Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 883

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tydal2009-05-23 16:43
Antal inlägg: 548

SashaLuna, alla regeringar sen 1997 har röstat fel i nästan varje lagförslag som gäller datorer och internet. Jag röstade på Centerpartiet. När de inte satt i regeringen så röstade de rätt, men nu när de är med i regeringen så röstar de med regeringen, dvs fel. De kompromissar bort dator- och internetfrågorna eftersom det finns annat för dem som är viktigare.

Jag röstar på Piratpartiet för jag hoppas att deras existens i politiken kommer att leda till att övriga politiker lär sig mer om datorer, vilket är nödvändigt om vårt samhälle ska fortsätta utvecklas.

Alfonetic - Ej medlem längre2009-05-23 17:03
Antal inlägg: 55

SashaLuna, det hade nog varit otäckt om de andra partierna hade nån åsikt, men de har ju gång på gång under de senaste 15 åren bevisat att de inte har det och att de absolut inte arbetar åt väljarna, så varför Piratpartiet vara värre nickedockor än några andra?

groundhog - Ej medlem längre2009-05-23 20:13
Antal inlägg: 103

Jag tänker inte rösta på piratpartiet eftersom jag har kompromissat bort dator- och internetfrågorna eftersom det finns annat för mig som är viktigare.

SashaLuna2009-05-23 20:37
Antal inlägg: 320

Även om jag inte håller med alla förstår jag hur båda blocken tänker i många frågor. De har ju funderingar kring sitt partiprogram som de tror på. Men att man som ett litet parti går in och stödjer någonting utan att bry sig så faller politiken ju ännu mer. Jag vill tror att de som arbetar hårt med sina hjärtefrågor tror på dem och inte bara röstar på ett förslag för att alla andra gör det. Lite lekstuga över det hela. Om vi tycker som de populäraste i klassen kanske vi blir accepterade.

Och då har jag inget sagt om deras fråga är bra eller dålig för det spelar mindre roll tycker jag.

SashaLuna2009-05-23 20:42

Tydal tycker det är lika konstigt att Centerpartiet eller något annat parti för den delen väljer bort hjärtefrågor för att passa in.

skogstorparn2009-05-23 21:08
Antal inlägg: 2287

oroväckande att annars annars förnuftiga och välutbildade människor kan tänka sig att rösta på PP..

y not2009-05-23 21:10
Antal inlägg: 9014

nu blir jag nyfiken på hur du tänker. Vet du något som vi andra inte vet eftersom du sätter dig så över andras kunskap?

anneli72 - Ej medlem längre2009-05-23 21:19
Antal inlägg: 11612

Det kan låta konstigt,men jag har aldrig hört talas om det här
partiet.

tydal2009-05-23 21:30
Antal inlägg: 548

anneli72, de har funnits sen 2006 då de ställde upp i riksdagsvalet. Det bildades av datorfolk på grund av att i stort sett alla andra politiker har för dålig koll på datorer och har därmed under flera års tid röstat igenom lagar som försämrar för datoranvändare, vilket rimmar illa i och med att datorer blir mer och mer viktiga i vårt samhälle.

köttflöjt - Ej medlem längre2009-05-23 21:35
Antal inlägg: 240

De borde byta namn för att inte sålla bort alla 40+ som associerar "pirat" med negativa saker. Kanske Demokratiska Frihetspartiet IT-liberalerna.

anneli72 - Ej medlem längre2009-05-23 21:42
Antal inlägg: 11612

Ja då är inte jag datorfolk.
Det måste ju finnas en hel del annat än datorer.

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2009-05-23 21:49
Antal inlägg: 3488

Det handlar för mig inte i första hand om datoranvändande utan om rättssäkerhet och personlig integritet. De andra partierna, mellan vilka skillnaderna bara tycks bli mindre och mindre när de väl kommer till makten, tar antingen inte denna fråga på allvar, eller så vill de inte ta den på allvar. Om det är kunskap, förnuft eller vilja som saknas, låter jag vara osagt. Men jag anser att utan grundläggande skydd för våra mänskliga rättigheter (vilket nuvarande politik med FRA/IPRED mm kraftigt urholkar) så spelar det mindre betydelse vem som sitter vid makten.

SashaLuna2009-05-23 22:12

Ang. namnet tror jag mer på att det är ett namn som många osäkra görstagångsväljare tycker är fräckt. Och så gillar de att tanka saker så varför inte rösta på dem? Läskigt som sagt.

Skogstorparn förklara gärna varför du tycker du så?

wobbler2009-05-23 22:26
Antal inlägg: 131

Mitt poitikerförakt är Så stort att jag tänker rösta på dem bara därför...

SashaLuna2009-05-24 16:07

wobbler vad får dig att tro att de är bättre politiker då?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?