Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 832 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vrooom | 2009-05-29 09:40 | |
![]() | Å förresten tillhör jag inte den kategori som lyssnar på mainstream/hissmusik, det är just originaliteten som tilltalar mig och det betalar jag gärna för att få göra :-) | |
| ANDERStG | 2009-05-29 09:47 | |
![]() | "Peknegermusik"... Betydelse? | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-29 09:48 | |
![]() | Vrooom, nej jag syftade inte på samplingar även om dessa används inom betydligt fler genrer än de du vill göra gällande. Det du antagligen blandar ihop är längre loopar av redan skrivet material, det jag syftar på är toner som satts samman till måttligt unika mönster, de flesta slingor du hör på radion har redan gjorts i en eller annan variant av band, artister eller badrumssångare som varken har råd eller tid att stämma större artister för låtstöld. För övrigt är nog RmB ingen musikstil utan en missuppfattning. Om vi inte talar om kinesiska upphovsmän som vill ha betalt? Laddas de ner i så stor utsträckning av svenska bredbandskonsumenter att det är relevant? | |
| Vrooom | 2009-05-29 09:49 | |
![]() | Hip/Hop = framförs vanligtvis av svarta som pekar ovanligt mkt i takt med musiken :-D | |
| Vrooom | 2009-05-29 10:09 | |
![]() | Alfonetic, likväl är fildelning i mina ögon stöld av ett material som ngn annan är ägare till/har betalat för att ge ut. Ska man nagelfara musik, borde vissa artister/kompositörer åtalas för kopieringsbrott då de tenderar att ge ut samma låt i olika versioner... När det gäller film, programvaror och böcker, är dessa så vitt skilda, men en författare tjänar i allmänhet inte speciellt mkt pengar på varje såld bok, för få av dem kommer upp i volymer som Liza Marklund, Jan Guillo eller Dan Brown (vars böcker är som hissmusik, i mitt tycke). För mig är fildelning och diskussionen om FRA och Ipred, två i alla väsentlighet skilda ämnen. Vad du sen tycker om musik och dess originalitet, så kan man ju konstatera att det är just den typen av musik som ligger högst på försäljningslistor och som därmed drar in pengar till skivbolagen. Jag tror att skivbolagen framtid är starkt tidsbegränsad. Likväl är det faktiskt upp till varje artist huruvida de vill ha betalt för sin musik eller inte, och det är faktiskt det primära i diskussionen om fildelning, tycker jag. Sen när är RmB en missuppfattning??? Den har sina rötter i bluesen, och visst kan man ifrågasätta det bluesiga i vissa av dessa artister, dag innefattar RmB i mångt och mkt soul och funk, vilket ur ett musikhistoriskt perspektiv förmodligen har funnits betydligt längre än vad du har levt ;-) | |
| wildman | 2009-05-29 10:16 | |
![]() | Det är ju inte den ILLEGALA fildelningen som är den springande punkten. Jag kan inte heller minnas att piratpartiet förespråkar denna officiellt. Vad dom däremot beivrar är ju den oproportioneliga jakten och lagstiftningen för att beivra denna. Denna jakt har ju tagit sådana proportioner att den utgör ett hot mot integritet och rättsäkerhet. Det är DÄRFÖR jag tycker ett parti som piratpartiet behövs, för bevisligen finns inget annat parti som pallar att stå emot de starka lobbygrupperna som framförallt påhejas av de stora skiv och filmbolagen. | |
| dansod | 2009-05-29 10:22 | |
![]() | Det heter RNB där" n" står för "and", det vill säga "och" på utrikiska. Pucko. | |
| Vrooom | 2009-05-29 10:26 | |
![]() | Visst ligger det enorma multinationella påtryckningar bakom jakten på Pirat Bay, jag tror för övrigt inte domen håller för granskning i en högre instans. Med all diskussion om jäv, så blir det ju än mer iögonfallande hur man styrt upp det hela... När det gäller PP, är det välkommet med ett parti som lyfter "nya" frågor. Men ett enfrågeparti som dessutom inte kan ge några besked om var man står i andra viktiga frågor, får inte min röst. | |
| wildman | 2009-05-29 10:32 | |
![]() | Helt ok Vroom, vi har fri rösträtt. Men se hur miljöpartiet seglade upp på samma sätt på 80-talet och bidrog till att alla partier idag med självaktning har en aktiv miljöpolitik. På samma sätt hoppas jag att PP kan bidra till att antingen själva eller genom indirekt tvång få partierna att lyfta integritetsfrågorna på agendan. Och handen på hjärtat, hittar du något parti där du delar deras åsikter genom hela partiprogrammet? Det gör inte jag iaf. Jag ahr hittills röstat med hjärtat där rösten landat hos det partiet som tilltalat mig mest rent intuivt. | |
| Vrooom | 2009-05-29 10:33 | |
![]() | Naturligtvis heter R´n´B ¨inget annat :-) | |
| larslalala - Ej medlem längre | 2009-05-29 10:54 | |
![]() | Efter att ha lyssnat på en utfrågning på radio känner jag inget förtroende. Jag föredrar ett parti där jag åtminstone kan ana en politisk färg. I utfrågningen gav de ett veligt och ogenomtänkt intryck. Bara det här med att de kan samarbeta med vilka som helst så länge de får sin vilja igenom gör att jag aldrig i livet skulle rösta på dem. Jag röstar på en kandidat som tycker som dem angående den viktiga nätintegriteten men som jag känner ett förtroende för även i andra frågor. | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-29 10:57 | |
![]() | Skulle nån kunna förklara vad den politiska färgen egentligen är bra till? I alla andra sammanhang brukar man ta hänsyn till nyanser, gråskalor och variationer, men när det gäller politik ska gränserna vara skarpa. Är det inrättat så för att man ska vara säker på att alla ska bli lika besvikna? | |
| larslalala - Ej medlem längre | 2009-05-29 11:11 | |
![]() | Den politiska färgen, eller åtminstone att man kan ana den skänker väl en trygghet i att man har några gemensamma grundläggande värderingar med det parti man röstar på. Det är knappast realistiskt att man ska hålla med ett parti eller en kandidat i allt. För mig är politisk färg viktigt, eftersom det kan ge ett hum om vad ett parti kan tänkas tycka i framtida frågor och inte bara i de sakfrågor som är aktuella för tillfället. | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-29 11:12 | |
![]() | larslalala, vad tycker ett grönt parti om t.ex. liberalism och marknadsekonomi? *nyfiken* | |
| wildman | 2009-05-29 11:18 | |
![]() | Politisk färg har ju spelat ut sin roll. Allt är ju en röd/grön/blå röra för att modifiera ett välkänt citat. | |
| larslalala - Ej medlem längre | 2009-05-29 11:27 | |
![]() | Jag tycker det gröna partiet verkar vara ett ganska dynamiskt parti. Ett parti där de väl har sina duster just på grund av olika politisk grund, väster/ liberaler. Dock tycker jag att de etablerat sig som en del av vänsterblocket med vissa liberala tendenser som verkar rätt väl avvägda och förhållandevis inte så radikala. Jag känner i alla fall en viss tilltro till dem eftersom jag inte tror att de skulle sälla sig till "högern" som vågmästare. Men jag är bara ännu en förvirrad väljare som försöker lita på magkänslan. Tycker man att piratpartiet känns bra så tycker jag verkligen att man ska utnyttja sin rätt att rösta på dem. För alla är ju inte politiska grundläggande värderingar så viktiga heller, eftersom att man inte äger dem själv. Jag kanske är en bakåtsträvande nostalgiker men politisk färg har inte spelat ut sin roll för mig. | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-29 11:31 | |
![]() | Kan inte påstå att jag blev mycket klokare... | |
| larslalala - Ej medlem längre | 2009-05-29 11:46 | |
![]() | åh, jag önskar att kunnat bidra på den fronten, men du får nog söka bli klokare med egen kraft. jag har allt för fullt upp med att lägga in alla kandidaterna i min politiska färgcirkel efter känsla. Du kanske borde läsa partiprogrammen om du söker svar? | |