste vara en konspiration. | |
| pion ekrot | 2009-05-06 14:14 | |
![]() | Absolut inte mina önskedrömmar iaf. Men jag är ju ingen "riktig kvinna" heller. :) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:14 | |
![]() | pion: Låter rimligt, men det är nog inte samma som fördömmer som drabbas. Vuxna människor fördömmer men barnen är dem som måste ta smällen av de här idealen. wildman: Jag förstår hur du tänker. Och det stämmer. Respekten för människor får inte sjunka genom ett fördömande. Alltså jag kan fördöma punken men jag måste fortfarande respektera punkare. Men det är klart att det inte alltid är så lätt. Ofta så försvinner nog respekten, så du har en bra poäng. | |
| pion ekrot | 2009-05-06 14:16 | |
![]() | Den eventuella smäll som barnen får ta är ju helt klart uppblandad med de vuxnas egna fördömanden kring saken, om man frågar mig. Precis som alla andra värderingar som förs över på barn. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:16 | |
![]() | pion, det handlar ju om schablonbilden av män och kvinnor, mitt inlägg var bara ett krasst inlägg, inte en kommentar huruvida du är kvinna eller ej, men jag tror du är det iaf...:) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:17 | |
![]() | demokratisk: Ja varför inte. Att justera folks ideal är effektivt maktutövande på hög (låg) nivå. Jag tror iofs inte att det är konspiration men man kan leka med tanken och se om det är möjligt i alla fall. | |
| ppi | 2009-05-06 14:18 | |
![]() | De har fejktuttar och celluliter som redigeras bort, hårsäcksinflammation längs bikinilinjen, musche de måste vaxa, löshår, ytliga golddiggers till vänner, och fans som stalkar dem dygnet runt. För att inte tala om den hårdträning och konstanta diet som krävs för att hålla sig i form.. Jag är sååååååå avundsjuk ;P | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:19 | |
![]() | att musikproddar har en snedvriden kvinnosyn är väl ingen nyhet? kolla närmaste rapvideo.. | |
| qla2 | 2009-05-06 14:20 | |
![]() | Orka bry sig! Det är väl fan perfekt med lite sexiga tjejer som sjunger. Den som inte gillar det stäng av tvn och sätt på radion, istället för att börja gnälla! | |
| demokratisk - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:23 | |
![]() | Viktor M, det jag sa ligger nog närmare sanningen än vad jag tänkte mig. Rent retoriskt så är det ju optimalt att som "manager" slänga upp det mest attraktiva vi vet och mata sublimerade meddelanden. Tittade precis på en video med dom och insåg hur klassiskt sterotypiskt det var upplagt i kombination med massa ålande i eld. Fantastiskt vackert, "hells angels" .. :) | |
| ppi | 2009-05-06 14:24 | |
![]() | qla2, forum är väl liksom rätt plats att ventilera sina tankar på? | |
| qla2 | 2009-05-06 14:26 | |
![]() | Finns betydligt värdsligare saker att gnälla om än lite sexiga tjejer eller? :O | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-06 14:26 | |
![]() | som manager gör man ju vad som tänks tjäna pengar, skitsamma att det är en idolvinnare eller emd...huvudsaken är att landets alla 14åringar tycker om det. | |