Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 758

Forumkategorier

Användare Inlägg  
krutmarie2009-06-17 01:09
Antal inlägg: 1696

Vem har skrivit den, känner jag inte ens till? Låter lite suspekt iaf titeln.

VaKul2009-06-17 01:10
Antal inlägg: 641

Jag sa inte att du du, krutmari var avis! Men antar att många är det....Bl.a min son som "hatar" Gessle...men då svarar jag med att nån måste ju lyssna på honom och andra "nananana-are" eftersom han o andra är mångmiljonärer på sin musik!

ynnest2009-06-17 01:10
Antal inlägg: 65

Här är räddningen för svensk musik sommaren 2009:

www.myspace.com/rola...dz orkester

- äntligen något nytt med texter med innehåll och djuplodande musik!

fåntrattis2009-06-17 01:19
Antal inlägg: 352

krutmarie: Tror nästan att det är Ledin som skrivit den, men vem vet.

Här är texten: lirama.net/song/270074

Här gör några herrar ett tappert försök att spela den: www.youtube.com/watc...lN vCLQkV_A

Pg up 2 - Ej medlem längre2009-06-17 01:29
Antal inlägg: 86

Men vi kan väl ändå tala om folk som inte skriver sina egna texter o.s.v men som ändå anses vara "bra". Läs: Madonna, Britney Spears, o.s.v.

Per Gessle och Tomas Ledin står väl ändå bakom sina texter vilket i sig är en konst, oavsett om det är bra eller inte.

Men det verkar vara någon slags "grej" att ogilla Gessle och Ledin i vissa kretsar.

krutmarie2009-06-17 01:30

Fåntrattis, håller med om att det låter som en "Ledinare" även om dessa killar i mörkret nånstans i Vilhelmina (verkar som dom druckit en del) kanske inte framför den som Tomas hade tänkt sig. Publiken låter ju iaf nöjd (på både det ena och andra). :)

krutmarie2009-06-17 01:32

VaKul, ja det finns ju tycligen inte bara några utan massor som lyssnar på dom annars skulle det inte ge så mycket pengar. Med Tomas vet jag inte, men Per har väl säkert tjänat sina mesta pengar när han och Marie Fredriksson gjorde karriär tillsammans?

krutmarie2009-06-17 01:34

Pg up, lilla Sverige har ju otroligt många bra låtskrivare, som många iaf har den goda smaken, eller kanske intelligensen att producera låtar åt andra och inte sjunga låtarna själva.

Pg up 2 - Ej medlem längre2009-06-17 01:35
Antal inlägg: 86

Att göra sin egen musik är beundransvärt i sig. Sedan om Tomas Ledin är bra enligt mig, är svaret på den frågan: I don't care.

mijand2009-06-17 09:59
Antal inlägg: 270

Vem som helst kan göra "musik" idag, man köper lite mjuk och hårdvara till sin pc och vips har du gjort musik. Om den är bra är en annan sak, och det är inte Ledins, men ändå går det hem, hos en del. Och det kan jag verkligen inte förstå. Visst finns det mycket annan dålig musik som tex Gessle som tagits upp här, men råkar man höra en sekund av Ledin måste man tvätta öronen med nått annat i en timme minst. Det kan vara allt från Synth till Döds Metall. Sånna som Ledin gör att man tvingas lyssna på P1 för att undvika risken att höra han.

le-lou2009-06-17 10:15
Antal inlägg: 17500

madonna skriver rätt mycket av sin musik själv - ska tilläggas.

Just L - Ej medlem längre2009-06-17 10:54
Antal inlägg: 193

Herregud låt folk lyssna på vad de vill. Jag gillar inte lakris men skriver inte långa gnäll inlägg om att de säljer lakris. De är väll bara o ge fan i att lyssna på han om du nu tycker som du gör. Samtidigt som jag ger fan i att köpa godis.

mijand2009-06-17 10:59

Just L, absolut, men det måste finnas gränser.

Detta är ju lite kul om Gessle.
www.youtube.com/watc...il QqmGonwY

Just L - Ej medlem längre2009-06-17 11:02
Antal inlägg: 193

ja tycker om både gessle och betner

mijand2009-06-17 11:08

:) Gessle är ett lågvattenmärke enligt min smak, men jag kan såklart acceptera att folk uppskattar han,, men..... TL alltså.. WTF?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-17 11:18
Antal inlägg: 5000

då jag å min vän åkte till cypern för tre år sedan,låg vi på Nizzy Beach(elr hur de nu stavas)det är den mest populära stranden där.Olika Dj:s spelade musik ena dagen till den andra,så kom den dagen då en svensk dj skulle spela,,å vad för vi höra i Ayanapa,jo Thomas Ledin!av alla?!de vore ju väldigt skönt om man iaf skulle få slippa höra han då!?
jag tror det var "gilla läget"vi blev plågade av..kunde han inte bättre än så?vilken dj...........och att han är dragplåstret på Gatufesten i Sundsvall i år,tyder inte annat på att de inte har lika god ekonomi längre å att intresset för denna fest kanske har börjat sina ut,,,jag kommer hålla mig så långt bort från den stora scenen då han kommer uppträda.Tidigare har vi haft artister som Alanis Morisette,Tom Jones,Pink osv som dragplåster...

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-17 11:19

ang Per Gessle,hans röst påminner om de snuskgubbarna man pratade med på Heta linjen som fjortis,hahaha

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-17 11:26

Just L:får man inte prata om de man inte gillar då?utan att det ska tas som att dom som gillar de artisterna inte får tycka om dom,kanske fattar fel men,,,du pratade ju om att du inte gillar barn

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-17 11:39

gillar verkligen Betner,men där gör han mej banne mej åksjuk=/så som han vankar av å ann..

mollee - Ej medlem längre2009-06-17 11:49
Antal inlägg: 6087

Har alltid stört mig på Tomas Ledin. Tycker han är en smilfink med löjliga texter. Mår alltid lite illa när jag hör ledmotivet till "grabben i graven bevid" exempelvis:S
Och " gilla läget" Finns det någon tjatigare sång?
Möjligtvis att jag kan sjunga med i "sommaren är kort" när jag blir lite små nostalgisk sådär i slutet av någon miserabel fylla, men thats it!

Morsan bara äälskar Ledin och undrade om jag ville gå med henne på hans spelning underGatufesten " Han är ju så bra " och " varför gillar du inte hans musik, den är ju så mysig". Jag tackade givetvis nej.

Håller verkligen med resten av sveriges befolkning: Ledins musik är till för äldre damer, gubbsjuka herrar och för de yngre poluationen. Bara jag slipper höra honom i år är jag nöjd, morsan får gå med lillebror. Själv tar jag på mig öronproppar när han spelar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?