Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 20 451 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Egenskap - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:06 | |
![]() | Precis Kissed. Måste tvätta det varje dag för att det ska se fräscht ut och så vill jag inte ha det | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:13 | |
![]() | Det här lät mycket spännande måste jag säga. Jag har lockigt hår och då menar jag väldigt lockigt. Blir lätt frissigt. Låter jag det självtorka så står det som en sky runt skallen. Finns inte en chans att få en kam igenom. Kan heller inte använda hårfön. Så frisyr vet jag inte vad det är när det gäller mig själv. Har för det mesta uppsatt. Så den här metoden kanske är något för mig? | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:15 | |
![]() | All problematik som fett hår, torrt, kli osv osv försvinner som regel om man konsekvent inte använder schampo. Men det gäller att ta sig igenom de första veckorna som blir en lite chock för hårbotten. OM problemen kvarstår med ex fett hår (MKT tveksamt) finns det flera bra kurer man kan köra. Här är exempel på en som fungerar kanon! Kur mot fett hår 1 tsk torkad rölleka 3 tsk färsk rosmarin 175 ml vaten 2 msk konjak saften från en halv citron 1 äggvita Lägg rölleka och rosmarin i en kastrull tillsammans med vattnet, låt det koka upp och sjuda under lock i 15 min. Låt vätskan svalna och sila sedan. Tillsätt konjaken och citronsaften till infusionen och vispa sist ner äggvitan. Gnid in blandningen i hår och hårbotten, linda sedan runt en handduk och låt verka i 20min. Skölj först med vatten och sedan med ett hårvatten hellre än använda balsam på det vanliga sättet. (Hårvatten är en sammansättning av allt från äppeljuice till äppelcidervinäger osv.) Det finns många recept på allt från géletill liknande som man kan använda. Jag har samlat på mig många men eftersom jag har väldigt långt hår med självfall brukar jag bara ruffsa i det med lite pecanötolja eller kokosolja så är det stylat. Här är ett exempel på recept på hårgéle: 93 ml destillerat vatten 2 g hårstärkelse 3 ml NFF 2 ml D-panthenol 10 droppar eterisk olja Mät upp vattnet i en skål eller glasbägare och häll i övriga ingredienser. Mixa med stavmixer eller matberedare. Häll på burk. Styla håret som du brukar. | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:24 | |
![]() | Men jag måste säga att steg ett är att ta bort schampot och prova med bara (silikonfritt) balsam, bara vatten, bikarbonat och att packa in med ägg och skölja med äppelcidervinägervatten. | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:24 | |
![]() | Och förreste JA, helt rätt med bikarbonatproceduren! | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:25 | |
![]() | Ett jättetips mot MJÄLL är att blanda nässleté (starkt) med honung. Massera in, låt vara och massera ur under sköljning. Det blir rent och jättebra. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:26 | |
![]() | okok ja vad ska jag säga bra! | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:27 | |
![]() | Border: har du färgat hår? blir det inte torrt och behöver balsam? eller det är ägg som gäller då | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:31 | |
![]() | Gimp2 Nej jag har inte färgat hår. Jag har med hasselnötsfärgat hår (syns inte på denna bilden.) När hårbotten fungerar normalt så får man lite bra smörj ut i håret och det blir inte sådär sprött och torrt som med schampo. Men annars är ägg, avokado eller tex oljeinpackningar (kokosolja, oliv, pecanöt etc etc) jättebra mot det. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:35 | |
![]() | ok fantastiskt tvättar ifs bara 1 gång/ vecka nu förtiden och brukar köra balsam | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:35 | |
![]() | Alltså jag kan inte nog förtydliga att första perioden är väldigt utmanande. Håret och hårbotten slår backut och man blir allt från fet och flottig, till kliig och mjällig. Men jag LOVAR att det går över. Men man tjänar påa tt bära lite huvudbonader vid vissa tillfällen. Övergången är olika svår och vara olika länge. För mig var det redigt trist i ca 2 veckor, även om håret genast visade tecken på välmående. | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:36 | |
![]() | Jag tvättar ca 1 gång i veckan. Man ska undvika vatten i onödan också. Men jag tränar ju dagligen och det brukar bli en snabb vattenskölj efteråt och ibland balsam. ag använder en av Urtekrams balsam med Aloe Vera. | |
Päronmüsli | 2009-05-19 18:37 | |
![]() | tvättar du håret EN gång i veckan? ;-0 det går inte att undvika att det luktar flott då.. :-s | |
Päronmüsli | 2009-05-19 18:38 | |
![]() | och orka vara så pedant med håret, wella funkar fint :-) | |
LiiiLooo | 2009-05-19 18:38 | |
![]() | jag har blivit tipsad om att bara tvätta med balsam tidigare men det känns inte som att håret skulle bli rent av det. shampoo kan jag leva utan men inté utan balsam för då skulle mitt hår bli en enda stor tova efter första tvätten. Hur ofta ska jag tvätta om jag väljer bara balsam då? | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:41 | |
![]() | nä men jag duschar ju håret och har sån naturlig balsamspray, det luktar gott | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:43 | |
![]() | Päronmuslit Haha! Jag är troll. Fast med schysst kvalité på ruffset. En gång i veckan med bikarbonat och typ varannan gång aloe vera balsam och jag doftar blomma! *morr raauurrr* | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 18:44 | |
![]() | balsamspray med eteriska oljor från l'occitane, liten flaska svindyr, men topp! | |
BorderBeta | 2009-05-19 18:45 | |
![]() | LiiiLoo Med CO använder man först balsamet som schampo i en första omgång; man gnuggar alltså igenom hårbotten noga. Man sköljer ur. Sedan använder man balsamet som vanligt i håret. Samma sak gäller; inte tvätta för ofta. | |
Mimikryp | 2009-05-19 19:01 | |
![]() | Jag skulle aldrig klara mig utan schampo eftersom jag använder så mycket stylingprodukter. Vax och en hel del spray varje dag. | |