Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 20 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-25 16:15 | |
![]() | apbur från det ena till det andra..detta har inget med tråden att göra men vill fråga ändå står ditt "förnamn" för "Utan Personligt Ansvar"? | |
| ANDERStG | 2009-06-25 16:21 | |
![]() | Ja visst är det fint när alla har samma kulturella bakgrund, har tillägnat sig dekorum och i största allmänhet inte gör n+got som väcker tankar hos n+gon annan. Dock har ju hela min generation inte haft förm+nen att medelst kroppsaga lära oss använda rätt hand, s+ jag är säkert i gott sällskap p+ även de finaste av tillställningar. | |
| ANDERStG | 2009-06-25 16:21 | |
![]() | ...nekats förm+nen... | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 16:26 | |
![]() | Kan du vara hygglig och ta det där på ren svenska, anders. ;P | |
| krutmarie | 2009-06-25 16:27 | |
![]() | ANDERStG, vad jag kan minnas fick inte ens min generation "smäll på stjärten" om dom inte lärde sig använda besticken "rätt", men det kanske förekom i vissa familjer, hemskt isf. Det enda, rörande bestick, som jag tycker ser hemst ut när en vuxen ute på offentligt matställe sitter och slevar in maten med gaffeln. Sen bryr jag mig inte om i vilken hand den hålls i. :) | |
| ANDERStG | 2009-06-25 16:30 | |
![]() | Miss yoco: Sl+ upp orden i saol och identifiera satsdelar, det är lärorikt. :) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 16:32 | |
![]() | sk+ b+i ;P | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 16:33 | |
![]() | +ch h+ d+t b+a var du +n ä+ ;P | |
| krutmarie | 2009-06-25 16:35 | |
![]() | Lärorikt kanske, men trist! | |
| ANDERStG | 2009-06-25 16:48 | |
![]() | Tja, jag tänker fortsätta uttrycka mig som jag finner för gott. Jag sitter vid vad jag skulle tolka som ett tyskt tangentbord, därav +=å. Jag tror det g+r att läsa. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 17:11 | |
![]() | *skrattar gott* Hur var det nu, har det tangetbordet ett "å" eller inte? Du fick ju fram ett "å" i vilket fall. :)) Och klart du ska skriva som du behagar. | |
| HardRockCafe | 2009-06-25 17:16 | |
![]() | Jag har besticken "fel" har jag alltid fått höra..... Min sambo håller ockås "fel" men han är vänsterhänt...så det kanske är rätt om man är vänsterhänt ? Men vad är rätt och fel jag är av den filosofin att jag gör det jag tycker är rätt... | |
| Mimikryp | 2009-06-25 17:21 | |
![]() | Miss Yoco; Du borde inte kräva för mycket korrekt svenska av en från Finland. ;-) Jag är högerhänt och håller besticken "rätt". Men när jag sminkar mig håller jag mascaraborsten/läppstifte t/kajalpennan med vänster hand när jag sminkar vänster ansiktshalva. Tycker att näsan är i vägen för högerhanden... :-) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-06-25 17:24 | |
![]() | Jag kräver aldrig nånting, har bara mina pyttesmå, försynta önskemål ibland. ;P | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-25 18:00 | |
![]() | Gaffeln bör i möjligaste mån vara centrerad. Stöter du på problem vid själva upplyftandet kan du naturligtvis skjuta den till höger eller vänster. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-25 18:17 | |
![]() | Min käre far, som drabbats av en stroke - hade inte hållit med dig. Ditt resonemang håller enbart om munnen befinner sig i mitten av ansiktets nedre del. :) | |
| nettan23 | 2009-06-25 18:20 | |
![]() | Orkar inte läsa genom alla inlägg, men är du högerhänt faller det sig ju oftast naturligt med det "rätta" sättet, vänster gaffel håller du fast tex köttbiten med, höger kniven skär du med, man behöver ju mer kraft till att skära :) | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-25 20:46 | |
![]() | Jag är vänsterhänt. Håller dock besticken"rätt". Har även lärt mig använda saxen med höger, eftersom det då jag växte upp inte fanns saxar för vänsterhänta. Då jag började skolan, privat flickskola, fick mina föräldrar avgöra om jag skulle "tillåtas" använda vänster hand för att skriva med. Klokt nog ade de ja till detta. Så jag är nu hyfsat ambidexter. | |
| BenDavis | 2009-06-25 21:06 | |
![]() | Kniv är överflödigt. Gaffel i höger, dricksglas i vänster. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-06-25 21:11 | |
![]() | Vid intagandet av kyckling användes händer. Annars gaffel till vänster och kniv till höger. Å andra sidan, spela roll. Huvudsaken det fungerar. | |