Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-22 14:11 | |
![]() | Jag tror inte på mutor och utpressning om man vill ha delad vårdnad och så harmonisk uppväxt för barnet som möjligt. Visst kan man bli mamma kring 40, även om det är färre av livsdugliga ägg då, så man kanske får jobba på det ett tag. Min svägerska fick första barnet vid 37 och andra barnet vid 41. En bekant fick första barnet vid 25 och andra barnet vid 43. Då var det som första gången igen men det gick bra. Däremot fick hon många mormorsgliringar och som äldre mamma har man ju inte samma energi som en 20-25åring. | |
| Minta | 2009-06-22 14:18 | |
![]() | Jag vet en som blev gravid vid 46, hon hade två vuxna eller nästan vuxna barn tidigare. Hon trodde att hon fått klimakteriesymptom men så var det inte. Det blev et fullt friskt barn men på dagis trodde de att hon var barnets mormor. | |
| Minta | 2009-06-22 14:19 | |
![]() | Du bör bestämma dig för vad du själv vill och handla därefter. Om du vill ha barn och inte han, måste du välja. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:26 | |
![]() | Jag är inte grinig och jag drar inte allt till det yttersta, den listan jag skrev är sånt jag typ läst mig till här på forumet ATT det är viktigt att man tar reda på, helst på första dejten men senast andra, INNAN man satsar mer tid och pengar på fanskapet!!! Själv har jag två barn med en som ville ha barn, och två barn med en som inte ville ha barn, hur fan det nu gick till är en bra fråga!! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:30 | |
![]() | Inge_flyt, du ser ut som en man. Hur kunde du göra barn med en som inte ville? *Just curious* | |
| run-marie | 2009-06-22 22:42 | |
![]() | Inge_flyt, låter alarmerande när du inte ens vet hur det gick till? Har du blivit lurad till nåt när du sov eller. Dina 4 barn kan ju iaf inte rå för att du inte vet nåt. Min uppfattning är att man aldrig kan tvinga nån att bli mamma eller pappa. Barn är inte nåt man "köper" eller "skaffar" bara så där. Ett barn ska vara efterlängtat av båda föräldrarna och man ska veta innan man ens försöker vad man ger sig in på. Qaima, ni bråkar tydligen mycket. Hur gamla är ni (det står att du är född 1975)? Vad bråkar ni om? Barn, svartsjuka, ekonomi eller öht. Verkar inte vara ett förhållande isf där ett barn skulle kunna må bra. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 23:26 | |
![]() | inge_flyt...du verka verkligen inte haft flyt. Själv har jag aldrig velat ha barn. Följdaktligen har jag inga heller. Du borde ha slagit knut på den eller låtit bli att vända den farliga änden utåt. | |
| Lillot | 2009-06-27 17:17 | |
![]() | Jag tycker också att du ska ta ett allvarligt snack med din sambo och förklara hur du känner det. Jag tror att barnlängtan - om man har sådan - inte är något man kan lägga åt sidan. Håller du ut för hans skull och det sedan visar sig att han aldrig tycker att det är rätt tid att skaffa barn så kan det ju bli för sent. Eller en annan tanke, du offrar dig för honom och skjuter upp barnafödandet, sedan bryter han upp från förhållandet - då står du där utan ditt efterlängtade barn och utan honom. Jag var 39 när jag fick barn, blev gravid TROTS p-piller, så det behöver inte vara kört bara för att man blivit äldre. Dock kan det ju hända att man sedan vill ha ett syskon till barnet och då kan det bli lite väl sent. Lycka till med vilket beslut du än tar! | |