Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-16 00:25 | |
![]() | Grejen är att det väldigt ofta som jag får betala mer än vad jag har tänkt mig och jag vet att andra säger samma sak. Om jag får betala tre spänn för mycket varje gång jag handlar så kan det bli tusenlappar på ett år och det tycker inte jag är ok. Det är dessutom så trisst när man ska känna sig som ett surkart för att man säger till om tre spänn, det blir ungefär som att man sniken och kunde låta udda vara jämt, kanske en gång, en gång är en tillfällighet två gånger är en vana och det här händer ofta. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-05-16 00:28 | |
![]() | Jag tycker att man i princip inte ska betala för felmärkta varor. Be kassan läggan varan åt sidan o att du inte vill ha den. Du som kund ska inte drabbas av butikens klantigheter. Upptäcker du fel priser o de i kassan vägrar erkänna så lämna tillbaks varan bara. Du ska inte betala för feltaktigt märkt vara. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-16 00:29 | |
![]() | du handlar för mycket. om man gör något varje dag i sex veckor blir det en vana. det blir 42 gånger. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-05-16 00:30 | |
![]() | Skit samma om det är 3kr.. Det är principen. De 3kr gånger antal kunder som betalt fel pris blir ju en slant i vinst för butiken. t.ex 1000 kunder på ICA Maxi betalt 3kr för mkt för vitkålen är ju en vinst.. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-16 00:30 | |
![]() | amen om man vill ha äppejuice då? och det står fel pris på den? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-16 00:56 | |
![]() | Man kan ju alltid hoppas att folk är lika petnoga åt andra hållet och påtalar att vara kostar för litet när de kommer till kassan om så skulle vara fallet. | |
| RockLobster | 2009-05-16 04:31 | |
![]() | Jobbar själv i matbutik och hoppas verkligen inte affären jag jobbar i försöker lura folk. Att det uppkommer visssa prisskillnader mellan skylt och kassa kan ju vara för att skylten inte har hunnits/glömts bort att uppdatera. Det är alltid bra att kolla kvitto, och säga till så priset kan bli åtgärdat. Däremot tycker jag det är skittråkigt att bli totalt utskälld för något man inte kan rå för och ligger i ens arbetsområde. Speciellt när det gäller nån 50-öring eller krona. Men rätt ska vara rätt antar jag:) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-16 09:00 | |
![]() | Nej man behöver inte skälla ut någon för 50 öre och ibland kan man låta udda vara jämt, jag är övertygad om att det mesta jämnar ut sig över tiden. Självklart så kan prisändring i vissa fall missa att hänga med från hyllan till kassan men om så är fallet så ändrar de priserna ofta i den här butiken och missar lika ofta att byta prislappar på hyllan, inte ok. I vanliga fall skulle jag bry mig om jag fick för mycket tillbaka men i den den butiken skulle jag ge fan i det och ta det som återbetalning av förmycket insatta pengar, jag kan gärna få ränta på dem också tycker jag. | |
| mrperfect | 2009-05-16 10:11 | |
![]() | Självklart ska man klaga om något är fel. Det är det konsumentköplagarna är ill för I en del butiker får man dubbla pengarna tillbaka ifall det är något fel på varan (skämd fisk, glas i kycklingen etc. ) Det roligaste jag vet är att klaga på att dom tar för lite betalt :D | |
| mrperfect | 2009-05-16 10:15 | |
![]() | Förresten tycker jag inte att man skall skälla på folk i affären för att det blir fel, de är ju nästan människor där också :) Det räcker att konstatera att det är fel och är det alvarligt kan man begära någon typ av ytterligare kompensation, det har man rätt att göra men får man inte det så finns det ju andra butiker ( åtminstone där jag bor ) | |
| emilv | 2009-05-16 11:01 | |
![]() | Det händer mig ofta, men de brukar aldrig sucka, bara rätta till priset. Jag har aldrig stött på någon som varit otrevlig i min Coop-butik, tvärtom brukar de alltid vara glada och hjälpsamma. I Örnsköldsvik har de en Coop Forum-butik med policy att om man påtalar ett fel så får man alltid varan till det lägre priset (oavsett om det lägre är det som står på hylan eller i kassaapparaten). Det tycker jag är en sund policy, vilket ju också ofta är praktik i de flesta butiker även utan policy. Safflor, konstigt nog har jag aldrig varit med om att det varit billigare i kassan än på hyllkanten. Men jag skulle ändå inte påpeka det - inte för att jag vill "lura" butiken, utan för att det kostar dem mycket mer att rätta till felet på mitt kvitto än vad de tjänar på de få kronor de får. Att säga till om fel pris kostar arbetstid, vilket är mer värt i pengar än den summa som felet handlar om - och därför bör man bara säga till om man vill "straffa" butiken. | |
| 850710 | 2009-05-16 11:21 | |
![]() | Jo mataffärer och vilken handel som helst får ju inte göra fel, så är det bara, sen kan jag väl tycka att de som i system förösker blåsa kunderna på några kronor här o där ska få sin beskörda del av irritation m.m. Dock vi jag ändå gå tillbaka och rädda all handelspersonal, tror inte någon som inte jobbat i butik fattar vad skit man får varje dag av allt från skitungar, griniga pensionären, mammans med ungen, ja av alla ni kan komma på... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-16 11:29 | |
![]() | Min mor lärde mig som barn att det är bättre att tala med huvudet än med svansen och därför har jag flera gånger påtalat detta problem för butikschefen och visst korrigeras priset till det jag vill. Men jag tycker ändå att jag ska slippa känna att jag måste kolla kvittot för att undgå att bli blåst på pengar, nu kollar jag kvittot noga i den butiken och om jag inte är i tidsnöd så går jag den extra biten till ICA istället. Trisst för konsum att de förlorar en kund som i regel handlar varje dag och som om de skötte sig skulle kunna spendera hela sin matbudget i deras butik, det är några tusen i månaden i alla fall. | |
| apbur | 2009-05-16 11:34 | |
![]() | Visst kan felmärkning förekomma där man antingen har glömt att ändra inne i butiken eller helt enkelt inte lagt in extrapriset eller ändringen i datorn. Mathandlare som alla andra vill väl tjäna pengar och jag tror absolut man ibland är otydlig med flit, ställer extraprisvaror nära en liknande vara för att kunden faktiskt ska ta fel, komma till kassan, inse att de gjorde fel men inte orka byta. Att försöka styra kunden att köpa vissa varor, helst de varor handlaren tjänar mest på, anses ju inte som något omoraliskt eller fel. | |
| LiiiLooo | 2009-05-18 15:36 | |
![]() | När jag handlade på hemköp häromdagen stod en herre framför mig och han skulle köpa en liten färdig säck potatis. I säcken skulle det finnas ca 2 kg potatis och säg att kilo priset var 10:-... jag kommer inte ihåg riktigt. Damen i kassan drog streckkoden och den gick in för 20:- men mannen insisterade på att hon skulle väga påsen. Påsen vägde 1728 g och då ville herren endast betala för det han fick. Jag tycker han gjorde helt rätt när det var märkt med kilapris, inte styckpris... det tyckte inte hon i kassan. Vad hände med "kunden har alltid rätt"? | |
| Pseudonymf | 2009-05-18 15:40 | |
![]() | Slutpriser på varor bestäms i kassan, dvs slutdestinationen... | |