Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 918

Forumkategorier

Användare Inlägg  
svininfluens - Ej medlem längre2009-06-09 23:32
Antal inlägg: 710

Bara så att vi förstår varandra, så vill jag klargöra att jag brukar låta telefonsvararen ta majoriteten av samtalen jag får, och ibland ringer jag tillbaka några par dagar senare och säger "Hej, jag fick ditt meddelande..." Så att jag inte svarar på alla PM är kanske inte chockerande.

anneli72 - Ej medlem längre2009-06-09 23:38
Antal inlägg: 11612

Min telefonsvarare är trasig.
Hoppas ingen blir ledsen över missade samtal.
Hade jag fått dom hade jag naturligtvis svarat på dom.

Karsten PhD - Ej medlem längre2009-06-10 00:03
Antal inlägg: 253

Nattkrawkan,

Jag gillar dig. Jag gör det. Du är så trevlig och söt, och du lyssnar på alla mina problem och svarar med lämpliga komplimanger. Men, ja, jag förstår inte riktigt se ett förhållande i vår framtid. Det vore hemskt om vi låter sex förstöra denna fantastiska vänskap vi har där jag får allt jag vill och du får inget du vill ha. Tycker du inte?

Jag visste att du skulle förstå. Du gör alltid det.

Vi är så perfekta som vänner, du vet? Jag kan berätta allt för dig, och du vet att du alltid kan komma till mig när du behöver höra mig gnälla om arbete eller hur ful jag känner mig. Du vill väl inte förstöra en vänskap så där bara för att bli min pojkvän, och få mig att betrakta dig med lust och längtan i mina ögon, om så bara en gång, skulle du? Självklart inte. Tja, om vi började dejta, skulle det bara komplicera detta underbara tillstånd som jag befinner mig i.

Det är bara ... du är som min bästa vän, och jag skulle hata att ändra på detta bara för något som du absolut vill. Jag menar, visst, vi kan gå på några dejter, kanske hångla runt lite och slutligen värdera de sex år som du trånat i denna platoniska mardröm, men sen då? Hur kan vi någonsin gå tillbaka till där vi var, där jag kan dra nytta av din tydliga attraktion till mig så jag kan ha någon som lyder min minsta vink? Den delen av vår vänskap betyder så mycket för mig.

Nej, vi är bara avsedda att vara riktigt, riktigt goda vänner som enbart umgås när jag inte har en pojkvän, men ändå behöver manlig uppmärksamhet för att öka mitt sköra och omnipresenta ego.

Allt kan hända när man tillför romantik. Tänk hur hemskt mitt förra förhållande var på slutet, minns du? Killen som jag brukade ringa till dig och gråta om klockan tre på natten, eftersom han inte svarade på mina SMS? Killen jag träffade på födelsedagsfesten ni ordnade för mig? Jag hade vansinnigt passionerad sex med honom i fyra månader och nu pratar vi inte nes längre. Gud, jag skulle dö om något sånt hänt oss.

Dessutom, *s*, kan du verkligen förestålla dig oss nakna inför varandra? Jag har känt dig så länge, du är mer som en bror som jag hånglat med två gånger på fyllan utan att nämna det igen. Det skulle vara alldeles för konstigt. Och om vi gjorde det, sen när du följer med mig och shoppar, eller bjuder mig på glass när jag har haft en dålig dag på jobbet, skulle du kunna titta på mig liksom, "jag har sett hennes bröst." Gud, jag kan inte tänka mig något mer beklämmande.

Åh, innan jag glömmer det, min mamma säger hej.

Hursomhelst skulle du hata att ha mig som din flickvän. Jag skulle vara alla behövande och dramatisk och långsamt växa i kärlek till dig. Om jag var din flickvän, skulle jag aldrig kunna berätta för dig om andra idiotkillar som jag dejtar, och låtsas att inte se hur mycket det krossar dig. Låt oss aldrig tappa detta. Det är vad som gör oss till oss.

Oroa dig inte. Du är så rolig och smart och fantastiskt, att vilken tjej som helst förutom jag skulle bli överlycklig om hon fick dejta dig. Du kommer att hitta någon. Jag vet det. Och när du gör det, kommer jag alltid att finnas vid er sida, plötsligt flörtig och tillgiven dig framför henne, tills hon blir svartsjuk och inte tror dig när du säger att vi bara är vänner. Men när hon dumpar dig, är detta just vad vi kommer att vara.

Bästa vänner. Vänner för alltid.

//Karsten, PhD, som skojar lite med Nattkrawkan såhär på kvällskvisten och hoppas att ingen tar illa upp av att hon släpper lite på sin "seriösa framtoning" åter igen.

Pseudonymf2009-06-10 00:13
Antal inlägg: 8282

Det känns som att du inte kommer uppmärksamma mitt mail nu när Karsten vart inne och skrivit en novell. Men jag gör ett försök:

Kommer du ihåg när vi pratade om mensvärk och brandsläckare? Jag tror även att vi en gång i tiden mailade om handbojor och potentiella lyktstolpar. Men jag njöt verkligen av vår brevväxling och fann ett stort nöje i att besvara dem på ett karismatiskt och öppensinnat vis :D

Billan_19852009-06-10 00:14
Antal inlägg: 749

PhD, hahahahahahahahahahahahha hahaha!! Fan va ambitiöst men underbart roligt! :)

Nattkrawkan - Ej medlem längre2009-06-10 05:42
Antal inlägg: 150

Pseudonymf: Mitt liv verkar mer och mer bestå av flertalet minnesluckor, trots att jag, vad jag minns, aldrig brukat alkohol på det där speciella viset.

Fil oso fisk - Ej medlem längre2009-06-10 05:52
Antal inlägg: 31

Karsten PhD: Jag förstår om människor tycker det är roligt att driva med varandra, även sådana som du kanske ibland måste släppa ut lite av sin busighet. Det kan tyckas harmlöst vid första anblick, men har du verkligen tänkt över dina handlingar i detta fallet?
Jag har nu studerat ditt inlägg och hittat flertalet maskhål i din så kallade humor här.
Har du till exempel ens tänkt på det faktum att trådskaparen i fråga kanske haft liknande upplevelser förut, och nu drabas av traumatiska tillstånd som följd? Kanske resulterar det i återupptagande av gamla dåliga vanor. Vi kan inte veta detta.
Man bör vara försiktig och ha en mild framtoning då man skojar om människors känsloliv. Det borde du veta.
Dessutom får jag en olustig känsla av att det inte ens är dina ord, utan att du har lånat texten. Detta borde du ha angivit, kan jag tycka.

Nåväl, nu skall jag inte bli alltför långrandig. Hoppas du kan tillrättavisa mig, om jag inte tillrättavisade dig. Det viktiga är ändå att vi strävar efter att lära oss av varandra.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?