Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 868 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ENAPEON | 2009-07-01 21:29 | |
![]() | Aha, nej den är undermålig bara om dom lurar en att beställa en öl man inte gillar bara för att det är lättare, vilket ofta händer mig :) | |
| DennisPlz | 2009-07-01 21:29 | |
![]() | micro: Lagboken har också gått från att olagligförklara homosexualitet till att olagligförklara diskriminering av utövarna av detta. Tiderna förändras, dags att riva upp denna förlängning av motboken. Barfolket kräver mer öl, snabbare. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:30 | |
![]() | Det är inte någon dum idé, och med en gnutta inspiration, en tumme ur och lite patentansökningar kan du nog också befrias från ditt forummissbruk. Inte för att jag vill att du ska lämna oss, men så här löser du några av problemen: 1) Alkolås som inte tillåter köp om man är för berusad (bättre än den mänskliga kontrollen som bartendern ska stå för) 2) Endast öppnade flaskor kommer ut ur automaten | |
| Restetus | 2009-07-01 21:33 | |
![]() | På festivaler borde sådan här automater vara en hit. Det kan ju funka som en kaffeautomat med en stor plastbägare. | |
| Normal Pojke - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:33 | |
![]() | Det finns ju betydligt roligare öler än fatölen på krogen, men i grund och botten är ljus lager ljus lager. Gillar man inte stor stark har jag svårt att tro att man är någon riktig öldrickare. Sammanfattningsvis: All öl är god, den är bara mer eller mindre god. | |
| Normal Pojke - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:36 | |
![]() | Jag hade en kompis som startade ett telefonsexföretag och annonserade efter damer via arbetsförmedlingen. Trots oskyldig arbetsbeskrivning förstod ändå tjejerna vad jobbet gick ut på redan när dom kom dit, utan att ams lyckades fatta det. Kanske kan du Dyslekso ställa upp en ölautomat nånstans efter samma princip. Dom rättrogna kommer hitta fram till källan även om det står sodapop 30kr/flaskan på automaten. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:37 | |
![]() | Jag blir skakad och rörd - så innovativt! Samling vid pumpen, som i gamla dagar. Ska det nu trilskas och bara säljas öppnade flaskor/burkar, så kunde det väl funka som en typ kaffeautomat. Man ställer en bägare under tappen, stoppar i en slant (betalar med kreditkort) och trycker på önskad knapp för ljus/mörk öl etc. Lysande! | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:40 | |
![]() | Ja, själv känner jag knappt skillnad på sorterna, särskilt inte när jag börjar bli lite dragen. Förra veckan fick jag en avslagen en, det var däremot inte kul. svininfluens: tack för råden. :) | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:40 | |
![]() | Ytterligare en tanke är att du förmodligen kan vara minst lika snål som automaterna på Centralstationen som accepterar 20 kr för en dricka, men sen säger "Lägg i fler mynt" trots att drickan redan är betald och returfacket lyser med sin tomhet. Ingen dricka får man heller. Är man lite full redan lär man inte veta hur många mynt man har lagt i, och hinner säkert lägga i hela månadslönen innan man äntligen får ut sin dricka. | |
| Restetus | 2009-07-01 21:41 | |
![]() | Jag skulle vilja ha en ölautomat på jobbet, en kall efter dagens slut vore inte helt fel. Eller på fredagen tex. | |
| Restetus | 2009-07-01 21:42 | |
![]() | Svininfluens, du tror inte att man slår sönder automaten då? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:42 | |
![]() | (Jag tror förresten att automaterna (på perrongen) är synkade med tågens avgångstider så att de bara gör så här när det är en minut kvar tills tåget går, eftersom risken då är minimal att någon ska börja bråka om saken.) | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:43 | |
![]() | Normal Pojke: i Japan har de ölautomater lite varstans, ute på gatorna. Inte direkt samma vandaliseringskultur där som här, förstås. mommes: tack! Jag tror väl att de juridiska och fackliga problemen kan vara en ganska tuff nöt att knäcka, och rent tekniskt så är jag en apa framför en monolit, men man borde väl kolla lite närmare på det hela. | |
| Normal Pojke - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:46 | |
![]() | Förresten - för att återkomma till trådämnet - jag brukar aldrig stå i kö på krogen. Du går på fel ställen dyslekso, du är en sån där som tycker om människor, som Christer sa. | |
| mackz_ | 2009-07-01 21:49 | |
![]() | hur många fyllon tror ni kommer sätta munnen under kranen? | |
| Dyslekso | 2009-07-01 21:49 | |
![]() | Haha. Right... | |
| mackz_ | 2009-07-01 21:51 | |
![]() | vi hade en sån läskautomat full med öl på mitt förra jobb förresten, men det var ju såklart i danmark där ölen flödar =) | |
| apbur | 2009-07-01 21:54 | |
![]() | Frågan är väl om restaurangägarna skulle uppskatta ölautomater. Är väl de som skulle vara dina potentiella kunder? | |
| mackz_ | 2009-07-01 21:56 | |
![]() | de gör nog inte så stor vinst på det nä, missad dricks också för den delen... | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-07-01 21:56 | |
![]() | deja vu har hört detta innan helt klart | |