Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-05-17 14:50 | |
![]() | Linn - ja jag vet inte. Kan det vara samma fenomen som de som varit rökare och slutat? De är "alltid värst" sägs det, kanske för att de insett hur dumt det var att röka och att "sluta röka är det bästa jag har gjort". Typ "det vill jag unna dig med, du stackare som röker". lite så tänker jag att det kan vara. Jag kan också önska barn åt de av mina vänner som säger sig inte vilja ha barn av den anledningen. Men jag tjatar inte eller säger att de valt "fel". Bara hoppas mer på att de hittar nån det känns såpass rätt med att de en dag vill ha barn, eftersom jag är rätt övertygad om att det är det det handlar om i många fall. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-17 14:51 | |
![]() | yogamama, jag kan garantera dig att mitt liv är fullt av mening på många sätt som inte har det minsta med barn att göra. | |
| le-lou | 2009-05-17 14:52 | |
![]() | säger inte att ett liv utan barn är meningslöst, men pratar vi om den stora frågan vad som är meningen med själva livet, så bordet det ju vara att föröka sig. Eller pratar vi om vad som gör oss lyckliga? | |
| Mouche - Administratör | 2009-05-17 14:53 | |
![]() | Jag är i nästan samma ålder som TS och måste erkänna att även jag har börjat fundera på att stadga mig och kanske få till ett par knattar/-or eller fler. Jag är dock lite gammaldags och vill ha en kvinna som jag verkligen älskar, mer än allt och för alltid, som mor till dessa småttingar. Den dag jag finner Henne så löser sig nog resten också och om jag inte finner någon att dela livet med så får jag helt enkelt fortsätta att berika mitt liv med annat. Mouche | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-17 14:54 | |
![]() | barn är först och främst egna individer sen är de trevligt sällskap men inget som gör mig eller dig mer fullkomlig det sätts ett stort ansvar på dig som förälder att göra ditt bästa i varje situation vilket är tillfredställande då (iaf mitt) barn ger villkorslös kärlek när du gör rätt | |
| pion ekrot | 2009-05-17 14:54 | |
![]() | Om det är så, så inbegriper det även de som är födda - inte bara de som fött. | |
| pion ekrot | 2009-05-17 14:54 | |
![]() | ovan till le lou | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-17 14:55 | |
![]() | Och jag är rätt övertygad om att de kvinnor som har barn är så hormoniellt och biologiskt programmerade att de MÅSTE se barn som meningen med livet. | |
| le-lou | 2009-05-17 14:55 | |
![]() | pion, hänger inte med. På vad svarade du ? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-17 14:57 | |
![]() | Haha @ katalias | |
| Minta | 2009-05-17 14:57 | |
![]() | Eftersom det är en nedärvd drift så mår vi väl bra av att uppfylla den. Det är väl inte konstigare än så. Jag tror inte att man resonerar så mycket inför denna drift, det finns ju egentligen barn så det räcker, så det är ju inte av godhetsskäl man får barn. Däremot är det säkert nyttigt för de flesta att inte själv vara den viktigaste personen i sitt liv. | |
| le-lou | 2009-05-17 14:58 | |
![]() | katalias - jag är å andra sidan rätt övertygad om att ALLA kvinnor är programmerade till just det där, men en del vaknar senare och kanske aldrig. Det finns i oss alla, en del trycker undan det mer frekvent och med större framgång än andra bara. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:00 | |
![]() | Som sagt, le-lou, jag håller definitivt inte med. Skulle du ha rätt så innebär det att jag är defekt på något vis. Vilket jag förstås inte kan hålla med om. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:00 | |
![]() | barn är inte för alla | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:02 | |
![]() | Jag är mest glad att jag inte delar era tankegångar. Nu skall jag fira detta med att grilla. | |
| Minta | 2009-05-17 15:02 | |
![]() | Jag undrar över detta att många kvinnor vill övertyga barnlösa kvinnor om hur fantastiskt det är med barn. De kanske är rädda att hon ska ångra sig och att det då är för sent? Jag har själv träffat kvinnor i 35-årsåldern som sagt att det är inte så viktigt med barn och i nästa andetag sagt att man kan få barn tills man är 60 år!! De vet helt enkelt inte att det blir svårare redan efter 35 års ålder att bli med barn och att kvinnor som får barn vid 60 års ålder inte blivit det med sina egna ägg. Det verkar råda okunnighet om kvinnans fruktbarhetsålder. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:07 | |
![]() | man kan adoptera och man kan få barn senare med en bejkant fick vid 40 det viktiga är väl att man vill om man vill | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:07 | |
![]() | men stava | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:10 | |
![]() | Minta, har du träffat någon kvinna i 35-årsåldern som sagt att det där med barn inte är så viktigt, och därefter inte sagt något om att man kan få barn ända upp i 60-årsåldern? Jag har nämligen svårt att tro att om man är 35 och fortfarande inte vill ha barn, att man på fullt allvar tror att man ska kunna skaffa det när man är 60. Eller ens 50. Vem vill vara 60 år gammal och spela fotboll med grabben på gården? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-17 15:10 | |
![]() | Det finns säkert de som vill väl och vill "upplysa" om det underbara med barn, och som gör det på ett bra sätt, men de kvinnor jag tänker på är mer rabiata i sitt korståg. De uppträder helt enkelt som om de finner det oerhört provocerande att en person inte väljer deras sätt att leva.Att det är ngt fel på en person som väljer bort barn. För mig osar det beteendet av djup osäkerhet för att någon avviker från flockbeteendet. Vad är det som gör det så svårt att acceptera att en kvinna helt enkelt inte vill ha barn? | |