Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 807 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-04 23:37 | |
![]() | Ah kattvaktspatruller. Alla arbetslösa skall ut och hindra katter från att pippa. | |
| Snoosy | 2009-06-04 23:43 | |
![]() | vilka idioter det finns rent ut sagt. Ursäkta mig, men vad är ni för några ? | |
| apbur | 2009-06-04 23:46 | |
![]() | Visste inte att det fanns så många jaktmotståndare här. En katt får man ju iaf ihjäl ganska lätt till skillnad mot större djur. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-04 23:47 | |
![]() | Förlåt om jag tyckte Erlandsson verkade lite nazi. | |
| Billy Rubin | 2009-06-05 12:44 | |
![]() | Mommesfrites skrev: "Men för djur som mår riktigt dåligt och inte kan få ett bra liv, förordar jag också gyttorps röd." Tyvärr tillverkas inte Gyttorps Röd längre. Köp istället Gyttorp Silver-12 som är laddade med tungsten-hagel istället för bly. Miljövänligare alternativ. Läggg ut åtel åt katterna, backa 20 meter undan vinden, vänta tills det kommit några stycken och skjut alla med ett skott (Silver-12 sprider bra). På det viset sparar du hagelpatroner, penagr och miljö. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 12:54 | |
![]() | Billy Rubin, jo jag vet, men vi har ett lager Gyttorps röda i vapenskåpet... Sen tycker jag inte att en politiker är nazizt för att han förordar "skyddsjakt". Djur är inte människor och kommer aldrig att bli. Och obs, jag älskar djur och natur och vårdar dem ömt, försöker att aldrig skada men döda kan jag för att förhindra ytterligare lidande eller för att skaffa mig mat. | |
| Billy Rubin | 2009-06-05 13:10 | |
![]() | Trashone skrev "Klubba dem, ta pälsen och mata andra djur med resten?" Kattskinn kan användas mot ryggvärk. Har man inte ont i ryggen så kan man göra en värmande mössa av katten. Resten (kroppen) kan man faktiskt äta upp! Jag hittade många recept på nätet. Ska smaka som kyckling ungefär. Kan vara värt att prova i dessa kristider. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 13:17 | |
![]() | Mm...men då ska det vara stor nöd för mig med svält och köld, innan jag använder katten. Ärligt skulle jag inte kunna hålla i geväret för katt eller hund heller (tror jag), det finns det så många herrar i min närhet som gör. | |
| frank daddy - Ej medlem längre | 2009-06-05 13:21 | |
![]() | ge fan i katterna! | |
| Mitis75 | 2009-06-05 13:31 | |
![]() | Skjuta katter hej vilt? Som någon tidigare skrev, tänk om dom skjuter en tamkatt då? Skulle någon skjuta någon av mina katter så skulle den få det hett! Kan vara svårt att se om en katt är förvildad eller tam, inte alla tamkatter har halsband, däremot är många katter öronmärkta, hur ska dom kunna se det på långt håll?? Nej, ska herrelösa katter avlivas så får dom avlivas av veterinär som först får försöka avgöra om katten verkligen är herrelös eller inte. | |
| ite khan | 2009-06-05 13:51 | |
![]() | avliva eskil erlandsson istället | |
| SandyMercury | 2009-06-05 15:16 | |
![]() | Katter har i dagsläget ingen lag som stödjer dom, för de har för låg status, det är problemet. Hade det varit hundar hade det säkert sett annorlunda ut då de åtminstone har en lagstiftning bakom sig. Bättre om alla som väljer att ta hand om en katt faktiskt gör det och öronmärker eller chippar den, det är människor som måste lära sig att ta ansvar över djuren¨, kastrera din katt och lämna den inte i sticket. Då slipper man denna problematik. Eller ska någon börja skjuta hemlösa också? Gatubarn? Alkoholister? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:17 | |
![]() | Jämför inte kattlivsvärde med människor :S | |
| SandyMercury | 2009-06-05 15:20 | |
![]() | Samma problematik i praktiken, fortfarande någon som lämnat någon i sticket. | |
| SandyMercury | 2009-06-05 15:21 | |
![]() | Ett liv är ju fortfarande ett liv, bara för att en varelse inte kan kommunicera så är dom ju fortfarande värda att leva och tas om hand, eller anser du dig vara bättre för att du är en människa? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:23 | |
![]() | Ja faktiskt. Jag skulle kunna åta katt, aldrig ett gatubarn. | |
| Billy Rubin | 2009-06-05 15:30 | |
![]() | Man får inte dödshota ministrar! | |
| Billy Rubin | 2009-06-05 15:35 | |
![]() | SandyMercury: Mördarsniglar då! Är dom värda att leva? Har dom samma värde som en människa? Var går gränsen? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:56 | |
![]() | vindsus86 jag är med dig till 100% | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:57 | |
![]() | Trash Klubba dem, ta pälsen och mata andra djur med resten? Du är ju sjuk | |