Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-05-16 21:57 | |
![]() | Malla13, vad gör du själv för att förbättra för de vilda djuren? Har du något konkret förslag eller kan du bara oja dig över alla andras omoraliska beteende? | |
| BorderBeta | 2009-05-16 22:19 | |
![]() | Nej, människan är inte ett rovdjur. Däremot beter sig många som om vi har rätt att förvalta andras varelsers liv. Att idka viltvård, äta kött eller jaga är tre likvärdiga exempelpå denna idioti. | |
| Malla13 | 2009-05-16 22:38 | |
![]() | Apbur: Jag är inte ute och skövlar skog i min ensamhet om det var det du trodde. Jag stödjer världsnaturfonden tex..vad gör du själv? har du något i mot att jag tycker att det är fruktansvärt att människor plockar bort djurens bostad?? ELLER? Du är väl en av dem som inte har något i mot det. Fast du borde ha det med tanke på andra trådar som du har varit så * smart * i!!! | |
| Malla13 | 2009-05-16 22:48 | |
![]() | Apbur: Glömde att fråga dig om du inte hade något eget att tillföra här. Du hade inga egna åsikter om ämnet utan var bara ute efter att klaga på mig eller? * Duktigt * Inte en enda mening har du skrivit om vad du anser om denna behandling av djuren och naturen.. Utan endast att jag ojar mig över andra. Jag ojar mig inte över andra. Inte på det viset du vill få det till i alla fall.Du som vänder på allt jag skriver i vanlig ordning. | |
| apbur | 2009-05-16 22:52 | |
![]() | Malla, nej, jag har inget emot att du tycker att det är fruktansvärt att man tar djurens bostad utan att blinka. Jag tycker det är synd att du inte kan se vad som bidrar till det du ogillar så mycket och försöka göra något åt det istället för att skänka pengar till nån organisation som bara snor dem och förbättrar folks dåliga samvete. Dubbelmoral kan man kalla det, vilket ofta är ganska störande ja. | |
| apbur | 2009-05-16 22:54 | |
![]() | Vem har sagt att jag har en skyldighet att ge mina egna åsikter i frågan? | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 22:55 | |
![]() | "Om det kommer in vargar som börjar äta upp våra får går vi ut och skjuter ihjäl dessa vargar. Dom har inte rätt att leva för att vi människor bestämmer över allt här och bygger våra hus och dyligt på deras mark, där dom normalt brukar få röra sig." Jag fattar ärligt talat inte vad du menar... Vilka länder pratar du om? I Sverige och andra länder växer storstäder medan skogslänen tappar i invånare. Det finns en liten trend att flytta ut i vilda obygden och bygga nytt men jag tror inte det är så att människan generellt bygger hus där varg och björn "normalt brukar få röra sig" här i alla fall. I Sverige har stammen av varg och björn vuxit. Framförallt björnstammen anses vara rekordstor. | |
| Malla13 | 2009-05-16 23:19 | |
![]() | Apbur: Har du läst någonstans att någon har sagt att du är skyldig att skriva din åsikt eller? Jag ställde en fråga men du verkar ha problem med det mesta. Varför är du överhuvudtaget här inne i denna tråden och skriver när du inte har något att skriva om som har med tråden att göra? Det finns väl gott om trådar här inne som kanske skulle passa dig bättre? Testa dem!! Jag är inte intresserad av dina påhopp för att jag inte delar dina åsikter. Om du tycker att jag ojar mig så behåll det för dig själv det har inte med saken att göra, ska du skriva kan du ju intressera dig för ämnet i stället för att leta fel? Kanske??? | |
| Malla13 | 2009-05-16 23:22 | |
![]() | Plums: Alla länder... Där det förekommer att man stjäler djurens plats. Alla har rätt till jorden även djuren..tro det eller ej. Apor tex: Dem får mindre och mindre plats att vara på..Mindre mat att hitta osv..varför då? För att skogarna skövlas ner. Det är väl ett bra exempel på att djuren far illa på grund av människan som tror att dem har mer rätt till naturens tillgångar än djuren? Det finns massor av djur som är hotade runt om i världen för att människan tar FÖR mycket plats! Var det mer förståligt hur jag menar nu eller? | |
| Ärtan Pärtan | 2009-05-16 23:24 | |
![]() | Varje gång man läser nån snyfthistoria i tidningarna om nån jägare som har blivit angripen eller dödad av en björn så tänker jag att "vadå, de är ju själva ute i skogen för att döda". Vill man leka leken så får man leken leka, liksom. Kan förstå att det inte är så roligt för de anhöriga till dessa jägare men de jagar ju ändå själva så de är ju inte ett dugg bättre själva. Björnarna anfaller ju dessutom i princip bara när de har ungar eller känner sig hotade, alltså i självförsvar. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 23:28 | |
![]() | Senaste rullningen, VArGSPÅR, av tina_haxa gav 122p ;) Malla13: Nja, något mer begripligt. Har du läst artikeln jag länkade? | |
| apbur | 2009-05-16 23:28 | |
![]() | Malla, nåja, jag har följt vad som har sagts i den här tråden och anser att du inte vill se vad som kan bidra till skogsskövlingen. Du tycker att nåt är fel, i det här fallet att vi tar djurens mark, men du vill inte se ditt eget bidrag till det. Jag ifrågasätter gärna dig, det kan nog hjälpa dig att tänka i lite andra banor, just i ditt fall tror jag dock det är en omöjlig uppgift. | |
| Ärtan Pärtan | 2009-05-16 23:42 | |
![]() | Ger man sig in i leken får man ju leken tåla menade jag ju givetvis. | |
| Malla13 | 2009-05-17 00:08 | |
![]() | Ärtanpärtan: Håller fullständigt med dig. En jägare är ute med vapen för att döda. Ett djur använder inga vapen..Vi människor skulle inte klara av att bemästra djuren utan att gömma oss bakom våra vapen. Inte lika villkor det precis! Apbur: Det är klart att jag är medveten om att det är massor i vår vardag som bidrar till att förstöra naturen. Det är oundvikligt. MEN det viktigaste är väl att man vill försöka att vara med för att stoppa denna mass skövling av skog. Tycker du att det är ok att apor håller på att utrotas för denna skövling? Vad skulle du kunna tänka dig att göra för att hjälpa till så att djuren fick det bättre än vad dem har idag? Sen var min fråga från början...har människor mer rätt till jorden än vad djur har? Har vi mer värde än djuren? Att jag skulle kunna tänka i andra banor är absolut inte omöjligt för mig..men jag vet var jag står i frågan och ditt sätt att ifråga sätta mig får inte mig att ändra mig. Tyvärr. jag anser att djuren har samma rätt till planeten som vi har. | |
| Malla13 | 2009-05-17 00:10 | |
![]() | Apbur: Konstigt att du inte skriver till dem andra som inte håller med dig... Det är ju fler här inne som har talat om vad dem anser och är inne på mitt spår..men du gillar att jaga mig... =)) Go on bara!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-17 00:17 | |
![]() | Tack för att du finns Apbur. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-05-17 00:46 | |
![]() | Min tanke är att det kanske alltid varit så här. Att människan breder ut sig har jag ingen åsikt om. Sedan är det bra att frågan lyfts så att vi kan ta itu med eventuella problem. Skulle jag mot alla odds möta en varg som följer mig på lite avstånd skulle jag nog ta tillfället i akt att njuta lite. Kanske slänga till den en Snickers och se... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-17 22:39 | |
![]() | Jag tycker allt levande har lika stort värde. | |
| Dyslekso | 2009-05-17 22:42 | |
![]() | Tror det är dags för en kategori till i Beta Awards... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-17 22:43 | |
![]() | Ja jag blir glad när en jägare blir skadad eller dödas, som sagt dom är ju själva där för att döda. Ger man sig in i leken får man leken tåla | |