Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 958 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Just L - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:22 | |
![]() | men herregud vad folk stör sig på att någon kan leva billigt. Jag skiter i om andra inte kan betala sina räkningar eller får mat deremot undrar ja bara hur de faktiskt är möjligt när vi nu har de ekonomiska stödet vi har här i sverige. Dessutom betalar ja också skatt så ja har väll rätten att studera 3 år. Jag skall inte ha barn men måste ändå betala andra ungars skolgång. Ja kan ju dessutom tillägga att när jag idagsläget betalat alla räkningar och hyra så använder ja max 2000 i månaden o sparar resten så jag kan bo vart ja vill och en dag kunna leva som jag vill. | |
| YamahaJet | 2009-06-24 20:27 | |
![]() | Och jag vill inte betala för ungdomar som långtidssjukskriver sig för att slippa jobba och inkasserar mer än hederliga heltidsarbetare gör. | |
| Mickeman | 2009-06-24 20:28 | |
![]() | 800 i månaden. Det måste varit för typ 30 år sen?? Nu kostar ju ett klädesplagg det. Eller 9 middagar ute, eller ett inköp i affären med en baskost för en och en halv vecka. De enda tragiska är att det är många som har 3500 att leva för som studenter, och köpa studiematrial, mat, kläder, kanske bensin, telefoni mm går alltså mkt knappt att klara på de. så är det bara! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:30 | |
![]() | men ge dij yamahajet,säg det direkt till den som verkligen gör det men de känns inte som om du å just L känner varann!! | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:35 | |
![]() | Yamaha, inte EN enda långtidssjukskriven tjänar mer än "hederliga" heltidsarbetare. | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:36 | |
![]() | Eller hur... Klart att man inte vill betala skattepengar till folk som inte vill jobba, men vad vet du om Just L och hennes situation? Jag som skulle tjäna drygt 10 000 ifall jag jobbade heltid på mitt jobb hade gärna tagit emot 15 000 för att sitta hemma, men det är ju inte så att man vill vara sjuk. Man vill vara frisk och arbeta för att dra sitt strå till stacken, antar jag. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:38 | |
![]() | förstår inte varifrån man får intrycket av att man på något sätt skulle tjäna mer pengar på att vara sjukskriven än att jobba? visa mig de ungdomar som tjänar så jävla bra på det. å andra sidan har jag inte sett ett enda vettigt inlägg från din sida så jag är inte förvånad.. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:40 | |
![]() | själv fick jag 80% av min lön(eller var det 75?) när jag var sjukskriven för muskelinflammation..men det kanske bara var jag. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:42 | |
![]() | och att gnälla över att skattepengarna går till folk som inte vill jobba är ju skrattretande. De går till ganska många andra saker förutom sjukskrivna och arbetslösa. hade jag orkat så hade jag kollat upp fördelningen någonstans. | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-06-24 20:47 | |
![]() | Word kaninen. | |
| Uffetjur | 2009-06-24 20:48 | |
![]() | Hur mycket pengar man än har så vill man ha mer - ligger i människans natur | |
| YamahaJet | 2009-06-24 20:56 | |
![]() | Kanin, trådskaparen uppger själv att hon har 15 000 kr netto och är långtidssjukskriven. Jag tjänade mindre bara något år sen som heltidsarbetande. Och nej, jag vet inte mycket om trådskaparens situation, men jag betänker det osannlika i att gå från övertidsarbetande ungdom till plötsligt långtidssjukskriven. Det sista är relativt enkelt att etiketteras som - en åttondel av den arbetsföra befolkningen är långtidssjukskriven och ofta är det låtsassjukdomar som utbrändhet, stress, depression och annat trams som sjukskrivs för. Det räcker i princip att uppge vad som helst för att uppbära sjukersättning, det har fungerat för oändligt många bekanta till mig. Även de som har riktiga besvär har kunnat arbeta i varierande utsträckning, antingen på halvtid eller med jobb som kan avverkas även med besvären. Den ekonomiska skillnaden i att faktiskt jobba och inkassera bidraget har dock varit för litet för att någon bemödat sig att gå till ett tråkigt jobb för, och man sitter istället hemma på heltid. Kanske om jag kände EN enda långtidssjukskriven med reellt, hundraprocentigt nedsatt arbetsförmåga, så skulle jag ha större tilltro till denna kategori människor. Jag träffar ofta funktionshindrade som trots sina handikapp håller humöret uppe och faktiskt arbetar, även i yrken där funktionshindret utgör problem i arbetet - och all heder till dessa! Samtidigt går ungdomar långtidssjukskrivna för "depression" och andra påhitt. | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-06-24 21:05 | |
![]() | Och ändå måste man gå till doktorn och få ett recept utskrivet för att få köpa antidepressiva mediciner. Känns som lite mycket arbete för ett påhittat tillstånd, don't you think? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-24 21:07 | |
![]() | Tycker det är en förolämpning mot de stackare som faktiskt lider av de där "påhitten" som du kallar det, yamaha. Du kunde lika gärna spotta dem i ansiktet som går hemma med självmordstankar t ex på grund av depression eller såna som inget hellre vill än jobba men inte kan för ångestattacker, obrukbara armar, ryggar osv. Så jävla pissig människosyn. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-24 21:09 | |
![]() | Yamaha har en liten poäng. 100% nedsatt arbetsförmåga har jag aldrig hört talas om. | |
| neta_ | 2009-06-24 21:09 | |
![]() | man kunde önska att du för en tag fick känna hur det känns,att vara utbränd,eller depression.skall tala om för dig dom tycks veta att det är inget man önskar sin värsta ovän.öppna munnen gosse lille när du har lite livserfarenhet | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-06-24 21:09 | |
![]() | Ja precis... Skitkul att du mår så bra yamaha, men så är inte fallet för alla. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-24 21:09 | |
![]() | och då finns det således inte... | |
| neta_ | 2009-06-24 21:09 | |
![]() | till yamaha | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-24 21:10 | |
![]() | håller med Ond!har haft de så som han skriver,så du har spottat mig i ansiktet å spottar på många nu | |