Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade52
Mobilspel
Pågående20 018

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mollabo2009-06-13 20:40
Antal inlägg: 52

Jag håller med dig Nattkrawkan, det skulle kännas som om man var två människor i samma kropp, ärligt talat så vet vi inte så mycket vad som händer på den subatumära nivån vid transplatationer, men jag har full respekt för dom som donerar och dom som tar emot organ,.

Nattkrawkan - Ej medlem längre2009-06-13 20:41
Antal inlägg: 150

Mja. Ofta känner jag att det ger mer att ligga på golvet och glo i taket. Det kan väl vara ganska likvärdigt med döden, kan jag tänka mig. I döden har man nog inte ångest över att man inte får mailsvar, t ex.

Mollabo2009-06-13 20:47

Jag kan svara på dina mail, jag är så ensam att jag önskade att jag led av förföljsemani ; )

Nattkrawkan - Ej medlem längre2009-06-13 20:48

Jag kan stalka dig. <3

Mollabo2009-06-13 20:48

Orka? Här är jag.
ensubjektivutopi.blo...gs pot.com/

katalias - Ej medlem längre2009-06-13 20:51
Antal inlägg: 2032

Nattkrawkan, ja jag förstår hur du ser på saken. Kanhända skulle jag också tänka så om det blir aktuellt, om jag inte har människor i mitt liv jag står nära. Kanske skulle ett fortsatt liv (med förmodat lidande och mediciner) inte vara så lockande. Men överlevnadsdriften skulle nog sätta in, tror jag.

Nattkrawkan - Ej medlem längre2009-06-13 20:53

katalias: Ja. Det är lätt att sitta här med fungerande kropp och säga bu och bä. :)

Goliath II - Ej medlem längre2009-06-13 20:53
Antal inlägg: 460

Ja.

Nattkrawkan - Ej medlem längre2009-06-13 20:54

: Kära någon vad ensam du är. Kanske skulle du söka dig till något samfund och träffa likasinnade?

Mollabo2009-06-13 20:54

Här kommer ett horoskop som muntrar upp!
den 25 november 2008
Nu är vintern här

Upplagd av sniperbullet kl. 09:08 0 kommentarer
Etiketter: Friden
Reaktioner:
den 15 november 2008
Om vi var av is

Så skulle kärlek och ett varmt hjärta döda oss.
Det skulle inte bli någon imma på spegeln.
Vi skulle inte kunna tända ett ljus.
Ismaskinen skulle aldrig bli uppfunnen.
Vi skulle trängas vid polerna.
Vi skulle åka skridskor på våra förfäder.
Vi skulle bli förbannat trötta på vintersport.
Upplagd av sniperbullet kl. 03:20 0 kommentarer
Etiketter: Lite tankar bara.
Reaktioner:
den 12 november 2008
Skymning över torpet

Upplagd av sniperbullet kl. 06:35 1 kommentarer
Etiketter: Friden
Reaktioner:
den 10 november 2008
Vind och ved

Jag som bor på landet vet att vind och ved hör ihop under torkmånaden. Men att på hösten få en presenning att ligga kvar över vedhögen är en annan sak, särskilt när det blåser stormbyar. När jag tittade ut genom fönstret i morse såg jag ett vedskepp med stormfällt segel som piskade i vinden.

Tro mig, det räcker inte med att "säkra" presenningen med 10 kilos genomsur kapved runt om hela presenningen. Det får inte finnas den minsta lilla öppning så att luften kommer in. Nej det är betongsuggor som gäller, tyvärr har jag inga. Att jag bor på en höjd med öppet landskap och västlig vind gör det ännu mer utmanande.

Jag undrar hur länge presenningen kommer att hålla, jag gissar på till slutet av december. Och vedboden gapar tom, tack vare att jag väntade på en lånad vedklyv som aldrig kom. Det ni! Storstadsmänniskor! Vill ni kalla det här för ett I-landsproblem, eller?
Upplagd av sniperbullet kl. 03:27 0 kommentarer
Etiketter: Man får iallafall vara ute i friska luften.
Reaktioner:
den 7 november 2008
Lycka till Obama!

5:e Avenyn Återfinns på: Med rymden i blodet, Över tid och rum Musik: Tomas Adolphson och Anders Falk Text: Anders Falk
Copyright © 1982 AIR Chrysalis Scandinavia AB

Mästerliga målningar förgyller slummens hus,där inga glasade fasader reflekterar himlens ljus,medan Empire State Building reser sig mot skyn ur skuggorna mot ljuset vid 5:e avenyn.

En obruten linje där kontraster träder fram,där fattiga och rika lever tätt inpå varann, där Mr Rockefeller knappast höjer ett ögonbryn inför dom som inte har nå't mer än 5:e avenyn.

Jag tar en taxi ifrån Harlem ner till Washington Square, en enda mil som speglar en hel värld.

Svarta limousiner på parad vid hotell Pierre, välavvägda gester kring en lovande affär, medan hundratusen andra förlitar sig på Guds försyn och hoppas på ett under vid 5:e avenyn.

Jag tar en taxi ...

Trottoarernas teatrar ger komedi och tragedi för den bortskämda publiken som skyndar snabbt förbi. Här säljer man sin själ men står ändå anonym i mängden av människor på 5:e avenyn.
Upplagd av sniperbullet kl. 09:17 0 kommentarer
Reaktioner:
den 4 november 2008
Är det så svårt? Egentligen.

Finns det någon som kan säga att det inte känns fantastiskt i själen att få andra människor att må bra? Ge dom ett leende, ge dom några ord. Det kan betyda så mycket, även om du just då kanske inte själv får någonting tillbaka.

Alla har ett ljus inom sig, ett ljus som man kan dela med sig av genom ord eller handling. Det får dig att växa och må bra. Du kan vara först med att ge av dig själv till någon, även om du inte känner personen. Sprid glädje och du får glädje. Det är inte så svårt som du tror.
Upplagd av sniperbullet kl. 09:40 0 kommentarer
Etiketter: Det rena
Reaktioner:
den 3 november 2008
Jycken (Zuki) i egen hög närvaro

Upplagd av sniperbullet kl. 05:47 0 kommentarer
Reaktioner:
Val av sin tid

Då var det dags för val i USA igen. En epok är över där en underutvecklad dåre har suttit vid rodret. Mycket sorg och mycket ilska har kantat hans väg. Förståelse för andra kulturer och människor har egentligen minskat i det stora landet, för att istället bryggas över av rädsla för dessa. Han lämnar efter sig kaos som de flesta förutspått.

Nu är frågan vem som kommer att bära bördan men också ge tillbaka tryggheten till befolkningen och världen. Mc Cain är en man att inte lita på, han skjuter först och frågar sedan. Obama är hans raka motsats, hittills. Hans framtoning är mjuk och saklig och den politiska oerfarenheten lyfts upp av hans diplomatiska egenskaper. Man skulle kunna kalla dom två kandidaterna svärdet och pennan.

Den som lever får se, som det heter. Min personliga åsikt är att Mc Cain är en fullkomlig idiot och totalt livsfarlig för USA. Obama tror jag mer på. Förresten kan Arnie schwarzenegger förvåna. Hans uttalande om Obama visar att han har en sönderdopad hönshjärna, men han döljer det som en mästare. Det är kanske det som krävs av politiker idag.
Upplagd av sniperbullet kl. 05:09 0 kommentarer
Reaktioner:
den 16 februari 2008
En tyst protest

Körde igenom ett litet samhälle idag. Det snöade lätt. I en trädgård vajade en blåvit hängmatta i vinden. En tyst protest mot vintern.
Upplagd av sniperbullet kl. 06:18 0 kommentarer
Etiketter: Lite tankar bara...
Reaktioner:
den 29 januari 2008
Horoskop jag fick på mailen(ej skrivet av mig)

Vattumannen (21/1-18/2) Du är uppfinningsrik och du lutar åt progressivitet. Du ljuger mycket och ofta. Du upprepar samma misstag gång på gång eftersom du är korkad. Alla tycker att du är ett jävla svin.

Fiskarna (19/2-20/3) Du är den artistiska typen och har svårt att hantera verkligheten. Är du man är du högst sannolikt bög. Dina chanser till anställning och bra lön är noll. De flesta kvinnliga Fiskar är horor. Alla Fiskar dör av könssjukdomar.

Väduren (21/3-20/4) Du har livlig fantasi och tror ofta du är förföljd av Säpo eller PRO. Du har lite inflytande på dina vänner och folk avskyr dig för att du skryter med den lilla makt du har. Du saknar självförtroende och är en allmän nolla.

Oxen (21/4-21/5) Du är praktisk och ihärdig. Du äger stor beslutsamhet och arbetar som fan. De flesta tycker att du är envis och tjurskallig. Du är bara en jävla kommunist.

Tvillingarna (22/5-21/6) Du är intelligent och snabbtänkt. Folk gillar dig eftersom du är bisexuell. Du tenderar att vänta dig för mycket tillbaka i förhållande till vad du ger. Det innebär att du är en snål jävel. Tvillingar är ökända för incest.

Kräftan (22/6-22/7) Du är sympatisk och förstående när det gäller andras problem, vilket gör dig till en lättlurad sate. Du skjuter alltid upp saker. Det är därför du alltid kommer att gå på A-kassa och tära på samhället. Alla som sitter i fängelse är kräftor.

Lejonet (23/7-23/8) Du ser dig själv som en född ledare. Andra ser dig som en idiot. De flesta lejon är bråkmakare. Du är fåfäng och tål inte kritik. Din arrogans är direkt vedervärdig. Lejon är tjuvaktiga slynor och får ut mer av onani än sex.

Jungfrun (24/8-22/9) Du är den logiska typen och hatar oordning. Din pedantiska attityd gör dina vänner och arbetskamrater fysiskt sjuka. Du är kall och okänslig och somnar ofta när du knullar. Jungfrur blir bra bussförare och hallickar.

Vågen (23/9-23/10) Du är en pionjär och tycker att de flesta människor är skithuvud. Du är snabb att ge igen, otålig och full av goda råd. Det enda du gör är att folk du möter blir förbannade. Du är snarstucken.

Skorpionen (24/10-22/11) Du är värst av dem alla. Du är slipad i affärer och helt opålitlig. Du kommer att klättra till toppen av karriärstegen på grund av din totala brist på etik och moral. Du är den perfekta skitstöveln. De flesta skorpioner blir mördade.

Skytten (23/11-21/12) Du är optimistisk och entusiastisk. Du har en vårdslös tendens att blint lita till turen eftersom du är fullkomligt talanglös. Majoriteten av skyttar är fyllon. Du är en värdelös skit.

Stenbocken (22/12-20/1) Du är konservativ och rädd för att ta risker. Du är kort sagt en feg fjolla. Ingen stenbock har någonsin betytt något. Du borde ta livet av dig.

Nattkrawkan - Ej medlem längre2009-06-13 20:54

Hoppsan. Ctrl + V skulle vara med där i början också.

Mollabo2009-06-13 20:55

Oj då dåligt klipp av mig horoskopet längst ned sorry!

Fil å såfisk - Ej medlem längre2009-06-13 21:07
Antal inlägg: 22

Mollabo: Kanske skulle du ta och uppsöka en vårdcentral och be om att få hjälp med det som tynger dig, hos en psykolog? Visst kan det ha sina fördelar att stänga in sig ibland, och rannsaka livets beståndsdelar, men du verkar ha tagit det till långt bortom den hälsosamma gränsen. När man börjar bli bitter i sin ensamhet är det dags att man börjar vidga sina vyer och se vad andra människor kan tillföra en.

Fil å såfisk - Ej medlem längre2009-06-13 21:08
Antal inlägg: 22

Ang. trådens ämne från första början har jag inte så mycket att tillägga det som sagts. Jag känner ungefär som den där Natt... Svårt att bara svara något taget ur luften. Mycket beror ju på omständigheter.

Mollabo2009-06-13 21:11

Haha tack för din omtanke! Men det är inte jag som skrivit horoskopet, jag är en glad människa även fast jag bara kan planera typ tre månader framåt. Tack för din omtanke. Och psykologer kan jag se rakt igenom.

Mollabo2009-06-13 21:15

Nån annan som gillar och kommer ihåg Flash and the Pan?

---Robban--- - Ej medlem längre2009-06-13 21:19
Antal inlägg: 690

I love Flash and the Pan. Har sökt förgäves efter låten "Where were you when I needed you" på nätet.

mrperfect2009-06-13 21:19
Antal inlägg: 11437

utan tvekan

micro1132009-06-13 21:21
Antal inlägg: 17542

Självklart skulle jag ta emot organ.

kajix2009-06-13 21:40
Antal inlägg: 7767

Where were you, kanske den heter?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in