Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Billy Rubin | 2009-06-17 22:57 | |
![]() | Jag har jobbat med det mesta genom åren: skogsarbetare, brevbärare, traktorförare, mejeriarbetare, bartender, receptionist, nattportier, taxichafför, limo-chafför, kontorist, och pälsfarmsarbetare. Därefter Komvux + högskola i 5 år och nu har jag ett så kallat "kvalificerat jobb" med schysst lön. Jag har inte en dag varit arbetslös men däremot flyttat från landsbygd till mindre stad, därifrån till större stad och sist flyttat utomlands. Alla flyttningarna har varit för att få jobb och undvika arbetslöshet. Tyvärr jobbigt för familj som tingats flytta med mig och släktingar som man inteser så ofta. Jag anser ändå att alternativet - arbetslöshet, skulle ha varit ännu värre! Så: Move Your Ass om du vill jobba! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:19 | |
![]() | Om man uttrycker sig såhär då; vem vill egentligen jobba? är inte det ett nödvändigt ont egentligen? Försörjning är klart att man ska försöka ha i möjligaste må, men det får inte gå till överdrift så att man tvingas bort från hem och familj eller i värsta fall utomlands, då är det skevt i systemet. Jag vet egentligen inte vad som borde göras men att floska ur sig klyschor att det alltid finns jobb bara för att man själv sitter på ett är arrogant och självupptaget. Vad jag inte kan förstå är varför det inte görs något egentligt vettigt för att få fart på arbetandet i detta land, det måste väl ändå ligga i nationens intresse att fler har välbetalda jobb och mår bra av sitt jobb. Som det är nu och den politik som förs så skapas det ett klassamhälle med "duktiga, dygdiga" människor som jobbar och patrask som är arbetslösa och som därför utnyttjas i systemet för att göra det billigare för företagare o.dyl. Fräckt är det enda jag kommer på att säga om det. Jag kan inte för mitt liv tro att det saknas pengar i detta land, pengar som rätt använda kan skapa fler jobb och fler löntagare istället för väbetalda isterbukar till politiker, förbundsordföranden och diverse annat löst kriminellt folk som AP-fondschefer och liknande. Pengar finns det, det handlar bara att använda dem på rätt sätt och inte sno dem från de som är mest i behov av dem. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:21 | |
![]() | Och så kan vi konstatera att även de med "kvalificerat jobb" hinner hänga vääldigt mycket på Beta. Och nån kanske skulle gå och kolla upp sitt bilirubinvärde, för si, är det i olag, så spyr man galla och får giftiga fingertoppar (mot tangentbordet dååådå). Mass mass move your ass, till labbet för lite åderlåtning, ööögonaböj! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:25 | |
![]() | sjöbris: =P | |
| mrperfect | 2009-06-17 23:42 | |
![]() | Jag tyckte det var lika jävligt då sossarna regerade. Nu har jag i alla fall ett tillfälligt arbete. | |
| mrperfect | 2009-06-17 23:44 | |
![]() | Arbete skapas då man har något att sälja, har man inte en bra marknadsavdelning eller om man har osäljbara produkter så finns det inga jobb. Man kan ju inte bara producera om man inte har några kunder. Fundera på hur man skaffar kunder, då är halva problemet löst. | |
| Billy Rubin | 2009-06-17 23:49 | |
![]() | Risotto: typiskt svensk flathet att lägga ansvaret på myndigheterna för att du inte har något jobb. Du får ju för fan ta tag i dina egna problem själv och lösa dem! Tyvärr är det för lätt att vara arbetslös i Sverige. Skulle det svida mer att vara arbetslös så skulle även latmaskarna flytta sina feta rövar till platser där jobb finns! | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:50 | |
![]() | Work is the curse of the drinking class | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:53 | |
![]() | Billy, och vad vet du om hur och vida jag har jobb eller inte? låt bli att uttala dig om saker du inget vet! Jag har jobbat mellan 10-19 i dag utan rast. Funta på det du så kanske du inte uttalar dig likadant nästa gång! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:55 | |
![]() | Billy*suck*.......... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:55 | |
![]() | Jag kan dessutom säga att en arrogant person som du billy skulle aldrig få ett jobb av mig och i den verksamhet jag driver. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:57 | |
![]() | hehe.. risotto.. säker på att du inte har ett kvällsjobb också? | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:58 | |
![]() | Fy billy rubin... *läste ditt inlägg först nu* lågt. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-17 23:58 | |
![]() | -BAUDI, lägg ner, du har aldrig något vettigt att säga utan är bara en pajas. Det betackar jag mig för. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:00 | |
![]() | !!!! Risotto.. fy vad du är trångsynt.. hur kan du säga att jag ALDRIG har något vettigt att säga? Har du läst alla mina inlägg? Och alla mina framtida inlägg dessutom? Hur kan du veta det? Är du inte lite kortsynt nu? | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:01 | |
![]() | Jag både håller med och inte håller med om att det är för lätt att vara arbetslös i Sverige. Mitt arbete tar bara en månad sedan är jag arbetslös igen. Då kommer jag at tfå maxersättningen 680 kr per dag vilket innebär 15500 i månaden. Det räcker inte för mina utgifter så jag är inte alls nöjd med att inte ha jobb utan jag letar jobb som fan men då skall et vara et välbetalt jobb, jag går lika mycket i konkurs med et tlågbetalt skitjobb som med arbetslöshetsersättning. Jag skulle kunna bosätta mig i Hotaheitti där hyran är 1000 kr per månad, leva på filmjölk och köttfärs i storförpackning , sälja bilen och bara göra billiga saker och nöjen, men är det ett liv? | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 00:01 | |
![]() | Risotto: Med din trista inställning till arbete som "något nödvändigt ont" och med din klädstil så jag tror inte vi kommer att mötas i något arbetssammanhang i framtiden, tyvärr och dessbättre! | |
| -Lala-la | 2009-06-18 00:01 | |
![]() | seriöst risotto? jag har läst skitmånga intressanta och känslomässigt berörande inlägg som baudi skrivit. jag talar nog för alla här på betapet när jag säger att han är en riktig klippa. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:03 | |
![]() | lägg av billy rubin... det är faktiskt inget fel på urtvättade fleece-overaller. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:05 | |
![]() | Mr.P, vad är det som kostar 15 k eller mer i din arbetslösa vardag? Jag har fasta utgifter på ca 6000 kr/mån ex mat, resten har jag sett till att kapa av för att ha så lite ekonomi att bry mig om som möjligt. Visst nu vet jag att du är en bit äldre än mig och med det kan man förväntas få leva lite bekvämare, men ändå 15 k som arbetslös, funkar det verkligen? | |