Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 20 014 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nettan23 | 2009-06-16 12:32 | |
![]() | Lelou har du fått tag i ngn på kommunen?! Tror oxå det e bästa lösningen, just bevis! :) | |
| nettan23 | 2009-06-16 12:32 | |
![]() | Mandark: Man får "störa" inte bete sig hur som helst! | |
| Mouche - Administratör | 2009-06-16 13:00 | |
![]() | Tråden är rensad på en hög inlägg som inte har ett smack med ämnet att göra... Mouche | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:08 | |
![]() | *klapp klapp* | |
| Quazar | 2009-06-16 13:08 | |
![]() | Kanske inte är ett acceptabelt förslag men min kompis hade fester i princip varje helg i sin hyresrätt och en kväll när han kom hem från jobbet så var det lim i nyckellåset så han knappt inte kunde komma in. Då hade grannarna gnällt flertalet gånger på hans fester så det borde troligtvis vara en av dem som gjorde detta. Tur för min kompis att det hade gjorts nyligen och att limmet inte hunnit torka så han fick blöta nyckeln och försöka få ut limmet så gott det gick. Kan ju vara ett alternativ annars om man är av sådan natur att man inte ogillar sådana hämndaktioner ;) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-16 13:11 | |
![]() | le-lou, jagtycker verkligen att ni ska kolla vad det kan kosta att ljudisolera den vägg som vätter mot grannen och lägga fram kalkylen för styrelsen. Eller så gör ni det bara och fakturerar styrelsen för jobbet. Lite trivsamt ska man väl ändå få ha det hemma. | |
| jellyflower | 2009-06-16 13:32 | |
![]() | Det styrelsen uppfattar som störande är det enda som är störande i en bostadsrätt. Om ens grannes son har snickeriverkstad i grannes lägenhet, och grannen är bästis med ordföranden, så är inte snickeriverkstaden störande. En hund som skäller till när posten kommer kl 12 är däremot störande utav helvete till, ifall hundägaren inte är en av ordförandens kompisar. Detta har jag själv blivit varse i min bostadsrättsförening. | |
| le-lou | 2009-06-16 14:09 | |
![]() | nu ringde vår vicevärd till mig och sa att gubben vägrar både sänka sin tv eller använda hörslinga alt. hörlurar. Han vill inte försöka ens att sänka ljudet och därmed basta. Han hade lagt på i örat på värden :). Huvudkontoret inne i stan har tydligen tagit över ärendet, och jag vete tusan vad som sker nu. Tycker att han iaf kan vara lite tillmötesgående, om han åtminstone hade kunnat försöka avhjälpa problemet med att skaffa en hörslinga el nåt så han slipper få klagomål (hur kul kan det vara egentligen). Men nej. Kommunens sån bullergubbe fick jag inte fatt. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-16 14:25 | |
![]() | Har gubben glömt att han redan fått klagomål förut när han får ett nytt klagomål (för honom kanske det är det första klagomålet)? | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2009-06-16 14:27 | |
![]() | Asså kan man inte ta hänsyn ska man bosätta sig i en stuga på landet. Vi har en sån tjurgubbe till granne också, blir ju nästan kul att reta gubben när han gnäller på allt. | |
| apbur | 2009-06-16 14:27 | |
![]() | Gamla människor tenderar att bli bittra och otrevliga. De brukar också kunna fortsätta för att alla accepterar att de är surkart och inte vågar säga ifrån för att de kanske har dåligt hjärta. Ibland tycker jag det är synd att gamlingarna inte rör sig mer på internet där de kan få bra självmordstips. Harmoniska gamlingar är väldigt trevligt men dock ovanligt. Tacka vet jag min farmor som tyvärr är död nu. Idol. | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2009-06-16 14:32 | |
![]() | Min farmor är 86 och världens häftigaste. Hon förstår mej bättre än någon annan människa. Love till henne<3<3<3<3 <3 | |
| nettan23 | 2009-06-16 14:34 | |
![]() | Apbur, det va väl lite väl? Kan man inte visa sympati, trots att de är surkartar! | |
| Bitte - Administratör | 2009-06-16 14:35 | |
![]() | Kanske dags att kontakta Socialförvaltningen om mannen , han kanske inte längre klrara eget boende Bitte | |
| le-lou | 2009-06-16 14:39 | |
![]() | Jag tycker inte det är så konstigt att en del gamla blir sura och så, med tanke på hur otroligt många av de som är så otroligt ensamma. Jag gillar gamla människor, det är facinerande att tänka sig att de en gång varit unga som alla andra, med alla de problem och saker som händer i våra liv liksom.. kärlekstrubbel, dumheter gjorda på fyllan osv. Fantastiskt mycket historia bär de gamla på. Men. Man kan faktiskt lyssna trots att man blir gammal. Och respekt som de gamla är så måna om, kan ju visas åt båda håll. Som tur är, så tycker jag ändå att de flesta gamla är gamla godingar. | |
| apbur | 2009-06-16 14:42 | |
![]() | Jag tycker inte man bara ska förstå och förstå människor som beter sig illa, är elaka och bara vill lassa över sin smärta på andra. Alla har ett ansvar trots att man själv mår dåligt. | |
| Dammen | 2009-06-16 14:48 | |
![]() | le-lou Du skall vända Dig till Din kommun/stads Miljöförvaltning. De kan komma och mäta ljudvolymen. Tyvärr är det så med oss gamla, våra sinnen försämras, vissa får demens eller vanlig s.k. åderförkalkning och glömmer ev. tillsägelser. Mannen kanske har varit sympatisk och trevlig i yngre dagar, men så har livet kanske inte varit honom så gunstig. Ensam och isolerad som han verkar, så kan man ju inte annat än att tycka synd om honom. Han borde ju få hjälp. Och Du/ni inte ha det så här. Bor själv i ett hus för äldre, men där "ledningen" tidvis tagit in en mängd ungdomar och gissa om vissa av dem stört, med då mest nattetid Dessutom står vårt hus uppe på ett berg och bastonerna leds otroligt väl så att sova är inte möjligt inte ens med öronproppar av bästa sort. Lycka till! | |
| Pillemarisk | 2009-06-16 14:54 | |
![]() | Kontakta hyresgästföreningen. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-16 15:02 | |
![]() | Håller med Bitte | |
| le-lou | 2009-06-16 15:06 | |
![]() | bitte - usch, det skulle inte kännas bra alls. Jag vet inte, kanske gör man honom en tjänst, men fy nej jag vill inte vara den som ser till att stackarn hamnar på hem. Det är ju bara tv som verkar vara problemet som jag hört, min sambo var inne i hans lägenhet under ett av de här "klagomålstillfällen" och det var fint och städat och allt såg ok ut. Han är ju bara lite döv, det måste ju gå att fixa på nåt sätt kan jag tycka. Varför är han så envis för? Nu tycker jag synd om honom. När tv:n drar igång tycker jag inte synd om honom alls, då blir jag bara tokarg. | |